نحوه تعمیر درب یخچال فریزر و ساید

نحوه تعمیر درب یخچال فریزر و ساید

14:18 1402/09/23 آموزش تعمیرات یخچال
نحوه تعمیر درب یخچال فریزر و ساید از آن دسته مشکلاتی است که باید توسط تکنسین مربوطه بررسی و رفع عیب گردد، اما دانستن علت های بروز این مشکل خالی از لطف نیست، امروز ما در سایت رسمی خانه امداد قصد داریم به علل شایع این مشکل بپردازیم باما همراه باشید.

ما در اینجا قصد داریم نحوه تعمیر درب یخچال فریزر و ساید بای ساید، افتادگی درب یخچال، لولای درب یخچال رگلاژ درب یخچال و تنظیم کردن آن را برای شما شرح دهیم. در ادامه مقاله به روش تعمیر درب یخچال و بررسی آن خواهیم پرداخت و درباره ایراد لاستیک دور درب یخچال، پوسیده شدن درب یخچال، آموزش تعمیر کردن لولای درب یخچال و … مواردی را به سمع و نظرتان میرسانیم.

نحوه تعمیر درب یخچال فریزر و ساید

علت های رایج مشکلات درب یخچال

علت های رایج مشکلات درب یخچال میتواند بسیار پیچیده و یا بسیار ساده باشد، در ادامه به آنها میپردازیم.

نحوه تعمیر درب یخچال فریزر و ساید

افتادگی درب یخچال

افتادگی درب یخچال، درب یخچال از بخش های مهم و اساسی یخچال بشمار میرود، چنانچه درب یخچال به درستی و به خوبی جفت نشود باعث خروج هوای سرد از آن خواهد شد و یا اینکه هوای گرم وارد یخچال میشود که این امر باعث متعادل نبودن دمای یخچال خواهد شد، هر چه بیشتر از بروز این مشکل بگذرد به مرور زمان یخچال مشکلاتی را پیدا خواهد کرد، درب یخچال به طورعادی به علت هایی شبیه پوسیدگی، زنگ زدگی یا شکستگی لوله باید مورد تعمیر قرار گیرد، چنانچه درب یخچال شما ایرادی دارد حتما نسبت به تعمیر آن سریعا اقدام فرمایید.

یکی از متداول ترین ایراداتی که کاربران با آن مواجه می شوند، خراب شدن لولای درب یخچال می باشد. چنانچه لولای مناسب پیدا نشد می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر آن را تهیه نمایید.

تعمیر افتادگی درب یخچال

و اما تعمیر افتادگی درب یخچال، گزارشات زیادی از افتادگی درب یخچال وجود دارد، وقتی شما وسایل یا مواد غذایی زیادی را در درون درب یخچال قرار می دهید این امر باعث وارد آمدن فشار زیاد روی درب یخچال خواهد بود، وقتی که درب یخچال می افتد در نتیجه به سختی درب باز و بسته خواهد شد و یا درب به طور کامل جدا شده و دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید و نیاز به تعمیر درب یخچال است.

در قسمت پایینی درب یخچال که لولای درب یخچال در آن قرار گرفته است، یک واشر و یک قاب پلاستیکی وجود دارد. معمولا پس از استفاده کردن طولانی مدت باعث می شود که لولای یخچال از جای خود در آمده و بشکند، بطورمعمول لولای درب یخچال قدرت زیادی ندارد و اگر به اشتباه از آن استفاده کنیم ممکن است باعث افتادگی درب یخچال شود.

نحوه تعمیر درب یخچال فریزر و ساید

 تعمیر درب یخچال با تعویض لولای درب

مواظب باشید که وسایل سنگینی را در درون قفسه های درب یخچال قرار ندهید، تا حد امکان از زیاد باز و بسته کردن و یا محکم باز و بسته کردن درب یخچال بپرهیزید تا نیاز به تعمیر نداشته باشید، خصوصا مراقب کودکان باشید چرا که بعضی از کودکان عادت کرده اند درب یخچال را محکم بهم بزنند. وقتی که لولای درب یخچال شما بشکند تنها راه حلی که وجود دارد عوض کردن لولای درب یخچال خواهد بود.

نحوه تعمیر درب یخچال فریزر و ساید

خرابی لاستیک درب یخچال

خرابی لاستیک درب یخچال، لاستیک دور درب یکی از مهم ترین بخش های یخچال می باشد که باید همیشه آن را بررسی کنیم تا مشکلی برایش به وجود نیاید و نیاز به تعمیر نداشته باشد، مطمئن شویم که کار خود را به درستی انجام می دهد، این لاستیک ها دور تا دور درب یخچال کشیده شده است و جنس آن معمولا از پلاستیک نرم و رنگ خاکستری ساخته شده است .

لاستیک هایی که در دور درب یخچال قرار دارد به وسیله پرچ به درب یخچال اتصال دارد و باعث جلوگیری از رد و بدل شدن هوا در درون و خارج یخچال می شوند، وقتی که لاستیک دور درب یخچال دارای خوردگی یا فاسد شود درب یخچال به خوبی جفت نمی شود و مجبور به تعمیر آن هستیم، ناگفته نماند در بعضی اوقات کثیفی لولای درب یخچال باعث خوب بسته نشدن درب خواهد شد و شما می توانید با از بین بردن جرم و کثیفی های لولا این مشکل را حل کنید.

نحوه تعمیر درب یخچال فریزر و ساید

تعمیر خرابی لاستیک درب یخچال

تعمیر خرابی لاستیک یخچال:چنانچه لاستیک دور درب یخچال شما پاره نشده باشد به نکاتی که در ادامه برای تعمیر بیان می کنیم توجه کنید :

توجه داشته باشید که قبل از شروع کار تعمیر درب یخچال، حتما یخچال خود را از برق بکشید .

