آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت

آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت

12:09 1403/02/24 مقالات , راهنمای استفاده لوازم خانگی
چرخ گوشت ها از قدیم تا به امروز جزو وسایل کاربردی در آشپزخانه های منازل و رستوران ها بوده اند. همان طور که می دانید بعد از هر بار استفاده از چرخ گوشت لازم است برای شستشوی قطعات آن ها را باز کرد. هنگام باز کردن قطعات کاملا دقت کنید تا برای نصب مجدد آن بتوانید هر قطعه را به درستی در جای خود قرار داده و دچار مشکل نشوید، اگر در بستن تیغه به مشکل خورده اید امروز در مقاله آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت به شما در این زمینه کمک خواهیم کرد.

فهرست عناوین

  1. چطور تیغه چرخ گوشت را ببندیم؟
  2. تیغه چرخ گوشت باید به کدام سمت باشد ؟
  3. نحوه بستن تیغه چرخ گوشت ناسیونال
  4. طرز بستن تیغه چرخ گوشت مولینکس
  5. طرز بستن تیغه چرخ گوشت بوش
  6. نحوه بستن تیغه چرخ گوشت ویداس
  7. نحوه بستن تیغه چرخ گوشت پارس خزر
  8. آموزش بستن تیغه چرخ گوشت پاناسونیک
  9. آموزش بستن تیغه چرخ گوشت تفال
  10. آموزش بستن تیغه چرخ گوشت کنوود
  11. نحوه بستن تیغه چرخ گوشت نانیوا
  12. نحوه بستن تیغه چرخ گوشت سانی
  13. بستن تیغه چرخ گوشت صنعتی

چطور تیغه چرخ گوشت را ببندیم؟

اگر برای شما این سوال به وجود آمده که چطور تیغه چرخ گوشت را ببندیم؟ و یا اینکه تیغه چرخ گوشت باید به کدام سمت باشد ؟ دیگر نگران نباشید ما در مقاله آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم. اگر حتی یکی از قطعات به خوبی در محل مناسب خود فیکس نشود در کارایی و عملکرد چرخ گوشت خلل وارد شده و همچنین ممکن است اجزای داخلی دستگاه نیز آسیب ببینند. نحوه جایگذاری تیغه چرخ گوشت در چرخ گوشت های مختلف با برندهای متفاوت به صورت کلی شبیه به هم می باشد اما ممکن است در برخی موارد فرق های بسیار جزئی با یکدیگر داشته باشند. بستن تیغه چرخ گوشت کار بسیار آسانی است فقط نیاز به کمی دقت دارد.برای بستن تیغه چرخ گوشت خود کافی است با توجه به برند آن ادامه مقاله را مطالعه کرده و طبق مراحل گفته شده پیش بروید.

آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت

تیغه چرخ گوشت باید به کدام سمت باشد ؟

بسیار خب قبل از اینکه به صورت کامل به نحوه بسته شدن تیغه چرخ گوشت برند های معروف برویم یک نکته کلی وجو دارد و آن این است که تیغه چرخ گوشت باید به کدام سمت باشد ؟ باید بدانید برای نصب صحیح تیغه چرخ گوشت، لبه تیز تیغه باید به سمت بیرون قرار گیرد تا بتواند عملیات چرخ کردن را به درستی انجام دهد. تیغه باید پیش از تیغه پنجره‌ای و پس از تیغه مارپیچ در زمان مونتاژ قرار بگیرد. این ترتیب اطمینان می‌دهد که گوشت به خوبی چرخ شود و از له شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین، مهم است که قبل از نصب تیغه، چرخ گوشت را از برق بکشید و از ایمنی کامل اطمینان حاصل کنید.

نحوه بستن تیغه چرخ گوشت ناسیونال

در این قسمت از مقاله آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت متوجه خواهید شد. بعد از شستشوی قطعات چرخ گوشت و خشک شدن آن ها بهتر است قطعات را سریع تر در جای درست خود قرار دهید. نحوه بستن تیغه چرخ گوشت ناسیونال اصلا کار دشواری نخواهد بود پس از نصب محفظه کاتر و گذاشتن حلزونی در جای خود، تیغه را بر روی حلزونی قرار داده و دقت کنید که قسمت تیز تیغه باید به سمت خودتان قرار گیرد. اگر تیغه به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد گوشت چرخ نخواهد شد. بعد از قرار دادن تیغه، شبکه را روی آن گذاشته و با چرخاندن سرپیچ تمام قسمت ها را به یکدیگر محکم کنید.

