طرز استفاده از چرخ گوشت

طرز استفاده از چرخ گوشت

13:34 1403/02/17 مقالات , راهنمای استفاده لوازم خانگی
امروزه چرخ گوشت یکی از دستگاه هایی است که وجودش در آشپز خانه ها الزامی است، شاید قصد خرید این وسیله را دارید یا حتی آنرا تهیه کرده اید اما طرز استفاده از چرخ گوشت را کاملا بلد نیستید، این مقاله میتواند به شما در این راستا کمک کند. باما همراه باشید

چرخ گوشت ابزاری است که برای تبدیل قطعات بزرگ گوشت به قطعات ریز تر استفاده می شود. این دستگاه به دو دسته برقی و دستی تقسیم می شود. برای آشنایی با طرز استفاده از چرخ گوشت باید ابتدا گوشت را از پوست و چربی جدا کرده و به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس گوشت را به داخل چرخ گوشت قرار دهید و دکمه را فشار دهید تا گوشت چرخ شود. بعد از اتمام کار، دکمه معکوس را فشار دهید تا هیچ گوشتی داخل مخزن جا نماند. دستگاه را خاموش کرده و سیم را از پریز بکشید. همچنین باید تیغه های چرخ گوشت را به صورت مرتب تیز کنید. هر سه ماه یکبار اقدام به تیز کردن تیغه های چرخ گوشت خود برای اینکه گوشت شما خیلی خوب چرخ شده و له نشود. برای استفاده از چرخ گوشت باید نکات خاصی رعایت کرد تا دستگاه از هر آسیبی مصون بماند. بعد از استفاده از چرخ گوشت، قطعات قابل شستشو را از هم جدا کرده و به وسیله آب و مایع ظرفشویی بشویید. طوری که همه قطعات به درستی شسته شوند. با استفاده از چرخ گوشت علاوه بر اینکه می توانید انواع گوشتها را چرخ کنید، به راحتی می توانید با استفاده از این دستگاه، انواع کالباس و سوسیس های خانگی تازه و سالم را تهیه کنید.

فهرست عناوین

  1. نحوه استفاده از چرخ گوشت
  2. آموزش طرز استفاده از چرخ گوشت
  3. راهنمای راه اندازی چرخ گوشت
  4. چطور از چرخ گوشت نگه داری کنيم؟
  5. هنگام استفاده از چرخ گوشت اين نکات ايمنی را رعايت کنيد

طرز استفاده از چرخ گوشت

نحوه استفاده از چرخ گوشت

برای استفاده موثر از چرخ گوشت، می توانید نحوه استفاده از چرخ گوشت را در لیست زیر مشاهده کنید.

  1. گوشت را آماده کنید: با برش دادن گوشت به قطعات کوچکتر و جدا کردن چربی اضافی یا بافت همبند شروع کنید.
  2. چرخ گوشت را مونتاژ کنید: چرخ گوشت را مطابق دستورالعمل سازنده تنظیم کنید و مطمئن شوید که تمام قطعات در جای خود محکم هستند.
  3. گوشت را چرخ کنید: با استفاده از تنظیمات مناسب برای بافت مورد نظر، تکه های گوشت آماده را داخل چرخ چرخ کنید.
  4. آسیاب را تمیز کنید: پس از استفاده، آسیاب را جدا کرده و تمام قسمت ها را با آب و مواد شوینده ملایم برای حفظ بهداشت تمیز کنید.

این مراحل یک راهنمای اساسی در مورد نحوه استفاده کارآمد از چرخ گوشت ارائه می دهد. پیروی از دستورالعمل های سازنده مخصوص مدل آسیاب شما برای عملکرد بهینه و ایمنی ضروری است.

