علت خرابی یخ ساز یخچال

علت خرابی یخ ساز یخچال

11:40 1402/09/02 آموزش تعمیرات یخچال
علت خرابی یخ ساز یخچال را ما امروز به طور کوتاه اما کاربردی بررسی کردیم که شامل علل هایی نظیر علت خارج نشدن یخ از یخ ساز،مسدود شدن فیلتر ورودی آب،پیدایش مشکل تنظیمات ترموستات و... است که امیدواریم توانسته باشیم مقداری به سطح آگاهی شما عزیزان افزوده باشیم.

چرا یخچال ساید بای ساید یخ نمی سازد

این امکان وجود خواهد داشت که یخچال ساید بای ساید شما امکان تولید یخ را از دست داده باشد و قادر به درست کردن یخ نباشد قطعا حالا دنبال پاسخی برای چرا یخچال ساید بای ساید یخ نمی سازد ؟ خواهید بود دلایل متعددی هستند که ممکن است باعث خراب شدن یخچال و در نتیجه عدم تشکیل یخ می شود.ما در اینجا به علت خرابی یخ ساز یخچال میپردازیم و همین طور شما را با آموزش تعمیر یخچال آشنا خواهیم کرد .

علت خرابی یخ ساز یخچال ( ساید بای ساید )

درست نکردن یخ توسط قسمت یخساز یخچال ساید بای ساید می تواند یکی دیگر از ایرادات این دستگاه باشد که ذهن شمارا برای علت خرابی یخ ساز یخچال آماده میکند.اگر قسمت یخساز دستگاه یخچال ساید بای ساید شما با مشکل روبرو شده است و تعمیر آن از عهده خودتان برنمی آید می توانید با کمک گرفتن از گروه خدماتی تعمیرات لوازم منزل خانه امداد به راحتی این عیب را رفع نمایید.

بیشتر بخوانید : کد خطاهای یخچال فریزر سامسونگ

علت خرابی یخ ساز ساید بای ساید چیست؟

هنگامی که یخچال ساید بای ساید شما یخ نمی سازد علت آن می تواند دو حالت باشد: یکی اینکه کلا یخچال شما یخ نمیسازد و علت دیگر آن اینکه یخچال یخ را میسازد ولی از یخ ساز خارج نمیشود . دلیل اینکار میتواند خاموش شدن یخساز باشد،قسمت ورودی آب با مشکل مواجه شده باشد،مسدود شدن فیلتر آب به علت گرفتگی،اگردستگاه یخچال ساید بای ساید در حالت pause باشد و در آخر دمای دستگاه یخچال به حدی نباشد که آب یخ بزند علت خرابی یخ ساز یخچال همین است که در این حالت نگران نباشید ما در آموزش تعمیر یخچال فریزر در کنار شما خواهیم بود.

علت خرابی یخ ساز یخچال ( ساید بای ساید )

وقتی که یخساز در حالت pause قرار بگیرد چه اتفاقی می افتد؟

و اما زمانی که دستگاه در حالت pause قرارمیگیرد، این احتمال وجود دارد که دستگاه ساید بای ساید شما یک سنسور کنترل یخ داشته باشد، زمانی که ترکیب پر از یخ است،این سنسور فعال شده و بالا می رود و برای تاخیر و حالت pause تنظیم می شود و دستور توقف یخ به  قسمت برد یخچال ساید بای ساید شما ارسال خواهد شد و علت خرابی یخ ساز یخچال به وجود می آید.

موقعی که منبع آب ورودی به این قسمت قطع می شود،این احتمال وجود دارد که به هر دلیلی این سنسور ایراد پیدا کرده و بالاترین درجه را نشان دهد و میتوان گفت علت خرابی یخ ساز یخچال همین خواهد بود،در این حالت سنسور فرمان اشتباهی را به برد ارسال میکند و یخساز کارش متوقف می شود که در صورت بروز این مشکل شما میتوانید با کمک آموزش تعمیر یخچال آنرا رفع کنید.