بیشتر بخوانید: علت کند شدن تیغه چرخ گوشت

طرز بستن تیغه چرخ گوشت مولینکس

طرز بستن تیغه چرخ گوشت مولینکس را در این مرحله از مقاله آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت آورده ایم، برای این کار ابتدا محفظه کاتر را روی بدنه چرخ گوشت مولینکس قرار داده سپس حلزونی را در جای خود بگذارید. حال تیغه را با دقت در محل خود نصب کرده و با قرار دادن شبکه و سرپیچ اجزا را به یکدیگر متصل کنید. هرگز از گوشت یخ زده برای چرخ کردن استفاده نکنید چرا که ممکن است به تیغه آسیب برساند.

آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت

طرز بستن تیغه چرخ گوشت بوش

و اما طرز بستن تیغه چرخ گوشت بوش در آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت ، گاهی ممکن است هنگام چرخ کردن گوشت در قسمت تیغه چرخ گوشت بوش تکه ای از گوشت گیر کند در این صورت بهتر است قطعات را باز کرده و مشکل را برطرف نمایید. برای سرهم کردن مجدد قطعات کافی است محفظه کاتر را به بدنه چرخ گوشت نصب کنید این کار را با نهایت دقت انجام دهید. سپس حلزونی را از قسمت انتهایی آن یعنی قسمتی که قطعه پلاستیکی دارد درون محفظه کاتر قرار داده، حال نوبت به نصب تیغه می رسد. قسمت تیز و برنده تیغه را به سمت بیرون قرار دهید. در صورتیکه تیغه را برعکس جایگذاری کنید تمام مراحل عملکرد چرخ گوشت با مشکل مواجه خواهد شد. در نهایت شبکه را جلوی تیغه گذاشته و سرپیچ را محکم کنید.

بیشتر بخوانید: روش تیز کردن تیغه چرخ گوشت

نحوه بستن تیغه چرخ گوشت ویداس

آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت ویداس کار دشواری نخواهدبود. در صورتیکه هنگام کار متوجه شدید تیغه چرخ گوشت شما کند شده است نیاز است آن را باز کرده و تیغه را تیز کنید بعد از تیز کردن دقت کنید که آن را به درستی نصب نمایید. اولین قدم برای جمع کردن قطعات باز شده چرخ گوشت ویداس جاگذاری محفظه کاتر می باشد سپس حلزونی را قرار داده در این حین دقت کنید گوشت در شیارهای داخلی باقی نمانده باشد سپس تیغه را به صورتیکه قسمت تیز آن به سمت بیرون قرار گیرد جایگذاری کنید. برای قرار دادن شبکه با توجه به نیاز خود که می خواهید گوشت به چه میزان درشت یا ریز چرخ شود شبکه مورد نظر را نصب کرده و سپس سرپیچ را محکم کنید.

آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت

نحوه بستن تیغه چرخ گوشت پارس خزر

و اما نحوه بستن تیغه چرخ گوشت پارس خزر را در این مرحله از مقاله آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت مورد بررسی قرار داده ایم، پس از اتمام کار و چرخ کردن گوشت نیاز است قطعات چرخ گوشت پارس خزر را باز کرده و به دقت بشویید حتی ذره ای چربی یا گوشت نباید در بین قطعات باقی بماند. پس از شستشو برای جایگذاری قطعات محفظه کاتر را به حالت عمودی نگه داشته سپس قطعه حلزونی را در داخل محفظه کاتر قرار دهید. تیغه را بر روی قطعه حلزونی جایگذاری کرده و متناسب با غذایی که می خواهید طبخ کنید سایز درست شبکه را انتخاب کرده و در محور حلزونی بعد از تیغه قرار دهید. شبکه باید در شیار ابتدای محفظه کاتر قرار گیرد در پایان سرپیچ را در قسمت انتهایی محفظه گذاشته و چند دور آن را چرخانده و سفت کنید.

بیشتر بخوانید: چرا گوشت به دور تيغه چرخ گوشت می پيچد؟

آموزش بستن تیغه چرخ گوشت پاناسونیک

در ادامه شاهد آموزش بستن تیغه چرخ گوشت پاناسونیک در مقاله آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت هستیم با ما همراه باشید، گاهی ممکن است گوشتی که آن را برای چرخ کردن در چرخ گوشت می ریزید حاوی غضروف باشد و در قسمت تیغه چرخ گوشت پاناسونیک گیر کند. در این شرایط باید قطعات را باز کرده تیغه را از غضروف های جمع شده در آن پاک کنید. سپس با قرار دادن محفظه کاتر و حلزونی در جای خود، تیغه را نیز به حلزونی وصل کرده و شبکه را روی آن قرار دهید و سرپیچ را ببندید تا همه قطعات به یکدیگر متصل شوند.

آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت

آموزش بستن تیغه چرخ گوشت تفال

اگر شما تیغه دستگاه را باز کرده اید اما نیاز به آموزش بستن تیغه چرخ گوشت تفال دارید باما در مقاله آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت همراه باشید. اگر گوشت در قسمت تیغه چرخ گوشت تفال له شده است باید قطعات را از هم جدا کرده و تیغه را بررسی نمایید و پس از رفع مشکل مجددا آن ها را در جای خود قرار دهید. پس از قرار دادن محفظه کاتر و حلزونی تیغه را به صورتیکه قسمت برنده آن طرف خودتان باشد جایگذاری کنید. حال با قرار دادن شبکه و سرپیچ تمام قطعات را به یکدیگر متصل نمایید. سینی را بر روی قسمت بالایی محفظه کاتر قرار داده و از چرخ گوشت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چرخ گوشت و خردکن چه تفاوت هايی با هم دارند؟

آموزش بستن تیغه چرخ گوشت کنوود

در صورتیکه بر اثر بی احتیاطی، تیغه چرخ گوشت کنوود شکسته شده باشد باید آن را تعویض کرده تا بتوانید مجددا از چرخ گوشت استفاده کنید و جای هیچ نگرانیی نیست شما در مقاله آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت متوجه خواهید شد که آموزش بستن تیغه چرخ گوشت کنوود بسیار آسان می باشد بدین ترتیب که ابتدا محفظه کاتر را روی بدنه چرخ گوشت قرار داده و خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا صدای کلیک آن را بشنوید. قطعه حلزونی را بین شیارها در جای خود فیکس کرده و تیغه را به قسمت ابتدایی حلزونی وصل کنید. در صورتیکه تیغه را فراموش کنید چرخ گوشت کار نخواهد کرد. حال شبکه را روی تیغه قرار داده و سرپیچ که آخرین قطعه می باشد را نیز جایگذاری نمایید.

آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت

نحوه بستن تیغه چرخ گوشت نانیوا

اگر به تازگی چرخ گوشت نانیوا را خریداری کرده اید و قصد دارید قطعات آن را در جای خود قرار دهید قطعا مقاله آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت به شما میتواند کمک کند، دقت کنید که تمام قطعات باید با نظم و ترتیب خاصی در محفظه کاتر قرار گیرند اگر تیغه و شبکه را درست در جای خود قرار ندهید یا با یکدیگر جابه جا شوند چرخ گوشت نمی تواند به درستی کار کند. بهتر است برای انجام این کار دفترچه راهنما را به دقت مطالعه فرمایید و نحوه بستن تیغه چرخ گوشت نانیوا را یادبگیرید.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل قطعات چرخ گوشت بعلاوه عملکرد آن ها

نحوه بستن تیغه چرخ گوشت سانی

و اما نحوه بستن تیغه چرخ گوشت سانی در مقاله آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت . برای بستن قطعات این چرخ گوشت باید ابتدا محفظه کاتر را صاف و مستقیم در دست خود نگه دارید قطعه حلزونی را از قسمت انتهایی که پلاستیک دارد وارد محفظه کرده و تیغه چرخان را به آن متصل کنید. بعد از انتخاب سایز شبکه آن را پس از تیغه روی حلزونی قرار داده و سرپیچ را بسته و آن را محکم کنید.

آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت

بستن تیغه چرخ گوشت صنعتی

در آخر مقاله آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت هم بستن تیغه چرخ گوشت صنعتی را مورد بررسی قرار داده ایم، همان طور که می دانید در مراکز پخش گوشت و پروتئینی ها از چرخ گوشت های بزرگ و صنعتی استفاده می شود. جایگذاری قطعات این چرخ گوشت نیز مانند چرخ گوشت های خانگی و به همان ترتیب می باشد. بهتر است زمانیکه برای شستشو، قطعات را باز می کنید به نحوه جایگذاری آن ها نیز دقت نمایید تا هنگام نصب دچار مشکل نشوید حتی می توانید برای به خاطر سپردن مراحل، هنگام باز کردن از آن ها عکس بگیرید. در چرخ گوشت های صنعتی نیز قسمت تیغه باید به سمت بیرون قرار گیرد. بقیه مراحل نیز دقیقا مانند چرخ گوشت های خانگی می باشد که در قسمت های قبل مفصل در مورد آن توضیح داده شده است.

جمع بندی

به طور حتم شما نیز با خواندن مقاله آموزش نحوه بستن تیغه چرخ گوشت متوجه این شده اید که تیغه چرخ گوشت باید به کدام سمت باشد و اصول جایگذاری تیغه، شبکه، حلزونی و ... در همه چرخ گوشت ها یکسان است و انجام این کار فقط نیازمند اندکی دقت و توجه می باشد.