علت عرق کردن داخل یخچال

علت عرق کردن داخل یخچال

10:22 1402/09/12 آموزش تعمیرات یخچال
علت عرق کردن داخل یخچال شامل شرایط مختلفی است،از جمله رطوبت میوه ها،غذای تازه پخته شده و داغ و ... که به شایع ترین آنها در سایت رسمی و تخصصی خانه امداد امروز پرداخته میشود تا شما عزیزان درصورت بروز این مشکل بتوانید با آن مقابله کنید.

چنانچه یخچال شما بصورت یکسره کار میکند و شما به آن استراحتی نمیدهید طبیعی است که ایراد هایی پیدا خواهد کرد یکی از همین ایراد ها تعریق کردن داخل یخچال دیدن قطرات آب روی دیواره‌ ها و شبنم زدن داخل یخچال، خواهد بود. چنانچه شما هم متوجه رطوبت دستگاه شده و به دنبال پاسخی برای پرسش چرا داخل یخچال عرق می کند هستید، با ما همراه شوید تا همه علت ‌های شبنم زدن یخچال ساید بای ساید را بدانید.

رطوبت درون یخچال چگونه ایجاد می‌ شود؟

پدیدار شدن قطرات آب روی دیواره ‌های یخچال ساید بای ساید، خبر از وجود رطوبت در دستگاه می ‌دهد. اما علت داشتن رطوبت درون یخچال چیست؟ هنگامی که هوای گرم به داخل دستگاه وارد میشود و با هوای سرد برخورد میکند، باعث تولید رطوبت در محیط یخچال شده و با رسیدن به سطح معینی، به شکل شبنم روی بدنه داخلی یخچال ظاهر می‌شود. کاربران با دیدن قطرات شبنم، در اصطلاح می ‌گویند که یخچال عرق کرده است. اما رطوبت درون یخچال چگونه ایجاد می‌ شود؟

بیشتر بخوانید : علت خرابی یخ ساز یخچال

این قطرات شبنم به برفک تبدیل شده، یا چکه کرده و به سمت پایین رفته و معمولا در جا میوه‌ای یخچال تجمع میکند. برخی از کاربران برای از بین بردن این مشکل از خدمات تعمیرات لوازم خانگی آنلاین استفاده می‌ کنند،وعده‌ ای دیگر هم میخواهند خود دستگاه را عیب یابی کنند.

علت عرق کردن داخل یخچال

آیا شبنم زدن داخل یخچال باعث خرابی قطعات می ‌شود؟

سوالی که شاید برای شما هم مطرح شده باشد این است که آیا شبنم زدن داخل یخچال باعث خرابی قطعات می ‌شود؟ معمولا قطعات دستگاه در اکثر مواقع بعلت شبنم زدن داخل یخچال، خراب  نمی‌شود. در حالت عادی یخچال با لوله تخلیه ای که در او کار گذاشته شده، تمامی قطرات آب را جمع و تبخیر می‌ کند. در شهر‌هایی با آب و هوای مرطوب نیز، شبنم زدن یخچال امری طبیعی است. اگر چنانچه می‌ بینید که تعریق یخچال، از میزان همیشگی خود بیشتر شده است؛ باید به دنبال علت این موضوع و حتی تعمیر یخچال باشید.

علت عرق کردن داخل یخچال

شما برای استفاده از خدمات تعمیرات انواع یخچال شرکت خانه امداد میتوانید از دو طریق موجود با ما ارتباط برقرار کنید،اولین روش و راحت ترین روش کلیک بر گزینه درخواست تعمیر و پر کردن فرم مورد نظر است که بعد از اتمام عملیات از شرکت با شما جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم تماس گرفته میشود.

روش دوم نیز ارتباط از طریق تماس تلفنی میباشد که شما هموطنان گرامی میتوانید با دو شماره تلفن  44763586-021 یا 9527017-0912 با شرکت تعمیرات تخصصی لوازم منزل تماس حاصل فرمایید تا تکنسین های ما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و مشکل را با بهترین کیفیت موجود حل نمایند.

