علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

14:55 1402/09/16 آموزش تعمیرات یخچال
علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید اگر ذهن شمارا درگیر کرده است میتوانید آنرا نیز امروز در سایت خانه امداد پیدا کنید،عوامل این مشکل عمدتا به درب یخچال ختم میشوند اما دلایل دیگر و جدی تری هم باعث آن هستند که در این مقاله به اکثر آنها اشاره شده است،با ما همراه باشید.

آلارم یا بوق زدن یخچال فریزر و ساید بای ساید یکی از مشکلات رایجی می باشد که در بیشتر مواقع نگرانی هایی را برای ما بدنبال خواهد داشت. خصوصا اگر برای چند ثانیه صدای بوقی شنیده شده و سپس صدا قطع شده و مجدد این مراحل تکرار شوند. چون این بوق جزء علائم اخباری است و حتما برای ما پیامی دارد و نشان دهنده خرابی قطعات داخلی یخچال است و چنانچه جدی گرفته نشود، خسارت های بیشتری را بدنبال خواهد داشت. اگر شما نیز به دنبال این هستید که علت بوق زدن یخچال فریزر سامسونگ، دوو، الکترواستیل، فروزان،ال جی، پارس، دیپوینت، آرچلیک، امرسان، نیکسان، هیمالیا، هایسنس،کنوود، سونیا و اسنوا چیست؟ در این بخش از آموزش تعمیر یخچال فریزر با ما همراه باشید.

10 علت بوق زدن یخچال فریزر

در ادامه به 10 علت رایج بوق زدن یخچال فریزر اشاره میکنیم، با ما همراه باشید :

شما برای استفاده از خدمات تعمیرات انواع یخچال شرکت خانه امداد میتوانید از دو طریق موجود با ما ارتباط برقرار کنید،اولین روش و راحت ترین روش کلیک بر گزینه درخواست تعمیر و پر کردن فرم مورد نظر است که بعد از اتمام عملیات از شرکت با شما جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم تماس گرفته میشود.

روش دوم نیز ارتباط از طریق تماس تلفنی میباشد که شما هموطنان گرامی میتوانید با دو شماره تلفن  44763586-021 یا 9527017-0912 با شرکت تعمیرات تخصصی لوازم منزل تماس حاصل فرمایید تا تکنسین های ما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و مشکل را با بهترین کیفیت موجود حل نمایند.

1- باز بودن درب یخچال

چنانکه گفته شد، بوق یخچال فریزر نوعی هشدار دهنده می باشد تا از بروز خرابی های بیشتر جلوگیری شود. معمول‌ ترین علت بوق زدن یخچال فریزر، باز ماندن درب آن است. در این وضعیت یخچال شما با بوق ممتد خود، به شما اطلاع می دهد که درب آن به خوبی بسته نشده است. در بسیاری از مواقع ممکن است کودکان درب را برای مدت طولانی باز بگذارند و یا سایر افراد خانواده فراموش کنند درب را ببندند. توجه داشته باشید که چون باز بودن بیش از حد درب فریزر باعث کاهش دمای داخل کابین یخچال خواهد شد، و همین امر باعث خواهد شد موتور برای مدت طولانی روشن باشد و در نهایت منجر به کاهش طول عمر یخچال شود و بوق زدن یخچال نوعی اعلام وضعیت نامطلوب است. شنیدن صدای آلارم از یخچال نوعی هشدار است تا درب را هر چه سریع تر ببندید و از خراب شدن قطعات داخلی دستگاه و صرف هزینه برای تعمیر یخچال فریزر جلوگیری کنید.

علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

2- تراز نبودن یخچال

تراز نبودن یخچال یکی دیگر از دلایلی است که باعث می‌ شود درب یخچال به خوبی بسته نشود و همین مورد باعث بوق زدن یخچال فریزر شود. اگر یخچال فریزر تراز نباشد مشکلات بسیار زیادی را به همراه دارد که بوق زدن یخچال کوچک ترین آنها است. به عنوان مثال، یخچال فریزرهایی که روی سطح ناصاف قرار دارند، درب آنها خوب بسته نمیشود. مخصوصا در زمان ‌هایی که درب یخچال سنگین شده باشد، مثلا حامل موادی نظیر انواع سس‌ها ، تخم مرغ و بطری‌های نوشیدنی باشد. وزن این مواد در صورت تراز نبودن یخچال باعث می‌شود که درب آن خود به خود باز شود لذا اگر به دنبال علت بوق زدن یخچال هستید، بهتر است بررسی کنید که آیا دستگاه روی زمین تراز است یا خیر؟ اگر تراز نبود با تنظیم ارتفاع پایه ها این مشکل را رفع کنید و صدای بوق قطع میشود.

علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

3- خرابی لاستیک دور درب

علت دیگر بوق زدن یخچال فریزر نیز میتواند خرابی لاستیک باشد به طوری که گاهی امکان دارد بسته نشدن درب یخچال و عامل اصلی بوق زدن فریزر خرابی لاستیک دور درب آن باشد، در این شرایط بهتر است وضعیت لاستیک دور درب بررسی شود. لاستیک دور درب یخچال به مرور زمان ممکن است کمی خشک شده و بخش هایی از آن درست روی لبه درب قرار نگیرند و یا خاصیت آهنربایی خود را از دست داده باشد. این امر باعث می‌شود که هوای گرم محیط خانه وارد یخچال شود و به موتور یخچال فشار وارد کند. بنابراین بوق زدن ممتد یخچال در این شرایط امری طبیعی خواهد بود و تنها با تعویض لاستیک درب یخچال مشکل حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید : دلایل کار نکردن صفحه نمایش یخچال

علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

4- خرابی سنسور درب یخچال

عامل تاثیر گذار دیگر در بوق زدن یخچال فریزر سنسور درب آن است، یخچال های امروزی که در ساخت آنها از فناوری جدید استفاده شده درب آنها دارای سنسور های بسیار کوچک هستند که باز و بسته بودن آن را تشخیص می دهند. این سنسورها به محض تشخیص باز بودن درب به برد اصلی فرمان داده و بعد از گذشت زمان یخچال فریزر شروع به بوق زدن میکند. چنانچه سنسور ایراد داشته باشد، باز بودن درب به اشتباه تشخیص داده میشود. در چنین وضعیتی اول بررسی کنید که آیا درب بسته است یا خیر؟ اگر درب بسته بود، سنسور را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

5- خرابی برد

اما علت دیگر بوق زدن یخچال فریزر چیزی نیست جز خرابی و ایراد در قسمت برد دستگاه،گاهی اوقات هر یک از قطعات داخلی یخچال که به اشتباه تشخیص دهد که درب باز است، باعث بوق زدن یخچال فریزر میشوند. برد که مغز دستگاه بوده و فرمان ها را برای سایر قطعات ارسال می کند، در این مورد قسمتی از برد یخچال که تشخیص ‌دهنده‌ ی باز بودن درب است به علت خرابی، تشخیص اشتباه می‌ دهد و درب یخچال را اشتباها باز در نظر می ‌گیرد. در این شرایط درب بسته بوده و دمای داخل کابین نیز استاندارد است و تنها دلیل بوق زدن یخچال، خرابی برد است. توجه داشته باشید که این قطعه باید توسط تعمیر کاران متخصص تعمیر شود.

علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

6 - بیش از اندازه پر بودن کابین یخچال فریزر

گاهی اوقات امکان دارد به دلیل چیدمان نامناسب و پر کردن بیش از اندازه قفسه ها، درب یخچال و فریزر بسته نشود و شاهد بوق زدن یخچال فریزر باشیم. یا اینکه، پر بودن بیش از اندازه کابین یخچال و فریزر باعث میشود جلوی فن مسدود شده و هوا به درستی جریان نداشته باشد و یخچال فریز تحت فشار قرار میگیرد و در نهایت بوق زدن رخ میدهد. لذا موتور برای مدت طولانی روشن میشود تا دمای کابین را کاهش دهد و به همین علت یخچال شروع به بوق زدن میکند.

