کد های خطای یخچال فریزر بوش

کد های خطای یخچال فریزر بوش

13:42 1402/09/11 آموزش تعمیرات یخچال
کد های خطای یخچال فریزر بوش نیز میتواند کمک زیادی به ما جهت عیب یابی سریع در مورد مشکل ایجاد شده بکند،نمایش هر کد نمایانگر اشکالی در یک قطعه از این دستگاه است. با ما جهت بررسی و رفع آنها همراه باشید.

منظور از کد های خطای یخچال فریزر بوش

بوش نام آشنای لوازم خانگی برقی و از قدیمی ترین و خوش سابقه ترین برندهای تولید لوازم الکترونیکی در بازارمیباشد. یخچال ساید بای ساید بوش یکی از هزاران لوازم برقی که این شرکت تولید و روانه بازار می کند، است. با گذشت زمان و پیشرفت فناوری وتکنولوژی، یخچال فریزر بوش مثل سایر یخچال فریزرهای بازار به سیستم تشخیص خودکار مجهز میباشد که هوشمندانه ایراد خرابی ها و مشکلات پیش آمده را شناسایی کرده و با نمایش یک کد خطا روی صفحه نمایشگرخود به ما هشدار می دهد اما هر یک از این کد های خطای یخچال فریزر بوش معنای خودش را دارد، اما منظور از کد های خطای یخچال فریزر بوش چیست ؟

با وجود کد های خطای  یخچال فریزر بوش که در صفحه نمایشگر یخچال فریزر BOSCH نشان داده میشود نه تنها روش شناسایی ایراد دستگاه برای کاربران آسانتر میشود، بلکه با جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد منشاء خرابی، به متخصصین کمک می کند تا مشکل بوجود آمده را آسانتر برطرف نماید. در این اینجا ما به بررسی کد های خطای یخچال فریزر بوش و شیوه برطرف کردن آنها خواهیم پرداخت. کدهای خطا و ارورهای یخچال بوش عبارتند از:

کد خطا های یخچال فریزر بوش

بیشتر بخوانید : کد های خطای یخچال فریزر و ساید ال جی

انواع کد خطا های یخچال فریزر بوش

در ادامه به تعدادی از انواع کد خطا های یخچال فریزر بوش اشاره خواهیم کرد : 

