چرا جاروبرقی روشن نمیشود؟

چرا جاروبرقی روشن نمیشود؟

14:32 1402/12/17 مقالات , راهنمای استفاده لوازم خانگی
شاید برای شما هم این اتفاق رخ داده باشد و به دنبال علت روشن نشدن جاروبرقی باشید ما در این مقاله با بررسی 6 علت روشن نشدن جاروبرقی به این مشکل پایان دادیم با ما همراخه باشید.

دلیل روشن نشدن جاروبرقی چیست؟

شاید از خود بپرسید دلیل روشن نشدن جاروبرقی چیست و چگونه تعمیر میشود باید بگوییم پیدا کردن علت اینکه چرا جاروبرقی خاموش میشود در افزایش طول عمر جاروبرقی و همچنین صرفه‌جویی در هزینه و زمان شما موثر خواهد بود. این کار الزام مطالعه‌ی مقاله علت روشن نشدن جاروبرقی را بالا می‌برد تا روزی که به این مشکل برخوردید پیش‌زمینه‌ای برای رفع اشکال آن را داشته باشید. روشن نشدن جاروبرقی می‌تواند به علت مشکلات مکانیکی و الکتریکی مختلفی باشد. در این بخش به بررسی برخی از این مشکلات می‌پردازیم.

فهرست عناوین

  1. دلیل روشن نشدن جاروبرقی چیست؟
  2. شش علت روشن نشدن جاروبرقی
  3. برای تعمیر مشکل روشن نشدن جارو باید چکار کنیم؟
  4. جاروبرقی روشن میشود ولی کار نمیکند؟

6 علت روشن نشدن جاروبرقی | چرا جاروبرقی روشن میشود ولی کار نمیکند؟

6 علت روشن نشدن جاروبرقی

مشکلاتی که می‌تواند منجر به عدم روشن شدن جاروبرقی شود، متنوع است. در ادامه 6 علت روشن نشدن جاروبرقی و راه‌حل‌های مرتبط برای رفع مشکل پرداخته‌ام:

  1. پریز برق: ابتدا مطمئن شوید که جاروبرقی به درستی به پریز برق متصل شده باشد. اگر از پریز خاصی استفاده می‌کنید، پریز دیگری را امتحان کنید.
  2. سیم رابط جاروبرقی: گاهی اوقات سیم‌های رابط جاروبرقی ممکن است قطع شده یا خراب شده باشند. بررسی کنید که سیم‌ها به درستی متصل شده‌اند.
  3. گرم شدن بیش از حد موتور: اگر موتور جاروبرقی بیش از حد گرم شود، ممکن است خود را خاموش کند. در این صورت، به مدتی صبر کنید تا خنک شود و دوباره آن را روشن کنید.
  4. خرابی کلید استارت: کلید استارت جاروبرقی ممکن است خراب شده باشد. در صورت لزوم، کلید را تعویض کنید.
  5. معیوب شدن مسیر الکتریکی: بررسی کنید که آیا مسیر الکتریکی جاروبرقی درست است یا خیر.
  6. خرابی موتور جاروبرقی: اگر موتور جاروبرقی خراب شده است، نیاز به تعمیر دارد.

بیشتر بخوانید : تعمیر موتور سوخته جاروبرقی

در نظر داشته باشید که اگر مشکل پیچیده‌تری دارید، بهتر است با مرکز تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید تا از قطعات فابریک و ضمانتنامه رسمی بهره‌مند شوید. اما اگر کمی از سیستم داخلی جاروبرقی سر در می‌آورید، می‌توانید با توجه به موارد فوق، مشکل را تشخیص دهید و به راه‌حل‌های مناسب مراجعه کنید.

6 علت روشن نشدن جاروبرقی | چرا جاروبرقی روشن میشود ولی کار نمیکند؟

برای تعمیر مشکل روشن نشدن جاروبرقی باید چکار کنیم؟

اگر جاروبرقی شما روشن نمی‌شود مطمعنا به دنبال علت روشن نشدن جاروبرقی هستید در عین حال ذهنی فکر شمارا مشغول کرده است که برای تعمیر مشکل روشن نشدن جاروبرقی باید چکار کنیم ، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. مشکل پریز برق: اگر هر بار برای جاروبرقی از یک پریز در خانه استفاده می‌کنید، قبل از تصمیم‌گیری در خصوص خرابی جاروبرقی، پریز دیگری را امتحان کنید.
  2. سیم‌های جاروبرقی: بررسی کنید که سیم‌های جمع‌کن درست و سالم هستند.
  3. کلید پاور: اگر کلید پاور دستگاه خراب شده است، ممکن است جاروبرقی روشن نشود.
  4. مسیر الکتریکی: از قطع و وصلی دوشاخه برق جاروبرقی و اتصالی قطعات داخلی نیز مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید : علت ضعیف شدن موتور جاروبرقی و علائم آن

6 علت روشن نشدن جاروبرقی | چرا جاروبرقی روشن میشود ولی کار نمیکند؟

چرا جاروبرقی روشن میشود ولی کار نمیکند؟

چنانچه جاروبرقی شما روشن می‌شود، ولی کار نمی‌کند و یا علت روشن نشدن جاروبرقی را پیدا نکرده اید اولین سوالی ذهن شمارا درگیر میکند این است که چرا جاروبرقی روشن میشود ولی کار نمیکند ، این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی در عملکرد دستگاه بستگی داشته باشد. در ادامه به بررسی هریک از این موارد می‌پردازیم:

  1. کثیف بودن فیلترها: جاروبرقی‌های امروزی دارای 2 فیلتر هستند که هر یک از این فیلترها در طول زمان می‌توانند کثیف شوند و کارایی خود را از دست دهند.
  2. پر یا پاره بودن کیسه: اگر کیسه جاروبرقی پر یا پاره باشد، ممکن است مکش دستگاه کاهش یابد.
  3. درست کار نکردن موتور: مشکل در موتور جاروبرقی نیز می‌تواند باعث عدم کارکرد صحیح دستگاه شود.
  4. مسدود بودن لوله خرطومی یا برس: گرد و غبار و آشغال‌های جمع شده در جاروبرقی می‌توانند باعث مسدود شدن لوله‌ها و فیلترها و کاهش قدرت مکش جاروبرقی شوند.

در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به تعمیر جاروبرقی، می‌توانید با گروه خدمات  تعمیرات لوازم خانگی خانه امداد تماس بگیرید.

021-44763586     -     09129527017ب