ورق نسوز میکا ماکروفر چیست ؟

ورق نسوز میکا ماکروفر چیست ؟

14:34 1402/10/18 مقالات
امروزه در آشپزخانه اکثر خانه ها ماکروفر وجود دارد، میدانیم این دستگاه با اشعه کار میکند و بر این اساس اگر اشعه به بیرون و بدنه دستگاه برخورد کند موجب مشکلاتی میشود اولین مشکلی که به وجود می آید خرابی خود دستگاه میباشد که موجب به وجود آمدن هزینه بزرگی است، در این مقاله از سایت رسمی خانه امداد به قطعه ای که از این آسیب ها جلوگیری میکند یعنی ورق نسوز میکا ماکروفر پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

ورق نسوز میکا یکی از امکاناتی است  که در ماکروفر از آن استفاده شده است . این ورق نسوز نقش موثری در افزایش عمر مفید ماکروفر و کارایی آن دارد . از این جهت در طی مدت منظم این ورق باید تعویض شود. در این مقاله به بررسی اینکه ورق نسوز میکا ماکروفر چیست؟ و چه کاربرد و نقشی دارد ، به آن خواهیم پرداخت . برای آگاهی از جزئیات بیشتر با ما تا پایان مقاله همراه  باشید.4

بیشتر بخوانید: علت جرقه زدن ماکروفر چیست ؟

منظور از ورق نسوز میکا ماکروفر چیست ؟

میکا یک عبارت کوتاه یا همان مخفف مواد معدنی کریستالی میباشد که از سنگهای مختلفی مانند آذرین، رسوبی و متامورفیک تشکیل شده است. میکا را در کارگاه ها به شکل لایه های باریک وورقه ورقه بریده و برای انواع صنایع مصرف می کنند. لایه های میکا دارای ویژگیهای بخصوصی میباشد  که شامل دوستی با آب، سبکی، عایقی، انعطاف پذیری زیاد ، عایقی نور و گرماو میباشد. این خصوصیات باعث شده اند که لایه میکا به عنوان یک لایه ضدآتش با ارزش معرفی شود.

کاربرد ورق نسوز میکا ماکروفر چیست ؟

کاربرد ورق نسوز میکا ماکروفر چیست ؟

ماکروفر دستگاهی است که با ایجاد اشعه، غذا را گرم و یا آن را میپزد . این اشعه اگر به طور مداوم به دیواره های ماکروفر بخورند، می توانند به مایکروفر آسیب برساند. برای اینکه از وقوع این اتفاق جلوگیری شود، از یک ورق نسوز به نام ورق نسوز میکا در ماکروویو استفاده می شود که جلوی خرابی مایکروفر را می گیرد. این ورق باعث می شود که طول عمرماکروفر بیشتر شده ومانع رسیدن  اشعه ها به دیواره ماکروفر گردد. به همین دلیل باید هر چند مدت یک بار این ورق را در ماکروفر عوض کنند تاماکروفر آسیب نبیند.

بیشتر بخوانید : علت روشن نشدن لامپ ماکروفر چیست؟

چه زمانی باید ورق نسوز میکا ماکروفر را تعویض کرد ؟

حتما شما میدانید که ورق نسوز میکا بعد از مدتی کارایی خود را از دست داده و نمی تواند در برابر اشعه هایی که از ماکروفر ساطع می شود مقاوم باشد. به همین خاطرچنانچه شما آنرا تعویض نکنید سبب خراب شدن ماکروفر خواهد شد . اما پرسشی که بوجود میآید این است که چه زمانی باید ورق نسوز میکا ماکروفر را عوض کنید؟ زمان تعویض ورق نسوز میکا در ماکروفر به میزان استفاده مصرف کننده بستگی دارد. هر چه قدر میزان استفاده شما از دستگاه ماکروفر بیشتر باشد، ورق نسوز زود تر خراب شده و شما باید هر چه سریع تر آن را تعویض کنید. همچنین کسانی که به میزان کمتری از این دستگاه استفاده می کنند می توانند طی زمان طولانی تری برای تعویض ورق نسوز اقدام کنند.

کاربرد ورق نسوز میکا ماکروفر چیست ؟

تعویض ورق نسوز میکا چگونه انجام می شود ؟

عوض کردن ورق نسوز باید توسط شخصی که در این زمینه مهارت و دانش بالایی دارد انجام گردد. یکی از شرکت هایی که تعویض ورق نسوز ماکروفر را انجام می دهد، شرکت خانه امداد است که تعمیر و تعویض قطعات ماکروفر را انجام می دهد. شما می توانید برای تعویض ورق نسوز (میکا) ماکروفر به این مجموعه مراجعه کرده و یا در سایت درخواست خود را برای تعمیرات به ثبت برسانید. تعویض ورق نسوز توسط افراد بی تجربه ممکن است باعث خراب شدن ماکروفر شود. به همین علت پیشنهاد می شوند تکنسین با تجربه ای را برای تعمیرات انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید اقدام به تعویض ورق نسوز ماکروفر خود نمایید، باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

بیشتر بخوانید : خاموش شدن ناگهانی ماکروفر

ورق نسوز میکا ماکروفر که در طرفین ماکروفر از سمت داخل قراردارد و معمولا به رنگ خاکستری بوده و می توان آن را به شکل یک صفحه مستطیلی در دیواره داخلی ماکروفر مشاهده نمود. برای باز کردن این ورق و عوض کردن آن باید اتصالات مربوط به محل ورق را با پیچ گوشتی باز کنید. اگردر زیر ورق میکا آلودگی هایی جمع شده باشد، باید آن را تمیز نمایید. حالا می توانید ورق جدید را جایگزین آن کنید و ورق جدید را بر روی محل نصب آن قرار دهید. ورق را در زبانه های مخصوص آن قرار داده و پیچ های آن را مجددا محکم کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی اینکه ورق نسوز میکا ماکروفر چیست؟ و دلیل استفاده از آن در ماکروفر چیست ؟ پرداختیم. ورق نسوز در ماکروفر برای جلوگیری از خراب شدن دیواره های ماکروفر در برابرتششع اشعه تولید شده توسط این دستگاه، بکار برده می شود. بنابراین سالم بودن این ورق در ماکروفر از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا بهتر است کسانی که به صورت مداوم از ماکروفر استفاده می کنند باید به تعویض ورق نسوز ماکروفر بپردازند.