  1. خطای E01 یخچال فریزر بوش : به دلایل مختلفی ممکن است اتصال سنسور دمای داخل کابین یخچال قطع شده و یا خراب باشد در این صورت ما خطای E01 را میبینیم .ابتدا بررسی کنید که آیا اتصال و سیم سنسور سالم است یا خیر؟ سپس، سنسور را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید تا این نوع خطا از کد خطا های یخچال فریزر بوش برطرف شود.
  2. خطای E02 یخچال فریزر بوش : داخل کابین یخچال نیز سنسور دما قراردارد واختلال در آن با خطای E02 نمایش داده میشود. مشابه خطای قبل اول باید اتصالات سنسور و سپس خود قطعه را مورد بررسی قرارداده و چنانچه نیازبه تعویض دارد آن را تعویض نمائیم. در بیشتر مواقع این نوع از کد خطا های یخچال فریزر بوش مشکل از سیم اتصال سنسور بوده که دچار اشکال شده و بدون نیاز به تعمیر تخصصی مشکل برطرف میشود.
  3. خطای E03 یخچال فریزر بوش : خطای E03 مربوط به خرابی سنسور دمای کشو میباشد. جهت کشوی یخچال دمایی در نظر گرفته شده که کنترل این دما توسط این سنسور انجام میگیرد و اگر اتصالات آن قطع شود عملکرد آن با مشکل مواجه خواهد شد برای رفع آن ابتدا یخچال را از برق میکشیم و سپس سیم های اتصال را که در بالا و گوشه سمت راست قرارداد بررسی و اگر سالم بودند سنسور را بررسی و در صورت خراب بودن آن را تعویض میکنیم تا این خطا از کد خطا های یخچال فریزر بوش نیز رفع شود.
  4. خطای E05 یخچال فریزر بوش : خطای E05 مربوط به خراب شدن سنسور دمای سیستم دیفراست که اگر به موقع ایراد آن برطرف نشود به مرور یخچال برفک خواهد زد. سنسور را بررسی و چنانچه خراب میباشد آن را با قطعه سالم تعویض نمایید. توجه داشته باشید که برای این کارازسنسورهای باکیفیت استفاده کنید و در صورت نداشتن تخصص کافی می توانید با ما گروه خدماتی تعمیرات لوازم منزل خانه امداد تماس حاصل فرمایید.
  5. خطای E10 یخچال فریزر بوش : خطای E10 مربوط به خرابی ماژول کنترل اصلی میباشد که اگر با یک بار خاموش روشن کردن یخچال برطرف نشود باید آن را تعویض نمایید و این کار هم در تخصص تعمیر کار یخچال خواهد بود.
  6. خطای E11 یخچال فریزر بوش : خطای E11 مربوط به ایراد ماژول کنترل صفحه نمایش خواهد بود وبرای اینکه این خطا رفع گردد ابتدا یک مرتبه صفحه نمایش دستگاه را به مدت 5 دقیقه  خاموش و دوباره آن را روشن می کنیم  چنانچه ایراد همچنان باقی بود اقدام به تعویض ماژول صفحه نمایش میکنیم که این کار در تخصص تعمیر کار حرفه ای میباشد.
  7. خطای E15 یخچال فریزر بوش : وجود خطای E15 از کد خطا های یخچال فریزر بوش نشان دهنده این میباشد که سنسور مربوط به دمای بیرونی یخچال دچار اختلال شده و در چنین شرایطی باید اقدام به تعویض این سنسور نمود.
  8. خطای E20 یخچال فریزر بوش : در مواقعی که ما ارتباط صفحه نمایش را با برد دستگاه از دست بدهیم خطای E20 رویت خواهد شد و باید ابتدا سیم های اتصال ماژول و برد را مورد رسیدگی قرار داده و چنانچه اشکالی در آنها دیده میشود آنها را تعویض نماید. دقت داشته باشید که این ایراد باید توسط تعمیرکاران متخصص صورت گیرد.
  9. خطای E21 یخچال فریزر بوش : چنانچه ارتباط صفحه نمایش با برد یخساز و آب سرد کن قطع شود، شما با خطای E21 روبرو خواهید شد. در بیشترمواقع با بررسی و تعویض سیم های رابط میان برد یخچال و آب سردکن و صفحه نمایش می توان این خطا از کد خطا های یخچال فریزر بوش را برطرف نمود.
  10. خطای F3 یخچال فریزر بوش : چنانچه دیفراست یا همان یخ زدایی یخچال فریزر بوش بیش از اندازه طولانی شود، با خطای F3 روبرو خواهید شد. جهت رفع این خطا باید سیستم دیفراست و قطعات مربوط به آن را بررسی و عیب یابی نمایید . خرابی در المنت، ترموفیوز و ترمودیسک و حتی برد نیز می توانند در پیدایش این خطا نقش داشته باشند و باید عیب یابی شوند.
  11. خطای R1 یخچال فریزر بوش : چنانچه یخچال به صورت پیاپی و در فاصله های کوتاه خطا می دهد، دستگاه کد خطای R1 را نشان داده و با عوض کردن سنسورمحیطی دراکثرمواقع برطرف خواهد شد.
  12. خطای D1 یخچال فریزر بوش : چنانچه سنسور دیفراست خراب شده یا ایرادی داشته باشد یخچال شروع به دادن کد خطای D1 مینماید و با تعویض سنسور دیفراست و یا رفع اشکال سیم های اتصال آن، این خطا از کد خطا های یخچال فریزر بوش نیز مرتفع خواهد شد.
  13. خطای DR یخچال فریزر بوش : خطای DR مخفف DOOR  REFRIGERATOR میباشد، این ایراد به کلید درب یخچال مرتبط میباشد که با تعویض آن این مشکل برطرف میشود .
  14. خطای DF یخچال فریزر بوش : خطای DF مشابه کد خطای قبلی میباشد و این کد مربوط به خراب شدن کلید درب فریزر خواهد بود. که با تعویض آن این مشکل حل خواهد شد .
  15. خطای al یخچال فریزر بوش : چنانچه دمای داخل کابین یخچال بالا رود خطای al نشان داده میشود، دمای داخلی کابین بالارفته و گرم میباشد که دلایل آن میتواند باز و بسته شدن زیاد درب یخچال باشد و یا لاستیک دور درب فاسد شده است و نمیتواند دمای داخلی یخچال را نگه و یا سنسور دما و ایراد برد میتواند باشد که باید همگی این ایرادات به دقت بررسی و عیب یابی شوند تا این مشکل از کد های خطای یخچال فریزر بوش برطرف شوند .

