راهنمای تعمیر یخ ساز یخچال ساید بای ساید

راهنمای تعمیر یخ ساز یخچال ساید بای ساید

16:02 1402/09/19 آموزش تعمیرات یخچال
راهنمای تعمیر یخ ساز یخچال ساید بای ساید میتواند در صورت نیاز به شما عزیزان کمک بزرگی کند، اگر شما هم با این قطعه به مشکل برخورد کرده اید میتوانید با توضیحاتی که در این مقاله از سایت خانه امداد داده شد این مشکل را رفع کنید، با ما همراه باشید.

شما میتوانید آشپزخانه را بدون ماشین لباسشویی و .... چند روزی تحمل کنید اما بدون یخچال هرگز! مخصوصا اگر در فصل تابستان هم باشید و نیاز به نوشیدنی خنک و آب یخ داشته باشید. حال تصور کنید که در این حین  قسمت یخ ساز یخچال شما نیز دچار ایراد شده باشد، شما بی شک نیاز به تعمیر یخ ساز یخچال دارید، با ما همراه باشید .

چنانچه قسمت یخ سازی و یخ ریز یخچال شما نیاز به تعمیر داشته باشد اصلا نگران نباشید. فقط کافیست کمی وقت برای مطالعه این مقاله بگذارید. همیشه باید برای نگهداری و حفاظت از یخچال همه راهکارهای مراقبتی را بلد باشید.

علت یخ ندادن یخچال

 در فصل گرما که نیاز همه ما به آب یخ بیشتر از تمام فصول سال میباشد، حال تصور کنید در این حین یخ ساز یخچال، قادر به یخ سازی نباشد و نیاز به تعمیر دارد، چه حالی پیدا میکنید. اما نگران نباشید برای هر مساله ‌ای راه‌ حلی وجود دارد. حال به این راه کارها برای رفع مشکل علت یخ ندادن یخچال میپردازیم.

چنانچه یخ ساز ساید بای ساید شما یخ سازی نکرد قبل از هر کاری به سراغ چک کردن آبریز ساید بروید. ببینید آب از آبریز ساید خارج می ‌شود یا نه؟

حتما چک کنید که شیر آب یخچال باز باشد و شیلنگ آب دچار پیچ و تاخوردگی نباشد. زیرا این عوامل یخ سازی یخچال ساید بای ساید شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و مستقیما باعث وجود اشکال میشود و یخ ساز یخچال نیاز به تعمیر دارد .

در این مرحله‌ یادتان باشد که کلید یخ ساز ساید خاموش نشده باشد. بعضی وقت ها امکان دارد یخ ساز را خاموش کرده اید و فعال سازی مجدد آن فراموش کرده باشید.

چنانچه شما مدت طولانی مثلا در طول پاییز و زمستان یخ ساز یخچال خود را خاموش کرده باشید و در بهار و تابستان تصمیم به فعال سازی آن گرفته باشید، بعد از روشن کردن کلید یخ ساز یخچال ساید بای ساید، چنانچه یخ سازی انجام نگرفت، نگران نباشید یخ ساز یخچال نیاز به تعمیر ندارد، یخچال را به مدت 5 دقیقه از پریز برق بکشید و دوباره به برق بزنید. در این صورت نیاز است که 2 ساعت برای یخ سازی منتظر بمانید.

چنانچه تمام مواردی که بیان کردیم را بررسی و امتحان کردید، آب از آبریز ساید بای ساید خارج نشد، بهتر است در این صورت کار را به  متخصص دستگاه بسپارید و در قسمت ثبت درخواست تعمیر ما را خبر کنید تا برای حل آن وارد عمل شویم.

راهنمای تعمیر یخ ساز یخچال ساید بای ساید

علت‌ کار نکردن و خارج نشدن یخ از یخ ساز یخچال چیست؟

در ادامه دلایل کار نکردن و خارج نشدن یخ از یخساز یخچال را آورده ایم : 

  1. چنانچه یخچال را از برق برای مدت طولانی کشیده باشید و یا اتصال برق قطع شده باشد.
  2. امکان دارد یخچال را خاموش کرده باشید.
  3. چنانچه مصرف یخ شما پایین باشد درصورتیکه مصرف یخ و دریافت یخ شما از یخچال کم باشد.

باتوجه به عللی که بیان کردیم اگر یخ از یخ ساز یا همان یخ ریز خارج نمی‌ شود باتوجه به دستور العملی که بیان می‌ کنیم عمل کنید.

باکس یخ ساید را از جای آن بیرون آورید و قالب‌ های یخ داخل آن را از یک دیگر جدا کنید و سپس یخ‌ ها را داخل باکس قرار دهید. در آخر باکس را مجددا سر جای خودش قرار دهید.

اگر برای جدا کردن یخ ‌ها از هم احساس کردید که چسبندگی یخ ‌ها به هم زیاد است و جدا نمی ‌شوند، یخ‌ ها را از باکس خارج کنید و اجازه دهید یخچال شما مجدد یخ سازی را انجام دهد.

شما برای استفاده از خدمات تعمیرات انواع یخچال شرکت خانه امداد میتوانید از دو طریق موجود باما ارتباط برقرار کنید،اولین روش و راحت ترین روش کلیک بر گزینه درخواست تعمیر و پر کردن فرم مورد نظر است که بعد از اتمام عملیات از شرکت با شما جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی های لازم تماس گرفته میشود.

