دلایل کار نکردن صفحه نمایش یخچال

دلایل کار نکردن صفحه نمایش یخچال

13:13 1402/09/16 آموزش تعمیرات یخچال
دلایل کار نکردن صفحه نمایش یخچال بستگی به عوامل مختلفی نظیر قطع برق،مشکلات سیم کشی،ایراد از سمت برد دستگاه و ... دارد که امروز در این مقاله از سایت خانه امداد سعی بر آن است که به این عوامل شایع به اختصار پرداخته شود امیدواریم این توضیحات کار آمد واقع شوند.

از آنجاییکه یخچال فریز یکی از پر کاربرد ترین و ضروری ترین وسیله هر خانه ای میباشد بنابر این خرابی یخچال فریزر یا یخچال ساید بای ساید یکی از بدترین اتفاق هایی است که می تواند برای آشپزخانه بیافتد و بدون این وسیله ی کاربردی و مفید، زندگی خیلی دشوار خواهد بود، حتی اگر مشکل کار نکردن صفحه نمایش یخچال باشد. با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن تغییرات کاربردی در تولید لوازم الکترونیکی، این امکان هم برای تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان به وجود آمده است تا از یخچال فریزرهای شیک و پیشرفته با صفحه نمایشگرهای جذاب و کاربردی استفاده و از آن لذت ببرند.

یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید شما ممکن است به هر دلیلی خراب شود، به عنوان مثال ممکن است که موتور یخچال کار نکند، درب یخچال به درستی بسته نشود، بدنه ی یخچال بیش از حد گرم باشد  و… . همچنین یکی از ایراداتی که امکان دارد برای یخچال شما اتفاق بیافتد، خرابی صفحه نمایش یا همان دیسپلی یخچال شما می باشد که باعث کار نکردن آن می شود.

بیشتر بخوانید : نحوه تست ترموستات یخچال ساید بای ساید

امروزه یکی از مشکلات و ایرادات رایج در یخچال های ساید بای ساید و یا یخچال های فریزر، خاموش شدن صفحه نمایشگر دستگاه می باشد. و هنگامی که این اتفاق بیافتد شما باید موارد مختلفی را بررسی نمائید، تا مشکل مشخص و بر طرف شود. ما در اینجا در ارتباط با دلایل خاموش شدن و کار نکردن صفحه نمایش یخچال فریزر یا ساید بای ساید با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد . همچنین نحوه ی برطرف کردن این مشکل را نیز به شما خواهیم گفت .

5 علت کار نکردن صفحه نمایش یخچال

چنانچه قرار باشد دلایل کار نکردن صفحه نمایش یخچال یا همان دیسپلی را بطور مختصر و مفید برای شما توضیح دهیم می‌ توان گفت اصلی‌ ترین موارد دلایل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال به این صورت خواهد بود که در پایین به آن پرداخته ایم :

دلایل کار نکردن صفحه نمایش یخچال

1- قطع شدن برق یخچال فریزر‌

یکی از دلایل شایع کار نکردن صفحه نمایش یخچال قطع و نبود برق است، موقعی که شما متوجه می‌ شوید صفحه ‌ی نمایش یخچال شما ایراد پیدا کرده و خاموش شده است و دیگر کار نمی‌ کند، اولین نکته ای که باید به آن شک کنید و آن را بررسی نمایید جریان برق است. اگر میخواهید متوجه شوید که آیا علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال شما از قطعی برق آن است یا نه، اول پریز برق را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد؛ دوم محافظ را بررسی نموده تا مطمئن شوید که همه ‌ی وسیله ‌هایی که به آن متصل هستند جریان برق به آنها میرسد یا خیر. سومین کاری که باید انجام دهید بررسی دو شاخه ها و پریز ها خواهد بود که با این کار مطمئن می ‌شوید که مشکل از کجاست.

دلایل کار نکردن صفحه نمایش یخچال

2- متعادل نبودن دمای یخچال

یکی دیگر از دلایل کار نکردن صفحه نمایشگر یخچال ارتباط نزدیکی با عدم تعادل دمای یخچال فریزر شما دارد و این از نکات جالب در ارتباط با صفحه ‌ی نمایشگر یخچال فریزر‌های پیشرفته و جدید میباشد که یک زاویه هوشمند در خصوص هشدار دادن به مصرف کننده به نکته ‌های مثبت آن افزوده شده که این زاویه می‌ تواند یکی از دلایل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال باشد.