بیشتر بخوانید : کد خطا های یخچال فریزر بوش

چرا یخ از قسمت یخ ساز خارج نمی شود؟

اما گاهی اوقات یخ هایی که تولید شده اند بعلت چسبیدن به هم و زیاد شدن حجم آنها نمیتوانند از محفظه تولید شده خارج شوند و یخ از قسمت یخ ساز خارج نمی شود، از ایرادات رایج در دستگاه یخچال ساید بای ساید همین چسبیدن یخ ها درقسمت محفظه می باشد که در پیدایش این مشکل نقش بسزایی دارند و در اصل علت خرابی یخ ساز یخچال همین مورد است.موقعی که تجمع یخ ها بیش از حد میشود خروج آن ها مشکل ساز خواهد شد،چنانچه قرار است برای یک زمان طولانی از یخ ساز یخچال تان استفاده نکنید بهتر است که آن را از وضعیت فعال خارج نموده و یا اینکه بر روی صفحه ی نمایشگر دستگاه  کلید اف را تنظیم نموده که در بعضی از مدل های دستگاه یخچال ساید کلید اف در کنار قسمت یخ ساز وجود دارد که با اف کردن می توان از تجمع یخ در این محفظه ی یخ ساز ممانعت بعمل آورد و برای غیرفعال کردن این گزینه میتوانید با همین آموزش تعمیر یخچال آنرا حل کنید.استفاده نکردن طولانی مدت از قسمت یخ ساز موجب شده که یخ در این قسمت جمع بشود و با تجمع آن اتصال یخ ها بیشتر بشود و امکان خروج ازاین قسمت غیرممکن بشود.

علت خرابی یخ ساز یخچال ( ساید بای ساید )

چنانچه بعد ازکنترل این مواردی که گفته شد دیدید که یخچال ساید بای ساید شما باز هم یخ نمی سازد باید عوامل دیگر را مورد بررسی قراردهید.

شما برای استفاده از خدمات تعمیرات انواع یخچال شرکت خانه امداد میتوانید از دو طریق موجود باما ارتباط برقرار کنید،اولین روش و راحت ترین روش کلیک بر گزینه درخواست تعمیر و پر کردن فرم مورد نظر است که بعد از اتمام عملیات از شرکت با شما جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم تماس گرفته میشود.

روش دوم نیز ارتباط از طریق تماس تلفنی میباشد که شما هموطنان گرامی میتوانید با دو شماره تلفن  44763586-021 یا 9527017-0912 با شرکت تعمیرات تخصصی لوازم منزل تماس حاصل فرمایید تا تکنسین های ما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و مشکل را با بهترین کیفیت موجود حل نمایند.

مشاهده ی ایراد در قسمت قطعات یخ ساز دستگاه یخچال ساید بای ساید

مشکل درست نکردن یخ توسط یخ ساز میتواند بخاطر موارد زیر باشد :

  • ورودی آب مسدود شده باشد
  • اهرم یخ ساز پایین باشد
  • یخچال ساید بای ساید دارای ایراد های الکتریکی باشد
  • قطعه ی سنسور معیوب شده باشد
  • نامتناسب بودن تنظیمات قطعه ی ترموستات
  • معیوب شدن قطعه برد فرمان
  • موتور یخساز ایراد داشته باشد
  • ایراد در قسمت اهرم و شکسته شدن قالب

البته ایراد میتواند در قسمت شیر برقی مشاهده شود و علت خرابی یخ ساز یخچال این مورد باشد که در این مواقع می توانید با اطمینان با گروه خدماتی تعمیرات لوازم منزل خانه امداد تماس گرفته و از سرویس کاران با تجربه و ماهر بهره ی لازم را ببرید.