روش دوم نیز ارتباط از طریق تماس تلفنی میباشد که شما هموطنان گرامی میتوانید با دو شماره تلفن  44763586-021 یا 9527017-0912 با شرکت تعمیرات تخصصی لوازم منزل تماس حاصل فرمایید تا تکنسین های ما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و مشکل را با بهترین کیفیت موجود حل نمایند.

علت کم بودن سرعت یخ سازی در یخچال ‌های ساید بای‌ ساید چیست؟

چنانچه سرعت یخ سازی در ساید بای ساید شما پایین آمده استو به دنبال علت کم بودن سرعت یخسازی در یخچال ‌های ساید بای‌ ساید هستید، قسمت علت خرابی یخ ساز یخچال را مطالعه کنید. پس از بررسی موارد گفته شده، چنانچه ایراد رفع نشد، حتما باید ساید شما از طرف تکنسین بررسی شود.

گاهی امکان دارد احساس کنید سرعت یخ سازی در یخچال ساید بای ساید شما کم شده است و به دنبال علت و راه ‌حل آن بگردید، شاید یخ ساز یخچال نیاز به تعمیر نداشته باشد اما، ما نکاتی را در این مورد بری شما بیان خواهیم کرد.

راهنمای تعمیر یخ ساز یخچال ساید بای ساید

آیا میزان مصرف یخ شما زیاد است؟

اگر آیا میزان مصرف یخ شما زیاد است بهتر است بدانید، تعداد یخ سازی در 24 ساعت در مدل‌ های مختلف ساید متفاوت است و چنانچه به صورت کامل از یخ‌ های داخل باکس یخ استفاده کنید، باید یک فرصتی برای تولید مجدد یخ به یخچال بدهید. که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعداد یخ سازی یخچال، از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید.

چنانچه ساید بای‌ ساید خود را تازه نصب نموده اید سرعت یخ سازی کم می ‌باشد. زیرا یخ ساز بعد از 12 ساعت تازه شروع به یخ سازی می ‌کند و تا 72 ساعت پس از نصب مقدار یخ سازی آن کم می‌ شود که این مورد طبیعی می‌ باشد و نیاز به تعمیر یخ ساز یخچال نیست.

عوامل دیگری می ‌تواند باعث کم شدن سرعت یخ سازی در ساید بای ساید ‌شود.

راهنمای تعمیر یخ ساز یخچال ساید بای ساید

توجه داشته باشید که کانال خروجی هوای مربوط به انتقال سرما به محل یخ ساز در قسمت سقف فریزر قرار دارد. چنانچه مواد غذایی در فریزر را به مقدار زیادی در کنار هم در طبقه بالا تا سقف گذاشته اید، طبیعتا ممکن است گردش هوای سرد را محدود کرده اید و در سرعت یخ سازی موثرخواهد بود.

توصیه ما به شما این است که در این قسمت از فریزر یعنی طبقه بالایی مواد غذایی کمتر قرار بدهید تا به سقف نزدیک نشود. در این صورت یخ سازی یخچال بهتر انجام خواهد گرفت و موجب ایجاد مشکل نمیشود و نیاز به تعمیر یخ ساز یخچال ندارید .

احتیاج است که فیلتر آب ساید هر 6 ماه یکبار عوض شود زیرا در صورت عدم تعویض فیلتر، امکان دارد سرعت یخ سازی ساید بای ساید کم شود. معمولا با سرویس به موقع وسایل با هزینه ‌ای پایین می ‌توانید از بروز مشکلات بیشتر و هزینه‌ های زیاد پیشگیری کنید.

چند نکته در خصوص خرابی یخ ساز یخچال ساید بای ساید

چنانچه یخ در خروجی یخ ساز یا یخ ریز گیر کرده باشد باید آن را به آرامی با دست بیرون بیآوریم و اگر درپوش خروج یخ باز نمیشود حتما باید با متخصص بوسیله ثبت درخواست تماس گرفت .

در وضعیتی که یخ ساز ساید بای ساید شما دچار نشتی آب شده و این ایراد باعث به هم چسبیدن یخ ‌ها می‌ شود، نیاز است که تکنسین برای چک کردن و تعمیر مشکل یخ ساز یخچال ساید بای ساید شما مراجعه نماید.

چنانچه شما شاهد یخ زدگی روی دیواره پشت باکس یا مخزن یخ یخچال شده اید این مورد نیاز به بررسی دستگاه از طرف متخصص را دارد.

و چنانچه ایراد برطرف نشد شما میتوانید از طریق ثبت درخواست در قسمت تعمیرات، ما را از این موضوع با خبر کنید.

سرویس دوره‌ ای جهت جلوگیری از خرابی یخ ساز یخچال ساید بای ساید

درگرم‌ ترین روزهای تابستانی که نیاز چند قطعه یخ برای تازه شدن جانمان هست. اگر نوشیدنی ‌های خنک محیا نشود واقعا سخت خواهد گذشت. بنابر این  برای اینکه همیشه از این شرایط لذت ببریم بهتر است همه چیز را درباره مراقبت از آن‌ ها بدانیم.

چنانچه نظر و سوالی درباره مطالب فوق برای شما پیش آمده حتما در قسمت نظرات برای ما بنویسید.