عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید بای ساید

عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید بای ساید

16:55 1402/09/19 آموزش تعمیرات یخچال
عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید میتواند بسیار جدی باشد زیرا این مسئله مستقیما با سلامتی انسان ارتباط دارد علاوه بر آن به دیگر قطعات مهم یخچال از جمله شیر برقی یخچال آسیب خود را وارد میکند.، برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

امروزه بیشتر یخچال‌ های ساید بای ساید دارای یک فیلتر تصفیه آب میباشند که میتواند آب آشامیدنی سالم و بدون هیچگونه مواد مضر و بیماری ‌زا را در اختیارما قراردهد. اما فیلتر تصفیه آب دارای یک طول عمر مشخص میباشد و باید پس از مدت زمان مشخصی عوض شود تا بتواند رسالت خود را به درستی انجام دهد. البته زمان تعویض فیلتر به میزان استفاده شما و نوع فیلتر بستگی خواهد داشت و عوض نکردن فیلتر یخچال ساید خسارات جدی به وجود می آورد.

ناگفته نماند برخی از افراد به زمان تعویض فیلتر ساید خود توجهی نمیکنند و عواقب ناخوشایندی در مقابل آنها خواهد بود . عوض نکردن فیلتر تصفیه در زمان معین همانند مصرف کردن مواد غذایی تاریخ‌ گذشته و فاسد خواهد بود که می‌ تواند به سلامت شما آسیب وارد کند. از این رو بهتر است عواقب تعویض بموقع فیلتر یخچال ساید را جدی بگیرید تا بتوانید همیشه از آب آشامیدنی سالم و شفاف برخوردار باشید. سرویس و نگهداری صحیح از فیلتر تصفیه آب حتی از خرید آن هم مهم‌ تر است.

گاه اتفاق می افتد افرادی که برای حفظ سلامتی بیش ‌تر خود و خانواده از فیلتر تصفیه آب استفاده کرده ‌اند به دلیل تعویض دیرهنگام فیلتر دچار صدمات و خسارات بیش ‌تری شده ‌اند. توجه داشته باشید که فیلتر تعویض آب تا زمانی که سالم بوده و به درستی کار کند می‌ تواند تمام ناخالصی‌ها و معضلات آب را از بین ببرد؛ اما زمانی که اشباع شود تمام آلودگی ‌ها و ناخالصی‌ها را به آب بازگردانده و به مشکلی جدید تبدیل می‌شود.

اگر فیلتر یخچال ساید عوض  نشود چه میشود ؟

برای پاسخ به اگر فیلتر یخچال ساید عوض  نشود چه میشود، باید بدانید، در یخچال های جدید ساید بای ساید که مستقیم به شبکه آبرسانی شهری متصل میباشد و از آنجاییکه آبی که ما مصرف میکنیم آب تصفیه شده خالص نمیباشد و مصرف آن در بلند مدت عوارضی را برای ما در بر دارد لذا در سر مسیر آنها فیلتر مخصوص قرار میدهند که میتواند آب تصفیه شده خوب را در اختیار ما قرار دهد بدین دلیل این فیلتر ها در مدت زمان محدود ناخالصی های زیادی را از آب گرفته و باید تعویض گردند، بی توجهی و عوض نکردن فیلتر یخچال می تواند مشکلات جدی به بار آورد. 

چنانچه فیلتر آب را در موعد خود تعویض نکنید، این ناخالصی ‌ها از فیلتر عبور کرده و وارد آب سردکن می‌ شوند که در نتیجه آن می‌ توانید تغییر طعم آب را به خوبی حس کنید. یکی از دلایل مهمی که باید فیلتر آب را به موقع و در زمان تعیین ‌شده تعویض کنید نیز همین مسئله است. برخی از یخچال‌ ها مجهز به فناوری ‌ای هستند که می ‌تواند زمان مناسب برای تعویض فیلتر آب را به شما نشان دهد.

عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید

زمان عوض کردن هر فیلتری بنا بر نوع آن متفاوت خواهد بود. به طور مثال اگر فیلتری تنها ناخالصی‌ های خاص مانند کلر را فیلتر می‌ کند می‌ توانید تا ۶ ماه از آن استفاده کرده و پس از آن به تعویض فیلتر اقدام کنید. در شرایط دیگر اگر آب ناخالصی ‌های غیرمنتظره‌ ای داشته باشد فیلتر بیش از حد انتظار فعالیت خواهد کرد. در این شرایط بهتر است برای داشتن بهترین عملکرد فیلتر تصفیه آب را پس از گذشت ۵ تا ۶ ماه تعویض کنید.

عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید بای ساید چیست؟

از آنجائیکه فیلتر تصفیه آب نقش مهمی در سلامت ما دارد در نتیجه سرویس و نگهداری آن خیلی مهم میباشد. پس طبیعتا عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید بای ساید بسیار میتواند جدی باشد، افرادی که برای حفظ سلامتی خود و خانواده از فیلتر تصفیه آب استفاده میکنند بعلت عوض نکردن فیلتر یخچال دچار صدمات و خسارات بیشتری شده‌اند. توجه داشته باشید که فیلتر تعویض آب تا زمانی که سالم بوده و به درستی کار کند می ‌تواند تمام ناخالصی ‌ها و معضلات آب را از بین ببرد؛ اما زمانی که اشباع شود تمام آلودگی‌ها و ناخالصی ‌ها را به آب بازگردانده و به مشکلی جدید تبدیل می‌ شود.

1- کم شدن فشار آب خروجی

اولین تاثیرعوض نکردن فیلتر یخچال کم شدن فشار آب خروجی، چون جهت آبرسانی در یخچال ها از لوله های 6 و 8 میلیمتری استفاده میکنند که دارای قطر بسیار کمی میباشند موقعی که فیلتر ها کثیف و دیر تعویض میشوند. این امر باعث میشود آلودگی و شن و ماسه ها در داخل لوله ها رسوب بسته و آنها را مسدود میکند و در نتیجه افت شدیدی در فشار آب خواهید داشت.

عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید

2- گرفتگی سیستم آب‌ رسانی یخچال

اثر بعدی که عوض نکردن فیلتر یخچال میگذارد گرفتگی سیستم آب رسانی یخچال می باشد، یکی از وظایف مهم فیلتر یخچال حذف شن و ماسه و ذرات معلق از آب است. اگر فیلتر یخچال به موقع تعویض نشود دیگر قادر به حذف گل و لای و ذرات آلودگی از آب نخواهد بود. وجود این دسته از آلودگی‌ ها در آب می ‌تواند به سرعت تمام سیستم آبرسانی یخچال را پوشانده و مجراهای عبور آب را تنگ کند. اگر در تعویض فلیتر تصفیه آب سهل ‌انگاری کنید در نهایت باید هزینه بیش ‌تری برای تعویض سیستم شلنگ ‌کشی یخچال نیز پرداخت کنید.

شما برای استفاده از خدمات تعمیرات انواع یخچال شرکت خانه امداد میتوانید از دو طریق موجود باما ارتباط برقرار کنید،اولین روش و راحت ترین روش کلیک بر گزینه درخواست تعمیر و پر کردن فرم مورد نظر است که بعد از اتمام عملیات از شرکت با شما جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم تماس گرفته می شود.

روش دوم نیز ارتباط از طریق تماس تلفنی میباشد که شما هموطنان گرامی میتوانید با دو شماره تلفن  44763586-021 یا 9527017-0912 با شرکت تعمیرات تخصصی لوازم منزل تماس حاصل فرمایید تا تکنسین های ما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و مشکل را با بهترین کیفیت موجود حل نمایند.

