محل مناسب یخچال در آشپزخانه

محل مناسب یخچال در آشپزخانه

09:16 1402/09/18 آموزش تعمیرات یخچال
محل مناسب یخچال فریزر و ساید بای ساید میتواند تفاوت های کم یا زیادی داشته باشد، فریزر با حجم کم اما در مقابل یخچال ساید بای ساید با حجم و ابعاد بزرگ تر است که نمیتوان محلی را که برای یخچال فریزر در نظر گرفته ایم، یخچال ساید بای ساید هم در آن قرار دهیم.

انتخاب محل مناسب یخچال در آشپزخانه نیاز به کمی تجربه و دانش و سلیقه در زمینه طراحی دکوراسیون دارد؛ زیرا که یخچال جزو مثلث کار در آشپزخانه به شمار می‌ آید.
زمان طراحی آشپزخانه و یا موقع عوض کردن کابینت‌ های قدیمی، یکی از سؤالاتی که برای هر کسی پیش می آید، این است که بهترین جای یخچال در آشپزخانه کجا میتواند باشد؟ انتخاب این مکان تا حد زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد، اما از نظر متخصصان طراحی دکوراسیون، یخچال میبایست در جایی قرارگیرد که مثلث کار در نظر گرفته شود؛ برای همین منظور در این مطلب ازخانه امداد قصد داریم درباره جای مناسب یخچال در آشپزخانه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

نکات مهم در انتخاب محل مناسب یخچال

انتخاب جای مناسب برای یخچال در آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد و باید با دقت انجام شود تا بهره ‌وری بالا و آسانی در استفاده از آن حاصل شود. برای همین هدف لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید :

محل مناسب یخچال

مثلث آشپزخانه

محل مناسب یخچال را میتوان با استفاده از مثلث کار آشپزخانه به راحتی پیدا کرد،استفاده از مثلث آشپزخانه به معنای الگویی میباشد که برای طراحی آشپزخانه ‌ها از آن استفاده می‌ شود و با هدف بهبود کارایی و راحتی در طبخ و آشپزی طراحی شده است. این الگو مثلثی شکل از سه نقطه مهم مانند سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال تشکیل شده است؛ شکل این مثلث باید به‌ گونه ‌ای طراحی شود که این سه نقطه از یکدیگر فاصله‌ کافی داشته باشند و با کمترین تلاقی و مزاحمت از همدیگر قرار بگیرند. این الگو باعث می ‌شود تا هنگام آشپزی، رفت ‌و آمد بین این سه نقطه به سادگی صورت گیرد و به راحتی به مواد مورد نیاز دسترسی داشته باشیم از همین رو باید محل مناسب قرارگیری یخچال نیز به این مثلث نزدیک باشد.

بیشتر بخوانید : خراب شدن مواد غذایی در یخچال

به همین خاطر بهترین محل مناسب یخچال در آشپزخانه، جایی است که به‌ طور مستقیم به نقاط گفته شده دسترسی داشته باشید. همچنین ذکر این نکته ضروری است توجه داشته باشید که برای عملکرد بهتر یخچال، آن را از منابع نور و گرما دور نگه داریم؛ در نتیجه طبق استاندارد و تعریف مثلث کار، بهترین محل برای قرارگیری یخچال نزدیک به در ورودی آشپزخانه است. بهترین مکان برای قرار گرفتن گاز، فضایی ایمن و در کنار میز سرو غذا است و پیشنهاد می‌ شود که در نزدیکی پنجره باشد تا بخارات ناشی از پخت و پز و ذرات غذا، با سهولت بیشتری از هود یا هواکش خارج شوند. با تعیین این دو نقطه که در واقع دو ضلع یک مثلث هستند، محل قرارگیری سینک ظرفشویی مشخص می ‌شود.

 

محل مناسب یخچال

محل مناسب یخچال ساید بای ساید

جا دادن یخچال های ساید بای ساید درون آشپزخانه یکی از چالش های چیدمان محسوب میگردد، یخچال ‌های ساید بای ساید با وجود زیبایی که به محیط آشپز خانه می ‌بخشند، اما چنانچه در محل مناسب قرار داده نشوند، علاوه بر اینکه زیبایی چیدمان آشپزخانه را از بین می ‌برند می‌تواند فضای بسیاری را اشغال کنند. از این جهت مناسب ترین جای یخچال در آشپزخانه، قرار دادن آن درون کابینت خواهد بود، با این روش بیشتر حجم یخچال توسط کابینت استتارشده و باعث می ‌شود فضای آشپزخانه خیلی شیک و مدرن به نظر برسد.