بیشتر بخوانید : نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید

علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

7- افزایش دمای یخچال فریزر

بصورت کلی باید گفت هر چیزی که باعث شود دمای درون کابین یخچال و فریزر بیش از مقدار استاندارد آن شود و در طولانی مدت نیز این مشکل حل نشود، بوق زدن یخچال فریزر را فعال خواهد کرد. به عنوان نمونه، قطع شدن برق نیزیکی از موارد رایجی است که در رخ دادن این شرایط موثر است. علاوه بر این، باز و بسته شدن زیاد درب، قرار گرفتن یخچال کنار اجاق گاز و سیستم های گرمایشی از جمله این موارد خواهند بود. لذا بررسی کنید که چرا دمای یخچال بیش از اندازه گرم است و موتور برای مدت طولانی روشن است؟

علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

8- خرابی ترموستات یخچال

علت دیگر بوق زدن یخچال فریزر نیز میتواند خرابی و مشکل ترموستات باشد، همانطور که قبلا هم گفتیم ترموستات علی رغم کوچک بودن آن وظیفه بزرگی را در یخچال ها به عهده دارد و از قطعات بسیار مهم درون یخچال فریزر می باشد که وظیفه اصلی آن، اندازه گیری دما و ارسال اطلاعات به برد برای خاموش یا روشن شدن موتور کمپرسور است. اگر این قطعه ایراد داشته باشد، دمای داخل کابین امکان دارد به اشتباه تشخیص داده شده و موتور برای مدت طولانی کار کند. به همین علت یخچال فریزر شروع به بوق زدن کند و صدای آلارم آن نشان دهنده خرابی قطعات داخلی است و باید تعمیر شود.

علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

9-  یخ زدن لوله های اواپراتور

چنانچه لوله های اواپراتور یخ زده باشد نشان دهنده این است که موتور برای مدت طولانی کار کرده و متاسفانه هوای داخل کابین همچنان گرم است به علت فشار زیادی که در این شرایط به موتور وارد شده و علیرغم روشن بودن طولانی اما دما کاهش پیدا نمی کند و یخچال فریزر شروع به بوق زدن میکند. با بررسی مرتب لوله های اواپراتور شما می توانید مانع از کاهش طول عمر موتور شوید و آلارم یخچال نیز فعال نمیشود.

بیشتر بخوانید : چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟

علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

10- نشت گاز

و دیگر علت بوق زدن یخچال فریزر نشت گاز یخچال میباشد به طوری که چنانچه در لوله های اواپراتور با کم شدن گاز و نشت آن روبرو شویم این امر باعث افزایش دمای درون کابین خواهد شد و برای جبران این شرایط موتور کمپرسور روشن شده و در طولانی مدت کار می کند. به همین دلیل صدای بوق زدن یخچال فریزر ممکن است به گوشتان برسد و تنها راه حل شارژ گاز توسط تعمیرکار حرفه ای خواهد بود.

علت بوق زدن یخچال فریزر و ساید

سخن پایانی

چندین علتی را که در بالا به سمع و نظرتان رساندیم بیانگر این است که بهتر است در نحوه استفاده از دستگاه کمی تجدید نظر کنید. استفاده نادرست از یخچال فریزر و باز گذاشتن درب آن برای زمان  طولانی، پر کردن بیش از اندازه قفسه ها و تراز نبودن دستگاه همگی می توانند علت اصلی این مشکل باشند. علاوه براین، با سرویس بموقع یخچال می توانید از خراب شدن قطعات داخلی آن جلوگیری کنید و در این شرایط با مشکل بوق زدن یخچال مواجه نشوید. سرویس کاران گروه خدماتی تعمیرات لوازم منزل خانه امداد در غرب تهران حضور داشته و در کمترین زمان به محل اعزام و تعمیر لوازم خانگی در محل را برای شما انجام می دهند.