3- خراب شدن شیر برقی یخچال

در یخچال‌ های ساید بای ساید از شیر قطع ‌کن برقی برای باز یا بسته کردن مسیر آب استفاده می‌شود و با تعویض نکردن فیلتر یخچال میتوانید باعث خراب شدن شیر برقی یخچال شوید. گرفتگی لوله ‌ها و کاهش فشار آب خروجی که در بالا آن را توضیح دادیم و علتش عوض نکردن فیلتر تصفیه آب بود حالا در این جا عامل سوختن شیر برقی هم خواهد شد . به غیر از این  به خاطر داشته باشید که وجود شن و ماسه درون لوله یخچال میتواند عملکرد شیر برقی را با اختلال مواجه کرده و آن را ضعیف کند وجود این شن و ماسه مستقیما به عوض نکردن فیلتر یخچال بستگی دارد .

عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید

4- آلودگی میکروبی یخچال

یکی دیگر از عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید بای ساید در موعد مقررمیتواند باعث ایجاد آلودگی میکروبی یخچال و رشد و تکثیر باکتری و ویروس در سیستم آبرسانی شده و موجب بخطر افتادن بهداشت و سلامت مصرف کنندگان شود . با بروز این مشکل باید سیستم آبرسانی یخچال اسیدشویی شده و سیستم شلنگ‌ کشی نیز تعویض گردد.

عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید

5- آلودگی میکروبی فیلتر

با عوض نکردن فیلتر تصفیه آب یخچال در مدتی طولانی این بخش به مرور اشباع شده و به محل مناسبی برای رشد انواع انگل و میکروارگانیسم ‌های بیماری‌ زا تبدیل می ‌شود. به این نکته توجه کنید که باکتری‌ ها و ویروس ها در فیلتر آب کهنه به سرعت رشد میکنند و در ‌زمان کوتاهی یک کلونی از موجودات بیماری ‌زا در این محل تشکیل می‌شود. این آلودگی‌ها به راحتی در آب خروجی منتشر می‌شوند و می ‌توانند سلامت اعضای خانواده را به خطر اندازند.

6- حذف نشدن مواد شیمیایی

فیلتر تصفیه آب یخچال ساید بای ساید اگر سالم باشد میتواند مواد کلر، سموم شیمیایی موجود در آب را حذف کند و در صورت خرابی با حذف نشدن مواد شیمیایی مواجه میشویم. با تمام شدن عمرکاری فیلتر، کربن موجود در فیلتر خاصیت جذب خود را از دست داده و دیگر نمی‌ تواند سموم و مواد شیمیایی زیان آور موجود در آب را حذف کند. در نتیجه با عوض نکردن فیلتر یخچال تمام این سموم وارد آب آشامیدنی شما خواهند شد.

عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید

7- رنگ، بو، و طعم نامناسب آب

چنانچه فیلتریخچال ساید بای ساید سالم باشد و مدت آن منقضی نشده باشد میتواند  بو و طعم احتمالی آب را نیز حذف کند. اما چنانچه فیلتر اشباع شود و بنا را بر عوض نکردن فیلتر یخچال بگذارید امکان دارد علاوه بر حذف نکردن رنگ، بو، و طعم نامناسب آب، بوی نامطبوع فاضلاب را نیز به آن اضافه کند. در نهایت امکان دارد آب آشامیدنی خروجی که ما از آن استفاده مینماییم رنگ، طعم، و بوی ناخوشایندی داشته باشد.

8- تولید یخ‌ های تیره و کدر

یخچال‌ های ساید بای ساید چون میتواند تولید یخ‌ های شفاف نماید لذا اگر فیلترهای تصفیه آب آن را به موقع عوض نکنیم در نتیجه آب خروجی آن بو و رنگ آن تغییر میکند و با تولید یخ‌ های تیره و کدر روبرو خواهد شد .

عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید

بهترین زمان تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید 

بهترین زمان تعویض فیلتر یخچال ساید را برای انواع آن بهتر است هر 6 ماه یکبار عوض نمود، در صورت اینکه نیاز به تعویض فیلتر یخچال دارید میتوانید با مراجعه به سایت خانه امداد یا تماس با ما نسبت به تعویض آن اقدام کنید.