بیشتر بخوانید: نکات نگهداری و مراقبت از چرخ گوشت

آموزش طرز استفاده از چرخ گوشت

برای استفاده از چرخ گوشت برای خرد کردن یا چرخ کردن، می توانید از آموزش طرز استفاده از چرخ گوشت استفاده کنید :

  1. گوشت را با برش دادن آن به قطعات کوچک و جدا کردن چربی اضافی یا بافت همبند آماده کنید. چرخ گوشت را طبق دستورالعمل سازنده مونتاژ کنید و مطمئن شوید که تمام قطعات در جای خود محکم هستند.
  2. تکه های گوشت آماده شده را با استفاده از تنظیمات مناسب برای بافت مورد نظر وارد چرخ چرخ کنید. برای خرد کردن یا چرخ کردن گوشت به غلظت دلخواه خود از ضمیمه آسیاب مانند چاقو یا تیغه استفاده کنید.
  3. توجه به این نکته مهم است که در حالی که می توان از چرخ گوشت برای خرد کردن یا چرخ کردن گوشت استفاده کرد، ممکن است به اندازه یک غذاساز یا مخلوط کن برای این کارها کارآمد یا مؤثر نباشد. علاوه بر این، هنگام استفاده از چرخ گوشت برای هر منظوری، توصیه می شود دستورالعمل ها و دستورالعمل های ایمنی سازنده را دنبال کنید .

طرز استفاده از چرخ گوشت

راهنمای راه اندازی چرخ گوشت

در این قسمت از مقاله طرز استفاده از چرخ گوشت برای راهنمای راه اندازی چرخ گوشت باید بدانید. با توجه به اینکه چرخ گوشت یک دستگاه مرسوم برای پخت گوشت در منازل است، می‌توان به طور کلی به چند مرحله اشاره کرد که معمولاً در راه‌اندازی چرخ گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  1. آماده‌سازی مواد غذایی: ابتدا گوشت مورد نظر را برای پخت آماده کنید. این می‌تواند شامل تمیز کردن گوشت از پوست و عصا باشد.
  2. قرار دادن گوشت در چرخ گوشت: گوشت را در قسمت مناسب چرخ گوشت قرار دهید. برخی از چرخ‌های گوشت از شما می‌خواهند که گوشت را در قسمت مرکزی قرار دهید، در حالی که در چرخ‌های دیگر ممکن است بتوانید گوشت را در هر جایی قرار دهید.
  3. تنظیم چرخ گوشت: برخی چرخ‌های گوشت دارای تنظیمات مختلفی هستند، مانند سرعت چرخ کردن یا زمان پخت. بر اساس نوع گوشت و روش پخت مورد نظر، این تنظیمات را انجام دهید.
  4. راه‌اندازی چرخ گوشت: با فشار دادن بر دکمه راه‌اندازی یا با استفاده از کنترل برقی، چرخ گوشت را راه‌اندازی کنید. در این مرحله، چرخ گوشت شروع به چرخ کردن و پخت گوشت می‌کند.
  5. نظارت بر پخت: بسته به تنظیمات چرخ گوشت، ممکن است نیاز به نظارت بر پخت داشته باشید. برخی چرخ‌های گوشت از شما می‌خواهند که گوشت را در زمان مشخصی باز کنید تا به درستی پخت شود.

برای اطلاعات دقیق‌تر و راهنمایی مربوط به مدل خاص چرخ گوشت خود، بهتر است به دفترچه راهنمای کاربر یا وب‌سایت سازنده مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: علت کند شدن تیغه چرخ گوشت

