علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر

علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر

15:15 1402/10/19 مقالات , آموزش تعمیرات ماکروفر
تمام امکاناتی که یک ماکروفر ارائه می‌دهد توسط صفحه کلید آن اجرا می‌گردد بنابراین از اهمیت بالایی برخوراست توجه خاص به دکمه هایی که بر روی پنل مایکروفر قرار دارد را نمی‌توانیم عملکرد آنها را انکار کنیم، چرا که اگر تمامی دکمه های مایکروفر به درستی عمل کنند و اما دکمه استارت خراب باشد، به همین دلیل کار نکردن دکمه استارت مایکروفر طبیعتا نمی‌توانید از مایکروفر به هیچ وجه استفاده کنید.

تمام امکاناتی که یک ماکروفر ارائه میدهد توسط صفحه کلید آن اجرا می‌گردد بنابراین از اهمیت بالایی برخوراست توجه خاص به دکمه هایی که بر روی پنل مایکروفر قرار دارد را نمی‌توانیم عملکرد آنها را انکار و نادیده پنداریم! البته در میان این دکمه‌ها صرفا دکمه استارت مایکروفر که نقش تعیین کننده و بسیار مهمی را در مایکروفر و سولاردام ایفا می‌کند را می‌توان اولویت بیشتری داد؛ چرا که اگر تمامی دکمه های مایکروفر به درستی عمل کنند و اما دکمه استارت خراب باشد، به همین دلیل کار نکردن دکمه استارت مایکروفر طبیعتا نمی‌توانید از مایکروفر به هیچ وجه استفاده کنید!

حال ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر و سولاردام چیست؟ در ابتدا باید متذکر شویم که کار نکردن دکمه استارت مایکروفر هیچ ربطی با برند آن ندارد و صرفا به شیوه استفاده شما از این دستگاه بستگی دارد. بنابر این مشکل کار نکردن دکمه استارت مایکروفر را معمولا از خرابی فیوز، برد، شکستگی از داخل، خرابی مدار و… می‌دانند که باید توسط تکنسین مجرب مورد بازبینی و عیب یابی قرار بگیرد.در اینجا به چند علت رایج خرابی دکمه ها می‌پردازیم.

۱. اولین دلیل کار نکردن دکمه استارت مایکروفر، خراب شدن برد می‌تواند باشد.

برد مایکروفر که همیشه مغز دستگاه خوانده شده و به عنوان عضو راهبردی می‌باشد و سلامت آن گویای سلامت کلی دستگاه و خرابی آن نیز گویای خرابی کلی دستگاه خواهد بود! با این وجود خرابی برد الکترونیک مایکروفر و سولاردام معمولا به علت استفاده نادرست و وارد کردن فشار بیش از حد به دستگاه اتفاق میافتداین خرابی برابر با بروز خرابی‌هایی اعم از کار نکردن دکمه های مایکروفر، روشن نشدن مایکروفر و… می‌باشد که حتما باید توسط تکنسین مورد بازبینی و عیب یابی دقیق قرار گیرد.

با این وجود اگر به هر دلیلی برد الکترونیکی مایکروفر دچار خرابی شده است، حتما نباید آنرا تعویض کنید چرا که تکنسین های مجموعه ما با تخصص و تجربه‌ای که دارند، برد معیوب مایکروفر را به‌صورت کاملا تخصصی تعمیر می‌کنند و نیازی به خرید و تعویض برد ندارید. جهت تعمیر برد مایکروفر بصورت تخصصی با گروه خدماتی تعمیرات لوازم منزل خانه امداد تماس حاصل فرمایید.

خراب شدن برد مایکروفر

۲. خراب شدن منبع تغذیه

نحستین علتی که می‌تواند منجر به کار نکردن دکمه های مایکروفر و سولاردام شما عزیزان شود، می‌تواند از خرابی منبع تغذیه دستگاه ‌باشد که وظیفه آن حفظ سلامت کلی دستگاه در برابر مواردی اعم از نوسان برق، کنترل دمای مایکروویو و…. را برعهده دارد. از این رو منبع تغذیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردارمی‌باشد که خرابی آن طبیعتا می‌تواند خرابی‌هایی را هم به بار بیاورد که یکی از آنها، کار نکردن دکمه های مایکروفر می‌باشد!

از این رو معمولا این مشکل به علت استفاده نادرست از مایکروفر و همچنین اتمام طول عمر مفید قطعه مذکور به وجود می‌آید که خوشبختانه می‌توانیم این مشکل را توسط تکنسین های مجرب گروه خدماتی تعمیرات لوازم منزل خانه امداد رفع نمایید. لازم به ذکر است که در صورت عدم توجه به این خرابی، احتمال خرابی و سوختن سایر قطعات مایکروفر به دلیل عدم کنترل دقیق آنها وجود دارد.

