چرا اتو روشن نمی شود؟

چرا اتو روشن نمی شود؟

14:42 1403/05/16 مقالات
فکر کنید قصد اتو کشیدن لباس ها را دارید اما با روشن نشدن اتو مواجه میشوید، علت این مشکل چیست؟ در صورت روبرو شدن با این اتفاق باید چه کاری انجام دهیم؟ پاسخ تمام سوالات امروز در این مقاله از سایت رسمی خانه امداد.

همه ما در منزل به طور حتم از یکی از انواع اتو بخار، اتو پرس و یا اتو خشک برای اتو کشی لباس هایمان استفاده می کنیم. بدیهی است که بعد از گذشت مدت زمانی و در اثر استفاده مداوم مشکلاتی برای دستگاه اتو به وجود می آید. یکی از انواع مشکلات رایج برای اتو، روشن نشدن آن می باشد. 5 علت برای روشن نشدن اتو وجود دارد که در ادامه این مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

5 علت روشن نشدن اتو بخار، اتو پرس و اتو خشک

در لیست زیر 5 علت روشن نشدن اتو بخار، اتو پرس و اتو خشک را مشاهده میکنید و سپس هرکدام را کامل توضیح میدهیم.

  1. قطعی برق و یا وجود ایراد در پریز برق
  2. وجود اتصالی و قطعی در سیم های اتو
  3. خرابی ترموستات
  4. مشکل در فیوز حرارتی
  5. خراب شدن برد الکترونیکی

حال می خواهیم هر یک از موارد ذکر شده را به دقت بررسی نماییم تا در صورت وجود هر یک از این ایرادها بدانیم چه اقداماتی نیاز است که انجام دهیم.

قطعی برق و یا وجود ایراد در پریز برق

قطعی برق و یا وجود ایراد در پریز برق

اولین مورد قطعی برق و یا وجود ایراد در پریز برق است. در صورت روشن نشدن اتو در قدم اول برق منزل را چک کنید و مطمئن شوید پریزی که دستگاه به آن متصل است برق داشته باشد در صورتیکه فازمتر در منزل ندارید بهترین کار این است که دو شاخه را به پریز دیگری نیز متصل کنید اگر ایراد از پریز برق باشد دستگاه روشن خواهد شد در غیر این صورت لازم است موارد دیگر را بررسی نمایید.

وجود اتصالی و قطعی در سیم های اتو

از دیگر دلایلی که می تواند مانع از روشن شدن اتو شود وجود قطعی و اتصالی در سیم اتو می باشد. برای پی بردن به این مورد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا دو شاخه سیم اتو را بررسی کنید ممکن است دو شاخه قطعی داشته و یا سیم اتو اتصالی کرده باشد.
  • سپس می توانید قسمت انتهایی اتو را باز کرده تا از کارکرد صحیح اتصالات و سیم های دستگاه مطمئن شوید وجود هر گونه اختلال در سیم های اتو موجب نرسیدن برق به دستگاه شده که در نهایت مانع از روشن شدن آن می شود.

خرابی ترموستات

ترموستات جزو قطعات مهم در اتو می باشد که در صورت خرابی آن دستگاه روشن نخواهد شد. جهت بررسی ترموستات آن را بچرخانید و در حالت روشن قرار دهید در صورتیکه قطعه سالم باشد باید ورودی به خروجی اتصال کوتاه کند. بررسی این قطعه به طور حتم نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد در صورت نیاز حتما به مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی مراجعه کنید.

مشکل در فیوز حرارتی

هر گونه مشکل در فیوز حرارتی و المنت نیز می تواند باعث شود هنگامی که اتو را به برق متصل می کنید کار نکند و حتی روشن نشود. برای رفع مشکل به وجود آمده در فیوز و المنت موارد زیر را بررسی نمایید:

  • ترموفیوز یا همان فیوز حرارتی روی یکی از پایانه های المنت قرار گرفته است در صورت سلامت المنت دو سر آن باید به هم راه دهد.
  • از یک مولتی متر برای بررسی المنت دستگاه استفاده کنید در صورت سوختگی هر یک از آن ها اتصالات را تعویض نمایید.
  • بعد از بررسیی مراحل فوق نیز ممکن است مشکل حل نشود و نیاز باشد تا المنت یا فیوز حرارتی را تعویض نمایید.
  • خراب شدن برد الکترونیکی: خرابی برد الکترونیکی دستگاه یکی دیگر از دلایل روشن نشدن اتو خواهد بود. این امر کاملا تخصصی بوده و باید حتما از تعمیرکار برد برای تعمیر این قطعه کمک بگیرید.

هنگام روشن نشدن اتو چکار کنیم؟

هنگام روشن نشدن اتو چکار کنیم؟

 هنگامی که اتو را به برق متصل کردید و متوجه شدید که روشن نمی شود و در واقع اتو به طور کلی کار نمی کند بهتر است در ابتدا از وجود برق در پریزی که دستگاه به آن متصل شده است اطمینان حاصل نمائید سپس سیم های دستگاه را از نظر وجود قطعی و یا اتصالی چک کرده در صورت سالم بودن آن ها حال نیاز است به بررسی اجزای داخلی اتو نظیر ترموستات، المنت، فیوز و برد دستگاه بپردازید البته عیب یابی و تعمیر هر یک از این قطعات تخصص تعمیرکار لوازم خانگی می باشد و بهتر است در اسرع وقت به یک مرکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی مراجعه کرده و مشکل دستگاه اتو خود را برطرف نمائید. اگر خودتان دانشی در این زمینه دارید مطالعه قسمت قبلی این مقاله می تواند راهگشای شما در برطرف کردن این مشکل باشد.

نتیجه گیری

 در صورت وجود خرابی وسایل برقی توصیه می کنیم حتما از متخصصان و افراد کاربلد در این زمینه راهنمایی بخواهید. این اطمینان را به شما می دهیم اگر در حفظ و نگهداری دستگاه اتو منزل خود تمام نکات ایمنی را به دقت رعایت کنید هیچ گاه با خرابی آن مواجه نخواهید شد یا حداقل، کمتر در این زمینه مشکل برایتان به وجود می آید.