کد خطا های یخچال فریزر بوش

کد های خطای یخچال ساید بای ساید بوش

در بیشتر مواقع چنانچه خطاهای روی دستگاه را بشناسید، تردید نداشته باشید که به تعمیر ساید بای ساید نیاز نخواهید داشت چرا که در زمان مناسب خواهید توانست اشکالات جزئی آن را برطرف کنید. به عنوان نمونه، کدهای خطا ساید بای ساید بوش شامل موارد زیر خواهند بود :

  1. خطای EF یخچال ساید بای ساید بوش : وجود خطای EF در یخچال ساید بای ساید بوش نشان دهنده وجود خطا درسیستم سنسور شمارنده آب می باشد. برای این منظور باید لوله آب ورودی به یخچال همچنین فیلتر آب را بررسی نمایید تا این مشکل از کد خطا های یخچال فریزر بوش نیز رفع شود. در صورت حل نشدن مشکل با متخصصین ما تماس بگیرید.
  2. خطای ET یخچال ساید بای ساید بوش : چنانچه کلید و دکمه یخساز دستگاه دچار اشکال شده باشد خطای ET نمایان میشود و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
  3. خطای EU یخچال ساید بای ساید بوش : چنانچه روشن و خاموش شدن یخساز با اشکال روبرو شود خطای EU نمایان خواهد شد برای برطرف کردن آن ابتدا سیم و اتصالات دکمه را بررسی کنید که آیا سالم است؟ اگر اتصالات مشکلی نداشت ،دراین صورت دکمه باید تعویض شود .
  4. خطای ES یخچال ساید بای ساید بوش : خطای ES نشان دهنده خراب بودن دکمه یخ ریز ساید خواهد بود. در بیشتر مواقع با تعویض این دکمه می توان این  ایراد از کد خطا های یخچال فریزر بوش را از بین برد. البته این احتمال وجود دارد که محفظه یخساز نیزممکن است  دچار اشکال شده باشد و باید عیب یابی شود.
  5. خطای EA یخچال ساید بای ساید بوش : چنانچه خطای EA نمایان شود بیانگر این است که موتور تایم یخساز خراب شده است. جهت درست کردن آن ابتدا باید اتصالات موتور یخساز بررسی و در صورت اشکال آنها را برطرف کنید. چنانچه اتصالات ایراد نداشته باشند، موتور یخساز باید عیب یابی، تعمیر یا تعویض شود. با توجه به تخصصی بودن این کارها می توانید با ما تماس بگیرید.
  6. خطای EG یخچال ساید بای ساید بوش : یکی از مهم ترین خطاهای یخچال ساید بای ساید بوش، خطای EG می باشد که بعلت خرابی شیر برقی نمایان می شود. با خراب شدن شیر برقی آب به خوبی وارد دستگاه نخواهد شد و به همین دلیل یخساز و آبسردکن با اختلال روبرو میشوند. شیر برقی را بررسی و عیب یابی کنید تا از این خطا رها شوید.
  7. خطای F1 یخچال ساید بای ساید بوش : علت نمایان شدن خطای F1 میتواند به دو دلیل باشد که مهمترین آن خرابی سنسور دیفراست است چنانچه این قطعه ایرادی داشته باشد باید تعویض شود. چنانچه سنسور دیفراست سالم باشد، لازم است سنسور دمای محیطی نیز بررسی و در صورت لزوم آن را تعویض نمایید.
  8. خطای R1 یخچال ساید بای ساید بوش : نمایان شدنخطای R1 بیانگر خرابی سنسور دمای یخچال است. در کابین یخچال بررسی کنید که آیا سنسور و اتصالات آن دارای ایراد هستند یا خیر؟ اگر ایرادی دارند مشغول به رفع این کد خطا از کد خطا های یخچال فریزر بوش شوید.
  9. خطای RT یخچال ساید بای ساید بوش : چنانچه خرابی در سنسور محیطی رخ می دهد خطای RT  نمایان میشود. این سنسور و اتصالات آن را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.