بیشتر بخوانید : چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟

به عنوان نمونه، چنانچه و به هر دلیلی، دمای داخل کابین‌ یخچال متعادل نباشد یا رو به گرم شدن برود به جوری که خطر خراب شدن مواد غذایی به وجود بیاید یخچال برای اینکه به شما آلارم دهد و شما را از این مشکل مطلع نماید، در ارائه ی برخی خدمات به اصطلاح کم کاری می ‌کند. یکی از رایج ترین روش ‌های هشدار دادن این گونه‌ ای، خراب شدن و خاموش شدن صفحه نمایش دستگاه یخچال فریزر است.

شما برای استفاده از خدمات تعمیرات انواع یخچال شرکت خانه امداد میتوانید از دو طریق موجود با ما ارتباط برقرار کنید،اولین روش و راحت ترین روش کلیک بر گزینه درخواست تعمیر و پر کردن فرم مورد نظر است که بعد از اتمام عملیات از شرکت با شما جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم تماس گرفته میشود.

روش دوم نیز ارتباط از طریق تماس تلفنی میباشد که شما هموطنان گرامی میتوانید با دو شماره تلفن  44763586-021 یا 9527017-0912 با شرکت تعمیرات تخصصی لوازم منزل تماس حاصل فرمایید تا تکنسین های ما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و مشکل را با بهترین کیفیت موجود حل نمایند.

دلایل کار نکردن صفحه نمایش یخچال

3- خراب بودن سنسور یخ ساز یخچال فریزر

یکی از قسمت های مهم یخچال همین سنسور یخساز میباشد که میتواند به راحتی باعث کار نکردن صفحه نمایش یخچال باشد. گاهی این سنسور به دلایل مختلف، مثل مسدود بودن خط انتقال آب به سنسور، ایراد قطعات یا ایراد داشتن ترموستات، انسداد فیلتر، یخ زدن لوله‌های انتقال آب و… از کار افتاده و خراب می‌شود.هنگامی که چنین اتفاقی برای سسنسور یخساز به وجود می آید، طبق عادت دستگاه یخچال فریزر شما سعی دارد توجه شما عزیزان را به طرف این موضوع جلب نموده تا برای حل این مشکل راهکاری پیدا کنید. با این حساب، این موضوع یکی دیگر از دلایل کار نکردن صفحه نمایشگر یخچال میباشد.دلایل کار نکردن صفحه نمایش یخچال

4- مشکل داشتن برد یخچال

و اما علت دیگر کار نکردن صفحه نمایش یخچال را نیز میتوان از برد یخچال دانست، مغز متفکر یخچال که همان برد یخچال محسوب میشود و محل نصب آن در بخش جلویی یخچال شما میباشد، بر اساس مدل یخچال فریزر، شما قادر خواهید بود دمای محوطه داخلی یخچال خود را کم یا زیاد نمایید یا در برخی مدل‌ های پیشرفته ‌تر بدون باز کردن در یخچال فریزر خود ببینید که چه خوراکی‌ ها و اقلامی درون یخچال وجود دارد. با توجه به این که علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال، امکان دارد هم مستقیم باشد و هم غیر مستقیم، این موضوع کاملا منطقی است که امکان خراب بودن و کار نکردن قطعه خود صفحه نمایشگر یخچال را نیز در کنار سایر عوامل غیر مستقیم درنظر بگیریم.

دلایل کار نکردن صفحه نمایش یخچال

5- خرابی سیم کشی دستگاه

در ادامه دلایل کار نکردن صفحه نمایش یخچال میتوان به این مسئله اشاره داشت که چنانچه صفحه نمایشگر یخچال کار نکند و خاموش شود، این مشکل میتواند ارتباط مهمی با خرابی سیم ها داشته باشد. در صورتی که صفحه نمایش یخچال ساید بای ساید یا یخچال فریزر شما خراب شده و بنا را بر کار نکردن گذاشته است، بعنوان نمونه روشن نمی شود و یا اطلاعات اشتباه را نشان می دهد، قطعا سیم کشی ها به درستی وصل نشده اند و یا این که سیم کشی ها شل شده اند و یا دچار مشکلی شده اند. در نهایت ممکن است صفحه نمایش یخچال اصلا روشن نشود و یا در صورت لمسی بودن دیسپلی، نسبت به لمس پاسخ ندهد و اصطلاح کار نکردن را به کار ببریم. در این صورت باید سیم کشی مربوط به درب دستگاه و سیم کشی بین برد یخچال و برد خود دیسپلی توسط تکنسین متخصص بررسی شود و در صورت قطع بودن باید آن را وصل کنید. در صورت آسیب دیدگی سیم ها، سیم ها باید تعویض شوند. همچنین باید بررسی کنید که سیم ها اتصالی نداشته باشند.