علت خاموش شدن یخچال ساید بای ساید

علت خاموش شدن یخچال ساید بای ساید

14:29 1402/09/04 آموزش تعمیرات یخچال
علت خاموش شدن یخچال ساید بای ساید همچون بقیه ی مشکلاتی که میتواند برای یخچال شما پیش بیاید بسیار دردناک است با تصور آن که مواد غذایی داخل یخچال اگر مشکل از موتور باشد چه اتفاقی برایشان می افتد،ما امروز در سایت خانه امداد قصد داریم تا با در اختیار شما قرار دادن اطلاعات از وقوع این مشکل پیشگیری کنیم با ما همراه باشید.

یخچال ساید بای ساید،یکی از مهم ‌ترین و کاراترین وسایل منزل میباشد و امکان دارد به علت های مختلفی چه مدل های جدید و چه مدل های قدیمی به صورت غیر منتظره خاموش شوند.هر ایرادی که برای یخچال فریزرها به وجود می ‌آید می ‌تواند بر اثرعلت ‌های مختلفی باشد.تنها با شناخت درست است که می‌ توان مشکل یخچال را بر طرف و آن را تعمیر کرد.در ادامه به چند مورد از اصلی ترین دلایلی که می ‌توانند علت خاموش شدن یخچال های ساید بای ساید و فریزر ها شوند خواهیم پرداخت.علت خاموش شدن یخچال

علت های شایع خاموش شدن یخچال ساید بای ساید

علت و عوامل بیشماری میتواند موجب خاموش شدن یخچال ساید بای ساید شما باشد بعنوان نمونه گرم شدن بیش از حد موتور می ‌تواند یکی از دلایل خاموش شدن یخچال ساید بای ساید شما باشد.همچنین مواردی دیگری نیز مثل خرابی ترموستات نیزمی تواند علت این مسئله باشد.امروز در این مقاله به بررسی اینکه علت خاموش شدن یخچال چیست و چه راه حلی دارد،تمرکز خواهیم داشت با ما همراه باشید .

بیشتر بخوانید : کد خطا های یخچال فریزر بوش

نبود جریان برق

ما میدانیم که علت خاموش شدن یخچال ساید بای ساید میتواند از نرسیدن جریان برق به دستگاه ناشی شده باشد یا همچنین نوسانات شدید برقی نیز می ‌تواند سبب خرابی یخچال فریزرها شود.در چنین شرایطی بهتر است از محافظ استفاده شود،در این صورت علائمی وجود دارند تا از این موضوع باخبر شوید:علت خاموش شدن یخچال

  • در این حالت یخچال هیچگونه صدایی از خود ندارد .
  • چراغ های صفحه نمایشگر و داخل کابین یخچال خاموش میشود.
  • فیوز برق اضطراری مربوط به یخچال را چک کنید که فیوز آن نسوخته باشد .
  • کنترل دو شاخه برق به پریز و نیز کابل برق یخچال را انجام دهید .
  • در پایان پریز برق یخچال را با یک فازمتر بررسی نمائید.چنانچه از سه راهی یا محافظ برق استفاده می‌کنید،درست آن را نیز کنترل کنید.

بیشتر بخوانید : کد خطا های یخچال فریزر و ساید ال جی

معیوب بودن ترموستات

وظیفه روشن و خاموش کردن کمپرسور یخچال را ترموستات یخچال بر عهده دارد،هنگامی که یخچال در حال کارکردن است چنانچه ترموستات ایرادی داشته باشد هیچ فرمانی به موتور یخچال ارسال نمیشود و یخچال یکسره کار میکند و این پی در پی کارکردن یخچال باعث سوختن آن و نهایتا موجب بروز علت خاموش شدن یخچال میشود.چنانچه یخچال خاموش است یا به عبارت دیگر کمپرسور در حال کار نمیباشد،یک ترموستات خراب می ‌تواند دلیل خاموش ماندن یخچال باشد زیرا قادر به ارسال فرمان و روشن شدن کمپرسور نیست.در حالت سوم چنانچه ترموستات خراب باشد در تنظیم دمای یخچال اختلالات بسیاری ایجاد میکند،حتما ولتاژ ترموستات یخچال را بررسی کنید و چنانچه ایراد داشته باشد باید آن را تعویض کرد .

علت خاموش شدن یخچال

ایراد برد الکترونیکی

از ایراد های دیگری که میتواند موجب وقوع علت خاموش شدن یخچال شما شود وجود مشکل دربرد الکترونیکی میباشد که منجر به خاموش شدن ناگهانی یخچال خواهد شد.