مسدود شدن فیلتر ورودی آب

چنانچه فیلتر ورودی آب استريا مسدود شده باشد یخچال ساید بای ساید شما قادر به ساختن یخ نمی باشد،این ایراد باعث بروز علت خرابی یخ ساز یخچال و خراب شدن فیلتر یخ ساز هم خواهد شد،همه یخچال ها یک فیلتر دارند که گرفتگی در آن باعث کاهش کارایی یخچال خواهد شد،از این رو بهتر است فیلتر یخچال را طبق آموزش تعمیر یخچال فریزر بررسی نمایید.

علت خرابی یخ ساز یخچال ( ساید بای ساید )

روشن نبودن دکمه تشکیل یخ،یخ ساز

یکی از دلایل ساده دیگر که موجب کار نکردن یخ ساز خواهد بود روشن نبودن دکمه تشکیل یخ،یخ ساز است،روی یخچال یا فریزر دکمه ای وجود دارد که روشن کردن و خاموش کردن یخ ساز را تعیین می کند که در این حالت یخ ساز سالم است و نیازی به جستجو برای علت خرابی یخ ساز یخچال نیست.

علت خرابی یخ ساز یخچال ( ساید بای ساید )

پیدایش مشکل تنظیمات ترموستات

در صورت پیدایش مشکل تنظیمات ترموستات، تنظیمات ترموستات را کنترل کنید و مطمئن شوید که روی دمای درستی تنظیم شده است،در این مورد می توانید از دفترچه ی راهنمای یخچال کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : خطاهای یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا

اگر دمای دستگاه یخچال پایین باشد،آب قبل از رسیدن به قالب یخ می ‌زند،علت این مشکل می تواند در هنگام نقل و انتقال تجهیزات در فریزر باشد،ممکن است دکمه بازوی کنترل خاموش شده باشد که باعث متوقف شدن تولید یخ شده است که در ادامه با آموزش تعمیر یخچال فریزر آنرا برطرف میکنیم و گزینه مهم این است که علت خرابی یخ ساز یخچال وجود ندارد زیرا اصلا یخ ساز خراب نبوده است.

علت خرابی یخ ساز یخچال ( ساید بای ساید )

بازوی کنترل فلزی

برطرف کردن این مشکل بسیار سهل و آسان میباشد،باید بازوی کنترل فلزی را پیدا کنید احتمال دارد که این ایراد در قسمت اتصال موتور،گیربکس و یا برق دستگاه باشد،با چک کردن همه ی اتصالات اطمینان حاصل کنید که به درستی وصل شده،شیر آب را ببندید و اتصالات را قطع و دوباره وصل نمایید.بنابراین مطمئن شوید که تمام اتصالات برقی به درستی وصل شده اند، یخچال را به سمت جلو بکشید تا از دیوار دور بماند.

شیر آب را قطع کنید سپس آب یخ باقی مانده را با اضافه کردن مقداری آب بعد از یک دقیقه صبر کردن از قالب خارج کنید، زمانی که یخ شروع به ذوب شدن می کند،بهتر و راحت تر برداشته می شود،سپس بازوی کنترل را به سمت عقب پایین بیاورید و حدود ده ثانیه صبر کنید تا الکترون متصل شود و قالب را با آب پر کنید.سپس چند ساعت صبر کنید تا آب در محفظه یخ بزند و سپس مشاهده کنید که یخ بیرون می آید یا نه،اگر اینطور هم نبود احتمالاً باید موتور یا گیربکس را تعویض کنید که علت خرابی یخ ساز یخچال همین مورد است.

کلام نهایی

زمانی که دستگاه یخچال شما مجهز به یخ ساز می باشد و در صورت لزوم به راحتی یخ را در اختیارتان قرارمی دهد شایسته است که آن را بموقع سرویس نمائید و هنگام بروز مشکل اقدامات اولیه را برای رفع ایراد آن انجام بدهید.

دستگاه یخچال ساید بای ساید از لوازم مهم و ضروری و نسبتا گران درخانه ها میباشد و سرویس به موقع این دستگاه یک امر مهم تلقی می شود.