نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید

نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید

10:30 1402/09/12 آموزش تعمیرات یخچال
نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید نیز امری بسیار ساده میباشد اما به شرط انجام روش های اصولی آن که امروز در این مقاله از سایت رسمی خانه امداد به بررسی انواع راه ها از جمله دستی،اهم متر و ... پرداخته ایم اگر شما هم به این تست نیاز دارید با ما همراه باشید،درصورت بروز مشکل در هر مرحله شما میتوانید با شرکت تعمیراتی ما تماس حاصل فرمایید.

ترموستات یخچال

از آنجائیکه یخچال یکی ازضروری ترین و پرکاربردترین وسایل برقی آشپزخانه است که همه روزه با آن سر و کار داریم و چنانچه ایرادی پیدا کند آنگاه کار ما لنگ خواهد ماند. یکی از خرابی های رایج یخچال ها نقص در ترموستات آن هاست که با وارسی به موقع آن میتوانیم از خرابی های بزرگتر جلوگیری کنیم با نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید امروز در کنار شما هستیم.

ترموستات یکی از اصلی ترین قطعات یخچال ساید بای ساید است که وظیفه تنظیم دما را در یخچال بر عهده دارد در واقع زمانی که ترموستات احساس ایجاد هوای گرم را در داخل یخچال دارد با صدور فرمان باعث شروع فعالیت کمپرسور برای تنظیم دمای یخچال میکند اما این قطعه چطور کار میکند و زمانی که دمای یخچال ما به مشکل میخورد چگونه میتوانیم ازسلامت ترموستات دستگاه خود مطلع شویم؟ اگر شما نیز علاقه مند به دانستن در مورد نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید هستید پس در این مقاله همراه ما باشید.

نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید

تنظیم ترموستات یخچال

وظیفه ترموستات دریخچال تنظیم دمای یخچال خواهد بود و اعدادی روی آن درج شده است ما باید با توجه به فصول سال از آن استفاده کنیم چنانچه تنظیم عدد روی مقدار کمی باشد مفهوم آن این است دمای یخچال کمتر سرد شود واین مناسب فصل زمستان خواهد بود وچنانچه عدد تنظیمی بیشتر باشد یعنی سرمای یخچال بیشتر شود که این مناسب فصل تابستان خواهد بود .البته ناگفته نماند که در یخچال های ساید بای ساید این اعداد روی نمایشگر نشان داده میشود و از طریق لمس صفحه شما این دما را میتوانید تنظیم نمایید. یخچال های ساید بای ساید توصیه ما برای تنظیم دمای آن ها در یخچال بین 5 الی 7 و در فریزر بین منفی 18 تا 20 درجه سانتی گراد می باشد اگر دمای ثبت شده بر روی نمایشگر عددی را نشان داد ولی دمای داخل یخچال عدد دیگری بود به شما پیشنهاد میدهیم تا با نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید نسبت به تست ترموستات یخچال خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟

توجه داشته باشید که ترموستات یک وسیله ی مکانیکی برای تنظیم دما می باشد یعنی چنانچه شما درجه آن را روی عدد 3 قرار دهید این قطعه به کمپرسور یخچال دستور شروع کار را میدهد و تا زمانی که یخچال شما به این دما که در این درجه تنظیم شده است نرسد به کمپرسور یخچال دستور قطع شدن را نمیدهد.

نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید

تست ترموستات یخچال ساید بای ساید

در ادامه تیم تخصصی خانه امداد قصد دارد تا شمارا با تعدادی از نحوه تست های ترموستات یخچال ساید بای ساید آشنا کند،با ما همراه باشید : 

نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید

تست ترموستات یخچال با اهم متر 

نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید با اهم متر به این گونه است که مکان ترموستات معمولا داخل یخچال و کنار لامپ روشنایی و داخل یک پنل می باشد در بعضی از یخچال ها نیز در کنار کمپرسور می باشد درجه پلاستیکی آن را به کمک یک پیچ گوشتی جدا کرده و با باز کردن آن متوجه مهره روی شفت اصلی ترموستات می شوید آن را به کمک انبر دست باز کنید در ترموستات یک لوله برای اندازه گیری دما که در نوک آن جیوه قرار دارد وبه بدنه یخچال متصل می باشد را بیرون بکشید و سیم هایی که به ترموستات اتصال دارد را جدا کنید اهم متر را روی حالت  بیزر قرار دهید و دوسر ترموستات که سیم به آن ها وصل میباشد را به اهم متر بزنید با چرخاندن درجه ترموستات باید اهم متر بوق بزند که در این حالت ترموستات یخچال سالم میباشد که در این صورت ترموستات را به همان نحوی که باز کرده اید دوباره متصل کنید.