  1. درقدم اول شما میتوانید با یک دستمال و آب ولرم و صابون، تمام قسمت های لاستیک درب یخچال را به خوبی تمیز کنید .
  2. در قدم دوم شما میتوانید با استفاده از آب جوش یا باد سشوار خاصیت آهن ربایی آن را مجددا بر گردانید، برای انجام این کار باید یخچال را از برق کشیده و آن را به طور کامل خالی کنید.
  3. در قدم سوم شما باید باد گرم سشوار و یا آب جوش را در تمام قسمت ها ی لاستیک پخش کنید و پوشش دهید.
  4. در قدم چهارم حالا درب یخچال را بسته و بگذارید که چند ساعت بماند و درب یخچال را باز نکنید  .

بعد از انجام تمام این مواردی که در خصوص تعمیر بیان کردیم درب یخچال را باز کنید توجه کنید که این کار را به آرامی انجام دهید و بعد از آن توجه نمایید که آیا کارهایی که انجام داده ایم تاثیری داشته یا خیر؟ چنانچه لاستیک درب یخچال شما ایرادش حل نشد باید آن را تعویض کنید و تعویض آن هم حتما باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود.

نحوه تعمیر درب یخچال فریزر و ساید

تراز نبودن یخچال

تراز نبودن یخچال: از دلایل بسته نشدن درب یخچال می توان به تراز نبودن آن اشاره داشت و این امر باعث بسته نشدن درب یخچال خواهد بود که نیازی به تعمیر ندارد، شما با تراز کردن درب یخچال خود می توانید این ایراد را حل کرده تا درب یخچال به خوبی بسته شود. تراز نبودن درب یخچال یعنی اینکه درب یخچال به خوبی در جای خود قرار نداشته و درب به خوبی بسته نمی شود و گاهی اوقات هم به یک سمت افتادگی خواهد داشت و سریعا آن را باید حل کنید .

خرابی لولای درب یخچال

لولای درب یخچال، تنها وسیله ای که درب به وسیله آن روی یخچال نصب است، همچنان که قبلا هم توضیح داده ایم یکی از عوامل باز و بسته نشدن درب یخچال مشکل لولای درب می باشد، معمولا این ایراد با استفاده طولانی مدت از یخچال و یا گذاشتن وسایل سنگین در درب یخچال به وجود می آید، همین امر باعث می شود که بعدا از مدتی لولای درب ازحالت روان بودن خارج شود و بعضی ازاوقات باعث شکستگی لولای درب خواهد شد که در پی این مشکل مجبور به تعمیر درب یخچال هستیم .

چنانچه لولای درب یخچال کار خود را خوب انجام نمیدهد بهتر است که سریعا قفسه های درب یخچال را سبک کرده و آن را خالی کنید، بعد از آن می توانید با گریس کاری لولاها را مثل روز اول نمایید و نیازی به تعمیر درب یخچال نداشته باشید.

نحوه تعمیر درب یخچال فریزر و ساید

گودی و فرو رفتگی درب یخچال

گاهی اوقات به خاطر نقل مکان یخچال از جایی به جای دیگر این امکان وجود دارد که درب یخچال به جایی برخورد کرده و ممکن است در آن فرورفتگی به وجود آید که نیاز به تعمیر دارد، اگر اندازه فرورفتگی زیاد است آن را تعویض نمایید، چنانچه فرو رفتگی درب یخچال شما کم باشد می توانید با انجام دادن چند کار مشکل را حل کنید.

برای تعمیر فرو رفتگی درب یخچال می توانید از مطالبی که در پایین گفته شده استفاده کنید :

  • اول یخچال را از برق بکشید تا خطری شما را تهدید نکند.
  • همه طبقات درب یخچال را خالی کنید .
  • کابین یخچال را تخلیه نمایید .
  • درب یخچال را از لولا ها جدا کنید .
  • شما می توانید با دم باریک یا آچار گودی ایجاد شده را صاف کنید، در انجام این کار باید حوصله به خرج داد تا رنگ یخچال شما آسیب نبیند .
  • و در آخربا دقت کامل درب یخچال را روی یخچال وصل کنید .

نحوه تعمیر درب یخچال فریزر و ساید

پوسیدگی درب یخچال

چنانچه شما پوسیدگی در درب یخچال میبینید برای تعمیر آن می توانید از روش های زیر استفاده کنید :

  • مطابق معمول برای امنیت خودتان، یخچال را از برق بکشید .
  • قسمت هایی که پوسیده شده آنها را با سمباده صاف کنید .
  • بوسیله دستمال نمناک درب را تمیز کنید.
  • حالا با بتونه، قسمت های سنباده شده را بتونه کاری کنید .
  • قبل از اینکه رنگ کاری را شروع کنید بهتراست درب و پنجره ها را باز کنید .
  • حالا با استفاده از رنگ یا قلم مو یا اسپری میتوانید درب را رنگ کنید ولی پیشنهاد ما اسپری میباشد  .
  • حالا بعد از اینکه رنگ خشک شد درب را به بدنه یخچال ببندید .

سخن آخر

در اینجا تلاش ما این بود که شما را با مشکلاتی که امکان دارد با آن مواجه شوید آشنا کنیم ولی لازم به ذکر است که موارد بیان شده جهت تعمیر درب یخچال احتیاج به تخصص دارد اگر شما در این زمینه مهارتی ندارید بهتر است که از یک شخص متخصص و ماهر کمک بگیرید.