علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید

علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید

14:15 1402/09/19 آموزش تعمیرات یخچال
سفت باز شدن درب یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید عوامل مختلفی دارد شایع ترین آنها را امروز در این مقاله از سایت رسمی شرکت خانه امداد مورد بررسی قرار داده ایم امیدواریم توانسته باشیم به شما هموطنان عزیز کمکی هرچند کوچک کرده باشیم، با ما همراه باشید.

گاهی اوقات وقتی میخواهید درب یخچال و ساید بای ساید را باز کنید به سختی باز خواهد شد. سفت باز شدن درب یخچال و ساید بای ساید از جمله مشکلاتی می باشد که نحوه رفع آن در خیلی از مواقع بسیار آسان و ساده  بوده و گاهی نیاز به تعمیرکار یخچال فریزر خواهد بود. خانه امداد در ادامه به راه حل های کاربردی خود جهت رفع چسبندگی لاستیک دور درب و رفع عواملی که باعث میشوند تا درب یخچال به آسانی باز نشود، اشاره خواهد داشت.

علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید

علت های سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید

در ادامه به علت های سفت باز شدن درب یخچال، فریزر و ساید بای ساید میپردازیم با ما همراه باشید:

1- سفت باز شدن درب یخچال به دلیل چسبندگی لاستیک

دیگر علت سفت باز شدن درب یخچال به دلیل چسبندگی لاستیک است. لاستیک دور درب یخچال فریزر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و وظیفه آن این است که از ورود هوا به درون کابین یخچال ممانعت بعمل آورد. چنانچه لاستیک دور درب دارای خوردگی و خشک شدگی و یا فاسدشدگی باشد آن را تعویض نمایید.نحوه تعویض لاستیک دور درب یخچال بسیار آسان بوده و لازم است هر شش ماه یک مرتبه وضعیت آن بررسی گردد. باز و بسته شدن مکرر درب یخچال باعث خواهد شد که طول عمر لاستیک کم و خاصیت چسبندگی در آن زیاد شود و عدم توجه به نظافت آن به مرور باعث میشود تا لایه هایی از ذرات مواد غذایی روی لاستیک انباشته شده و به درب یخچال بچسبد. به عبارت دیگر، علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید، کثیف بودن و چسبندگی زیاد لاستیک خواهد بود که با یک دستمال و آب گرم و مواد شوینده می توان این مشکل را برطرف نمود.البته برای این کار یخچال را از برق بکشید.

علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید

2- سفت باز شدن درب یخچال به دلیل ایجاد خلا

و اما سفت باز شدن درب یخچال به دلیل ایجاد خلا، همیشه سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید بای ساید نگران کننده نیست و در بسیاری از مواقع امری کاملا طبیعی به شمار می رود. به عنوان نمونه، سیستم داخلی یخچال فریزرها به گونه ای طراحی شده است که بعد از باز و بسته شدن درب، مقدار زیادی از هوای گرم بیرون به درون کابین دستگاه وارد میشود. انتقال هوای سرد و گرم با  باز و بسته شدن درب می تواند باعث ایجاد خلا گردد و به همین دلیل درب به سختی باز میشود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که بلافاصله پس از بسته شدن درب بخواهید مجدد آن را باز کنید. این گروه از مشکلات بدون راه حل بوده و با گذشت زمان اندک خود به خود برطرف خواهند شد.

علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید

3- حذف لوله های دور درب یخچال

یکی دیگر از دلایلی که باعث سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید میشود، حذف لوله های دور درب میباشد در زمانی که ما نیاز به شارژ مجدد گاز یخچال داریم تعمیر کاران این لوله دور درب را قطع میکنند لازم به توضیح است که این کار سبب سفت شدن لاستیک های دور درب میشود و در بازو بسته کردن درب یخچال موثر خواهد بود. برای رفع این ایراد می توانید لاستیک دور درب را باز کنید و آن را در آب گرم قرار داده و دوباره در محل اصلی خود نصب نمایید. چنانچه با این عمل لاسیتک دور درب نرم نشد، پیشنهاد می کنیم نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

شما برای استفاده از خدمات تعمیرات انواع یخچال شرکت خانه امداد میتوانید از دو طریق موجود با ما ارتباط برقرار کنید،اولین روش و راحت ترین روش کلیک بر گزینه درخواست تعمیر و پر کردن فرم مورد نظر است که بعد از اتمام عملیات از شرکت با شما جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم تماس گرفته میشود.

روش دوم نیز ارتباط از طریق تماس تلفنی میباشد که شما هموطنان گرامی میتوانید با دو شماره تلفن  44763586-021 یا 9527017-0912 با شرکت تعمیرات تخصصی لوازم منزل تماس حاصل فرمایید تا تکنسین های ما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و مشکل را با بهترین کیفیت موجود حل نمایند.

4- خرابی استوپر یخچال فریزر

خرابی استوپر یخچال فریزر یکی دیگر از دلایل سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید، یکی از قطعات مهم و اصلی در یخچال فریزر استوپر است و جای آن درقسمت انتهایی و پایین درب قرار گرفته است. وظیفه اصلی استوپر این است که موقع بسته شدن درب یخچال آن را به طرف داخل یخچال میکشد. به عبارت دیگر، با این قطعه درب در لحظه بسته شدن به داخل کشیده میشود و چنانچه استوپر با مشکل مواجه گردد، می تواند موجب سفت باز شدن درب یخچال گردد.

علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید

5- سخت باز شدن درب یخچال فریزر به دلیل تراز نبودن دستگاه

سخت باز شدن درب یخچال فریزر به دلیل تراز نبودن دستگاه را دلیلی دیگر دانست، تراز نبودن یخچال در جایی که قراردارد موجب سفت باز شدن درب یخچال می شود. پس از قرار گرفتن یخچال در محل صاف و بدون شیب مشکلات مربوطه برطرف خواهد شد. لازم به یادآوری است که از پیچ های زیر یخچال نیز میتوان برای تراز کردن یخچال استفاده نمود .

6- شکستگی و خرابی لولای درب یخچال

عاملی مهم در درب یخچال : شکستگی و خرابی لولای درب یخچال، چنانچه درب یخچال در جای خود قرار نداشته و یا تراز نباشد این ایراد هم میتواند باعث سفت باز شدن درب یخچال شود. با وجود این ایراد درب یخچال دچار افتادگی خواهد شد که برطرف کردن این سری از ایرادات احتیاج به تخصص دارد و نباید بدون مهارت نسبت به تعمیر درب اقدام نمود. به منظور رفع این خرابی پیشنهاد می کنیم با تیم های تعمیر لوازم خانگی خانه امداد تماس بگیرید.

علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر و ساید

بهترین مرکز تعمیر لوازم خانگی در غرب تهران

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز تعمیر لوازم خانگی در غرب تهران گروه خدمات تعمیرات لوازم منزل خانه امداد است این گروه با داشتن کارشناسان زبده و مجرب در زمینه تعمیر لوازم خانگی به شما کمک میکنند که از خدمات تعمیر تخصصی به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید.

تکنسین های مجموعه ما به دلیل برخورداری از تجربه چندین و چند ساله در زمینه تعمیر انواع یخچال و فریزر و ساید بای ساید ابتدا به عیب یابی دقیق دستگاه جهت تشخیص نهایی آسیب می پردازند سپس با انجام اقدامات اولیه فرآیند تعمیر را پیش میبرند.