علت کم شدن حرارت بخاری گازی

علت کم شدن حرارت بخاری گازی

16:01 1402/05/07 مطالب آموزشی , مقالات , آموزش تعمیرات کولرگازی
رایج‌ترین علت کم شدن شعله بخاری گازی را می‌توان فشار گاز ناکافی، تهویه محدود، گرفتگی دریچه هوا و انسداد مشعل در نظر گرفت. علت کم بودن شعله هرچه که باشد، شما با مطالعه این مقاله می‌توانید به‌راحتی آن را برطرف کنید و بلافاصله شعله بخاری گازی خود را افزایش و تنظیم نمایید.

۴ علت کم شدن شعله بخاری گازی

وقتی شعله بخاری گازی کم می‌شود، حرارت کمتری تولید می‌کند. در ادامه ۴ علتی که می‌تواند باعث شعله کم یا نامناسب در بخاری گازی شود را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

۱. فشار گاز ناکافی

تعیین این‌که آیا فشار گاز در بخاری برای روشن نگه داشتن آن کافی است یا خیر، کمی دشوار است. وقتی شعله بخاری گازی شما کم است، احتمالا کاهش فشار ورودی یا خروجی وجود دارد. در بیشتر موارد، این فشار خروجی است که باعث ایجاد بیشتر مشکلات می‌شود.

ریشه این مشکل در شیر گاز است. در صورتی که شیر گاز معیوب باشد، در فشار گاز مشکل ایجاد می‌کند. برای حل این مشکل می‌توانید شیر گاز بخاری گازی خود را تعویض کنید.

علت کم شدن حرارت بخاری گازی

نصب و تعمیر بخاری و شومینه خود را به کارشناسان خبره خانه امداد بسپارید.

   - نصب و راه‌اندازی بخاری
   - راه‌اندازی شومینه
   - رفع خرابی ترموکوپل
   - رفع بوی گاز

۲. دریچه‌ها

در بخاری‌های گازی دو لوله هم محور وجود دارد. به‌عبارت ساده یک لوله در لوله‌ای دیگر قرار دارد. لوله داخلی گاز را از بخاری خارج می‌کند و فشار منفی ایجاد می‌شود. به این ترتیب هوای تازه را از لوله بیرونی می‌کشد. موقعیت این دریچه‌ها اهمیت زیادی دارد.

علت کم شدن حرارت بخاری گازی

اگر موقعیت دریچه بخاری به گونه‌ای باشد که هواگیری را محدود کند، جریان هوا کند می‌شود. یعنی گاز کمتری خارج شده و جریان هوای کمتری وارد بخاری می‌شود. درنهایت بخاری شعله کمی تولید خواهد کرد.

۳. پنجره شاتر ورودی هوا

مشابه مشکلات مربوط به دریچه‌ها، پنجره شاتر ورودی هوا روی شعله تأثیر می‌گذارد. هرچه پنجره شاتر هوا نزدیک‌تر باشد، جریان هوای کمتری وارد بخاری می‌شود. این اتفاق نیز می‌تواند علت کم شدن شعله بخاری گازی باشد.

علت کم شدن حرارت بخاری گازی
برای تعمیر بخاری میتوانید با شرکت خانه امداد تماس بگیرید.

۴. گرفتگی مشعل

مشعل‌های بخاری گازی به‌ راحتی مسدود می‌شوند. کثیفی و زباله می‌ تواند در مشعل جمع شود و تا حدی آن را مسدود کند. این گرفتگی مانع از جریان مناسب گاز و در نتیجه ایجاد شعله کم می‌شود.

علت کم شدن حرارت بخاری گازی

شعله قسمت اصلی بخاری گازی است. اگر شعله کم باشد، بخاری کارآیی زیادی ندارد. اما لازم نیست نگران چیزی باشید! اگر به‌دنبال شناسایی علت کم شدن شعله بخاری گاز هستید، آنچه در بالا توضیح دادیم را به‌درستی انجام دهید تا بخاری با شعله‌ای سالم و پایدار داشته باشید. امیدواریم که هرچه سریع‌تر روند تعمیر بخاری گازی خود را پشت سر بگذارید.