شما برای استفاده از خدمات تعمیرات انواع یخچال شرکت خانه امداد میتوانید از دو طریق موجود باما ارتباط برقرار کنید،اولین روش و راحت ترین روش کلیک بر گزینه درخواست تعمیر و پر کردن فرم مورد نظر است که بعد از اتمام عملیات از شرکت با شما جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم تماس گرفته میشود.

روش دوم نیز ارتباط از طریق تماس تلفنی میباشد که شما هموطنان گرامی میتوانید با دو شماره تلفن  44763586-021 یا 9527017-0912 با شرکت تعمیرات تخصصی لوازم منزل تماس حاصل فرمایید تا تکنسین های ما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و مشکل را با بهترین کیفیت موجود حل نمایند.

این مشکل معمولا در یخچال‌ های ساید بای ساید رخ میدهد،هر چند در انواع دیگر یخچال که دارای برد فرمان هستند نیزامکان رخ دادن این مشکل خواهد بود.وجود این مشکل باعث خواهد شد که به یکباره درحالی که یخچال به طور عادی کار می‌ کند ناگهان خاموش شود.برای اینکه مطمئن شوید که خرابی از برد خواهد بود، ابتدا دو شاخه برق دستگاه را بکشید.سپس بعد از ده ثانیه مجددا آن را وصل کنید.چنانچه یخچال و کمپرسور آن مجددا شروع به کار کند، آنگاه خرابی از برد الکترونیکی میباشد که باید حتما توسط تکنسین و متخصص یخچال ساید بای ساید بررسی و تعمیرو یا تعویض شود.

علت خاموش شدن یخچال

داغ شدن زیاد موتور و اورلود کمپرسور

گاهی اوقات ممکن است به علت های زیادی مثل تنظیمات اشتباه دما،مشکل برد،خراب بودن کمپرسور و… یخچال ساید بای ساید  به مدتی طولانی روشن بماند و کار کند و در این وضعیت داغ شدن بدنه و موتور یخچال اتفاق خواهد افتاد و در ادامه جهت محافظ از کمپرسور،فرایند اورلود کمپرسور روی می‌ دهد.این روند می ‌تواند علت خاموش شدن یخچال بعد از چند ثانیه باشد.

علت خاموش شدن یخچال

ایراد در کمپرسور یا موتور یخچال

با نگاه بد بینانه میتوانید علت خاموش شدن یخچال را از سوختن کمپرسور یا موتور آن دانست. بالاخره این احتمال هم می شود رخ دهد و باید آن را لحاظ کرد که در این وضعیت تعمیر موتور که خیلی پرهزینه است و تنها راه حل، تعویض آن خواهد بود .

علت خاموش شدن یخچال

علت خاموش و روشن شدن سریع یخچال

ممکن است همانطور که قبلا گفتیم،علت خاموش شدن یخچال یا همان کمپرسور به روند کاری یخچال مربوط میشود.با گذشت مدتی از کارکرد یخچال و روشن بودن کمپرسور،دمای داخلی به دمای تنظیم شده می‌رسد.در اینجا یخچال خاموش شده و مدتی (بسته به تعداد باز شدن درب یخچال یا دمای محیطی که یخچال در آن واقع شده و برخی دلایل دیگر) در وضعیت خاموش باقی می‌ماند و مجددا به دستور ترموستات،کمپرسور و در نتیجه یخچال روشن می‌شود.اما گاهی اوقات در صورتی که مدت زمان خاموش ماندن یخچال کوتاه باشد،به طوری که با خاموش شدن و روشن شدن مداوم و سریع یخچال یا همان اتومات کردن زیاد یخچال روبه رو باشیم،به احتمال زیاد شرایط عادی نبوده و یخچال حتما مشکلی دارد!

علت خاموش شدن یخچال

سخن پایانی

ما انتظار داریم که با مطالعه این مطالب در مورد این که علت خاموش شدن چیست و چه راه حلی دارد توانسته باشید علت خاموش شدن یخچال ساید بای ساید خودتان را پیدا کرده، یا حداقل درک بهتری از بروز آن داشته باشید. توصیه می‌کنیم یک برنامه منظم جهت سرویس دستگاه ‌تان مشخص نمائید،تا کمتر با چنین مشکلاتی روبه‌ رو شوید.

چنانچه در خصوص تعمیر یخچال دانش فنی لازم را ندارید و آموزشهای لازم را  ندیده اید.نباید شخصا اقدام به تعمیر کنید.در این وضعیت ممکن است به دلیل نداشتن دانش کافی به یخچال آسیب بزنید.هزینه تعمیرات یخچال فریزرها به عوامل مختلفی بستگی دارد.بسته به مشکل،ممکن است نیاز به تعویض قطعات وجود داشته باشد.این گونه هزینه تعمیرات بسته به مشکل و برند یخچال ممکن است کمی بیشتر باشد.