علت های به وجود آمدن رطوبت در داخل یخچال

در ادامه به علت های به وجود آمدن رطوبت در داخل یخچال میپردازیم با ما همراه باشید: 

رطوبت مواد غذایی را فراموش نکنید

یکی از علت هایی که باعث به وجود آمدن عرق در یخچال میشود همان رطوبت مواد غذایی است و از آنجائیکه یکی از موارد استفاده یخچال ساید بای ساید محلی برای غذای استفاده شده است و این غذاها رطوبت زیادی به فضای داخلی یخچال خواهند داد. گذاشتن خوراکی‌ های داغ و گرم در داخل یخچال هم، می‌ تواند باعث عرق کردن یخچال و شبنم زدن شود و برای جلوگیری از این امر صبر کنید تا غذای تازه پخته شده سرد شود، سپس آن را در ظرف مخصوص ریخته و در یخچال بگذارید. هرگز بیش از ظرفیت استاندارد یخچال، درون آن را با خوراکی ‌ها پر نکنید، تا جریان هوا در تمامی بخش‌ های یخچال جریان داشته باشد تا شبنم زدن رخ ندهد که مجبور به جستجوی علت عرق کردن داخل یخچال باشید.

علت عرق کردن داخل یخچال

مکان مناسب یخچال را انتخاب کنید

مورد دیگری که باعث ایجاد شبنم داخل یخچال میشود، مکان نا مناسب یخچال است، چنانچه تازه یخچال ساید بای ساید خود را خریده اید و داخل آن شروع به عرق کردن نموده ، پس یخچال در مکان نامناسبی قرار داده شده. از قرار دادن یخچال، در کنار وسایل گرمازا مانند اجاق گاز و سماور پرهیز کنید. زیرا با هر بار استفاده از دستگاه و باز و بسته کردن درب آن، هوای گرم وارد فضای داخلی شده و رطوبت را افزایش می‌ دهد این تغییر دما های ناگهانی موجب بروز شبنم شده و شما را مجبور به بررسی علت عرق کردن داخل یخچال میکند.

علت عرق کردن داخل یخچال

خرابی لاستیک درب یخچال

یکی از علت های مهم عرق کردن داخل یخچال که شاید به چشم هم نیاید خرابی لاستیک درب یخچال است، از باز و بسته کردن درب یخچال به دفعات زیاد دوری کنید، و آن راکاهش دهید؛ تا هوای گرم وارد یخچال نشود. زیرا با برخورد هوای گرم و سرد و ایجاد رطوبت، به موتور دستگاه برای متعادل کردن دما فشار زیادی وارد خواهد شد و همین امر اگر کنترل نشود باعث بروز علت عرق کردن داخل یخچال میشود.

بیشتر بخوانید : علت برفک زدن یخچال

چنانچه دفعات باز و بسته کردن درب یخچال را کاهش داده، اما هنوز روی دیواره‌ ها قطرات شبنم را می‌ بینید؛ لاستیک دور درب یخچال را چک کنید. یک کاغذ برداشته و آن را بین درب بدنه قرار دهید؛ سپس درب یخچال را محکم بسته و تلاش کنید که کاغذ را بیرون بیاورید. اگر کاغذ بدون هیچ زحمت و فشاری، از بین درب و یخچال بیرون آمد؛ این پلاستیک دور درب بوده که دچار ایراد شده است.

علت عرق کردن داخل یخچال

رفع رطوبت درون یخچال، با ساده‌ ترین راه ممکن

چنانچه لاستیک دور درب را بررسی کرده اید و مکان نصب یخچال را تغییر داده، ولی باز هم با مشکل شبنم زدن درون یخچال روبرو هستید و به دنبال رفع رطوبت درون یخچال، با ساده‌ ترین راه ممکن هستید باید برای تعمیر دستگاه توسط تکنسین خبره اقدام کنید.چنانچه تعمیرکار ماهری را نمی‌ شناسید، یا به دنبال تعمیرگاهی مطمئن با ضمانت خدمت هستید؛ به شما تعمیرگاه آنلاین خانه امداد را معرفی می‌کنیم. با خانه امداد، در وقت و انرژی خود صرفه جویی کرده و تنها با چند کلیک ساده، برای عیب یابی انواع یخچال ساید بای ساید  اقدام ‌کنید. و درخواست خود را ثبت نمایید، پس همین حالا، به تعمیرگاه آنلاین خانه امداد رفته و رفع ایراد دستگاه را به تعمیرکاران با تجربه بسپارید.