شما برای استفاده از خدمات تعمیرات انواع یخچال شرکت خانه امداد میتوانید از دو طریق موجود با ما ارتباط برقرار کنید،اولین روش و راحت ترین روش کلیک بر گزینه درخواست تعمیر و پر کردن فرم مورد نظر است که بعد از اتمام عملیات از شرکت با شما جهت دریافت اطلاعات ببشتر و هماهنگی های لازم تماس گرفته میشود.

روش دوم نیز ارتباط از طریق تماس تلفنی میباشد که شما هموطنان گرامی میتوانید با دو شماره تلفن  44763586-021 یا 9527017-0912 با شرکت تعمیرات تخصصی لوازم منزل تماس حاصل فرمایید تا تکنسین های ما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و مشکل را با بهترین کیفیت موجود حل نمایند.

نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید

سیم کشی ترموستات یخچال

برای نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید باید از طرز سیم کشی ترموستات اطلاع کافی را داشته باشیم پس سیم کشی ترموستات یخچال بدین صورت است که سیم های برق ورودی دستگاه یک سیم را به موتور یا کمپرسور متصل میکنند و سیم دیگر را به یک سر ترموستات وصل میکنند و خروجی سر دیگر ترموستات را به کمپرسور اتصال میدهند  تا بدون دستور ترموستات کمپرسور یا موتور شروع به کار نکند.

نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید

تست ترموستات یخچال ساید بای ساید به روش دستی

در این روش میتوان ترموستات را  به صورت دستی و خیلی راحت تست کرد. لازم است برای این کار ، اول برق یخچال را قطع نموده و سپس جایی که ترموستات در آن قرار گرفته را با باز کنید. سپس دو سیم ترموستات که ورودی و خروجی میباشند و راه ارتباطی با کمپرسور هستند را به یکدیگر وصل نمایید. بعد از این کار دوباره یخچال را به برق وصل نمایید. چنانچه کمپرسور یخچال روشن شود، حتما ترموستات ایراد دارد. اما در صورتی که کمپرسور روشن نشود یعنی ترموستات سالم است .

بیشتر بخوانید : دلایل کار نکردن صفحه نمایش یخچال

ساده‌ ترین روش تست ترموستات

نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید به روش ساده بدین ترتیب است که شما با قرار دادن یک لیوان آب به آسانی از کارکرد درست ترموستات اطمینان حاصل نمایید. برای این کار درجه یخچال را روی 3 تنظیم نمایید. بعد از قرار دادن لیوان آب درون یخچال 24 ساعت صبر نموده و سپس آن را بیرون بیاورید. با استفاده از دماسنج دمای آب لیوان را اندازه ‌گیری کنید. اگر دمای آب بین 1 درجه تا 5 درجه باشد، یعنی ترموستات کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید

سخن پایانی

کوچکترین جزء سازنده یک یخچال ترموستات میباشد ولی عمده کار یخچال بر عهده ترموستات است. ترموستات را می ‌توان به عنوان اصلی ‌ترین قطعه یخچال در نظر گرفت. زیرا ثبات دمای درون یخچال بر عهده ترموستات است. چنانچه ترموستات دچار نقص شود، دمای درون یخچال نیز دچار مشکل می‌ شود و این کار باعث خواهد شد مواد غذایی درون یخچال فاسد شده و مصرف برق توسط یخچال افزایش یابد. همچنین خرابی ترموستات طول عمر کمپرسور را نیز کم می‌کند. برای این که این اتفاق نیافتد و بتوانیم از آسیب رسیدن به ترموستات جلوگیری کنیم، از باز و یسته کردن زیاد و بی ‌مورد درب یخچال دوری کنیم،در صورت رویت دمای نا درست از نمایشگر  و داخل یخچال شما باید پیگیر نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید باشید که امروز در این مقاله به آن پرداخته شد.

از یخچال برای نگهداری مواد غذایی گرم استفاده نکنیم. دقت کنید مکان قرارگرفتن یخچال در آشپزخانه مناسب و معتدل باشد. زیرا دمای محیط اطراف یخچال روی کار آن تاثیر مستقیم دارد. همچنین از گنجاندن حجم زیاد مواد غذایی در یخچال خودداری کنید چون با این کار توان ترموستات برای خنک نگهداشتن یخچال ضعیف خواهد شد و به تبع آن موتور یخچال بار زیادی را تحمل خواهد کرد .