۳. مشکل مدار مایکروفر

تمام دکمه های مایکروفروسیله ای است برای انتقال دستورات شما به دستگاه و بستری که جهت این کار برای او وجود دارد مدار الکتریکی دستگاه بوده که اگر به دلایل مختلفی اسیب دیده باشد پیام و فرمان شما به دستگاه انتقال پیدا نمیکند و فشار بی جهت شما به کلیدهای دستگاه بی‌فایده خواهد بود پس در اینجا شما باید علت خرابی مدار الکتریکی دستگاه را پیدا کرده و آن را رفع نمایید. برای رفع هر گونه خرابی مدار مایکروفر می‌توانید با گروه خدماتی تعمیرات لوازم منزل خانه امداد تماس حاصل فرمایید. تا این مشکل در اسرع وقت توسط متخصصان برطرف گردد و بتوانید همانند روز اول از دستگاه خود استفاده نمایید.

مشکل مدار مایکروفر

۴. خراب شدن سوئیچ غشایی از دیگر دلایل کار نکردن دکمه استارت مایکروفر است.

از آنجایی‌ که پنل اکثرمایکروفرها لمسی می‌باشد ، از این روهمه دارای سوئیچ غشایی میباشند که وظیفه اصلی این غشاء  بعنوان یک واسط میان دکمه های مایکروفر و همچنین صفحه کنترل می‌باشد که معمولا به دلیل استفاده نادرست کارایی خود را از دست می‌دهد و منجر به کار نکردن دکمه های مایکروفر شما خواهد شد. بنابر این در صورت خرابی سوئیچ غشایی مایکروویو، هیچ کدام از فرمانهای شما اجرایی نخواهند شد و تنها راهکاریی که در این مواقع کارساز است، تعمیر تخصصی سوئیچ غشایی خواهد بود.

۵. سوختن فیوز مایکروفر

قطعه دیگری که ممکن است خراب شود فیوز دستگاه میباشد یکی از قطعات راهبردی در هر مایکروفر، فیوز می‌باشد که بیشتر یک قطعه امنیتی همانند یک سپر دفاعی در دستگاه شما عمل کرده و در برابر نوسان برق و همچنین افزایش بی رویه دمای مایکروفر آن را محافظت می‌کند. قابل یادآوری است  که فیوز مایکروویو دارای وظیفه برقراری ارتباط میان برد و سایر قطعات دستگاه می‌باشد که اگر به هر دلیلی خراب شود، عملکرد مایکروفر با مشکل روبرو خواهد شد . این فیوز قابل تعمیر نمیباشد و چنانچه ایرادی داشته باشد باید آن را تعویض نمود.

سوختن فیوز مایکروفر

۶. خرابی پدال حرکتی

در ماکروفرهایی که از پنل و دکمه های لمسی در آن استفاده شده است ممکن است خرابی دستگاه بخاطر پدال حرکتی باشد که جای آن در قسمت پشتی پنل قرار دارد به‌صورت مستقیم با سوئیچ غشایی متصل است.  از این رو پدال حرکتی همانند یک پل میان پنل و سوئیچ غشایی می‌باشد که فرمان های شما از این طریق به سوئیچ غشایی انتقال میدهد. حال چنانچه پدال حرکتی مایکروفر شما خراب شود، در اینصورت دکمه ها کار نخواهند کرد و لازم است این پدالها تعمیر شوند.

بیشتر بخوانید : ورق نسوز میکا ماکروفر چیست ؟

۷. نفوذ آب و رطوبت به پنل نیز از دلایل کار نکردن دکمه استارت مایکروفر می‌باشد.

کلیه دستگاههای برقی نسبت به نم و رطوبت حساس و آسیب پذیر هستند ماکروفر نیز از این قاعده مستثنی نیست .بنابر این آن را باید درجایی خشک و عاری از هر گونه رطوبت و آب قرارداد که با مطالعه دفترچه راهنمای مایکروفر متوجه این موضوع و سایر اصولی که باید در حین استفاده از مایکروفر رعایت کنید، آشنا خواهید شد. با این وجود اگر ماکروفر در نزدیکی درب ورودی حمام، سرویس و حتی نزدیکی سینک آشپزخانه شما می‌باشد، مستعد نفوذ آب، بخار و رطوبت می‌باشد که مستقیما می‌تواند منجر به سوختن دستگاه شما شود!

نفوذ آب و رطوبت به پنل

۸. اتمام عمر مفید دکمه مایکروفر

چنانچه دستگاه را مدت زیادی است از آن استفاده میکنید و تا به حال هم آن را سرویس نکرده اید و ماکرفرو شما دچار ایراد شده است و در این بازده زمانی بدرستی از آن استفاده نکرده اید و احتمالا مشکل کار نکردن دکمه های مایکروفر و سولاردام ناشی از اتمام طول عمر مفید مایکروفر می‌باشد که باید توسط تکنسین های مجرب مورد بازبینی و عیب یابی دقیق قرار بگیرد؛ شاید مشکل از قطعات داخلی دستگاه شما باشد.

بنابراین راهکاری که به شما عزیزان در این مواقع ارائه می‌دهیم، بستگی به عیب یابی دستگاه دارد. برای مثال اگر آسیب دستگاه به قدری باشد که هزینه تعویض قطعات سوخته برابر با قیمت یک مایکروفر جدید باشد، توصیه می‌کنیم تا دستگاه جدیدی خریداری نمایید. اما اگر آسیب جزئی باشد، دستگاه ارزش تعمیرات داشته، با ثبت درخواست تعمیر در سایت خانه امداد،  ما مایکروفر شما را در منزل تعمیر می‌کنیم.