شما برای استفاده از خدمات تعمیرات انواع یخچال شرکت خانه امداد میتوانید از دو طریق موجود با ما ارتباط برقرار کنید،اولین روش و راحت ترین روش کلیک بر گزینه درخواست تعمیر و پر کردن فرم مورد نظر است که بعد از اتمام عملیات از شرکت با شما جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم تماس گرفته میشود.

روش دوم نیز ارتباط از طریق تماس تلفنی میباشد که شما هموطنان گرامی میتوانید با دو شماره تلفن  44763586-021 یا 9527017-0912 با شرکت تعمیرات تخصصی لوازم منزل تماس حاصل فرمایید تا تکنسین های ما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و مشکل را با بهترین کیفیت موجود حل نمایند.

محل مناسب یخچال در کابینت

یکی از مهمترین نکات در انتخاب محل مناسب یخچال ساید بای ساید در نظر گرفتن محل برای باز شدن درب یخچال میباشد آن هم موقعی که بنا باشد آن را درون کابیت جاسازی کنید و نمیتوانید روی جابجایی آن مانور دهید یعنی به گونه ‌ای باشد که هنگام باز و بسته شدن درب یخچال، شخصی که قرار است از درون یخچال چیزی بردارد، به راحتی بتواند این کار را انجام دهد. در نتیجه باید مجل مناسب را برای آن انتخاب کرد که رفت و آمد زیادی در آن قسمت انجام نشود تا اختلالی در استفاده از یخچال به وجود نیاید.

محل مناسب یخچال

 فاصله یخچال از دیوار

نکته دیگری که برای محل مناسب یخچال باید رعایت شود فاصله جانبی یخچال از پشت و طرفین میباشد و فرقی نمیکند که یخچال شما چه باشد خواه معمولی و خواه ساید بای ساید، چرا که وجود یک فاصله استاندارد ایمنی میتواند کار کرد یخچال شما را بهبود ‌بخشد، در نتیجه حداقل فاصله یخچال از دیوار باید 5 تا 10 سانتی ‌متر باشد، این فاصله موجب به حرکت درآمدن جریان هوا اطراف یخچال خواهد شد، همچنین اگر فاصله ‌ی بیشتری بین دیوار و یخچال وجود داشته باشد، هوا به درستی به یخچال نخواهد رسید و عملکرد آن کاهش می ‌یابد و به مرور باعث خرابی های متعدد میشود، پس به محل مناسب قرار گیری یخچال فریزر دقت کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش نحوه نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال

محل مناسب یخچال

نزدیک بودن یخچال به لوله آب

چنانچه یخچال شما مجهزبه دستگاه آبسردکن میباشد باید به محل مناسب یخچال توجه ویژه ای داشته باشید، بودن لوله آب در کنار یخچال یکی از نکات مهمی است که باید زمان انتخاب بهترین جای یخچال در آشپزخانه مد نظرقرار بگیرد، اما زمان اتصال یخچال به لوله آب باید اطمینان داشته باشید که فاصله‌ میان یخچال و لوله آب به گونه ای باشد تا موقع وصل شیلنگ یخچال به آب به درستی انجام شود و نشت یا هرگونه مشکلی ایجاد نشود. در نتیجه بهترین فاصله یخچال از لوله آب، 5 تا 10 سانتی ‌متر میباشد.

محل مناسب یخچال

نزدیک بودن یخچال به پریز برق

نکته مهم دیگر در مورد محل مناسب یخچال پریزر برق است، از آنجائیکه آشپزخانه محیط پرخطری محسوب میشود، بنابراین باید همه‌ جوانب احتیاط رعایت شود. جایگیری یخچال در فضایی که از پریز برق، فاصله ‌ی زیادی دارد سبب می‌شود که سیم ‌کشی بلندتری نیاز داشته باشید و همین مسئله خطراتی را به دنبال خواهد داشت، بنابراین تا حد ممکن از سیم ‌کشی بلند دوری کنید.

محل مناسب یخچال