چطور از چرخ گوشت نگه داری کنيم؟

شاید شما از خود بپرسید چطور از چرخ گوشت نگه داری کنيم؟  ما در این مرحله از طرز استفاده از چرخ گوشت به اینمورد نیز هم پرداخته ایم، شما میتوانید برای نگهداری از چرخ گوشت، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تمیز کردن: بعد از هر بار استفاده، چرخ گوشت را کاملا تمیز کنید. ذرات غذا را از صفحه آسیاب، تیغه و سایر قسمت ها جدا کنید. از یک برس یا اسفنج با آب گرم صابون استفاده کنید. خوب بشویید و کاملا خشک کنید
  2. روغن کاری: برای حفظ وضعیت خوب قطعات متحرک آسیاب، از یک روان کننده مناسب برای مواد غذایی روی پیچ و سایر قطعات متحرک استفاده کنید. این به جلوگیری از زنگ زدگی و اطمینان از عملکرد روان کمک می کند
  3. ذخیره سازی: در صورت عدم استفاده، چرخ گوشت را در مکانی تمیز و خشک نگهداری کنید. در صورت امکان آن را جدا کرده و قطعات را بپوشانید تا از گرد و غبار و کثیفی محافظت شود
  4. بازرسی منظم: به طور مرتب آسیاب را برای هر گونه علائم سایش یا آسیب بررسی کنید. در صورت نیاز هر قطعه فرسوده یا آسیب دیده را تعویض کنید
  5. جابجایی ایمن: هنگام کار با آسیاب، مراقب باشید که تیغه های تیز را لمس نکنید. در صورت لزوم از دستکش محافظ استفاده کنید. همچنین، هنگام تمیز کردن یا نگهداری، مطمئن شوید که آسیاب آن را از برق جدا کرده اید.
  6. استفاده صحیح: از آسیاب فقط برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید. استخوان ها یا سایر مواد سخت را که می تواند به آسیاب آسیب برساند، آسیاب نکنید
  7. برنامه تعمیر و نگهداری: برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده سازنده را دنبال کنید. این ممکن است شامل تمیز کردن منظم، روغن کاری و تعویض قطعات باشد.
  8. راهنمای کاربر: راهنمای کاربر مدل چرخ گوشت خاص خود را بخوانید و دنبال کنید. این دستورالعمل های دقیقی را در مورد نحوه نگهداری و کارکرد ایمن و موثر آسیاب ارائه می دهد.

طرز استفاده از چرخ گوشت

هنگام استفاده از چرخ گوشت اين نکات ايمنی را رعايت کنيد!

برای ایمنی در طرز استفاده از چرخ گوشت و تهدید نشدن شما توسط خطرات لطفاً هنگام استفاده از چرخ گوشت اين نکات ايمنی را رعايت کنيد!

  1. انتخاب مکان امن برای قرار دادن چرخ گوشت: برای جلوگیری از حوادث ناگوار، چرخ گوشت را در مکانی قرار دهید که دست کودک به آن نمی‌رسد. از میله مخصوص برای فرو بردن گوشت به داخل چرخ گوشت استفاده کنید.
  2. نگهداری از دسترس کودکان: چرخ گوشت را هنگام استفاده و زمانی که مورداستفاده قرار نمی‌گیرد، از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  3. خودداری در حضور کودکان: از کارکردن با چرخ گوشت در حضور کودکان خودداری کنید تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.
  4. بررسی استانداردهای چرخ گوشت: چرخ گوشتی ایمن تر است که طول و قطر گلویی آن کم و استاندارد باشد. همچنین، طول سیم چرخ گوشت نباید حداکثر از 30 سانتی‌متر بیشتر باشد.
  5. نظافت و شستشوی قسمت‌های برقی: از شستشوی قسمت‌های برقی چرخ گوشت به وسیله آب جداً خودداری کنید و برای نظافت آن فقط از پارچه مرطوب استفاده نمائید.
  6. نگذاری کودکان با چرخ گوشت: حتی یک لحظه، هرچند برای انجام کار فوری (مانند جوابگویی به تلفن یا به صدا در آمدن زنگ منزل)، بچه‌ها را با چرخ گوشت نگذارید.

در صورت حوادث ناگواری هنگام استفاده از چرخ گوشت، اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. جدا کردن دوشاخه دستگاه از پریز برق: دوشاخه دستگاه را فوراً از پریز برق جداکنید.
  2. محافظت از دست یا دست کودک: اگر دست یا دست کودک از چرخ گوشت خارج گردید، بلافاصله دست را از دو نقطه مچ و بازو برای جلوگیری از خونریزی محکم ببندید و روی زخم را پوشانده و دست را از شانه‌ها بالاتر نگه دارید و مصدوم را فوراً به پزشک یا بیمارستان برسانید.
  3. اقدامات در صورت گیرکردن دست در چرخ گوشت: در صورتی که دست شما یا کودک در چرخ گوشت گیرکرده و خروج آن امکان پذیر نیست، کوچکترین حرکتی به دست یا چرخ گوشت نداده و چرخ گوشت و دست مصدوم را به طور کلی با بستن و یا تکیه دادن به محلی ثابت بگیرید و بلافاصله با تلفن 125 گروه امداد تماس بگیرید.