دلیل یکسره شدن جاروبرقی چیست؟

دلیل یکسره شدن جاروبرقی چیست؟

13:26 1402/12/10 مقالات , راهنمای استفاده لوازم خانگی
شاید برای شما هم این اتفاق رخ داده باشد که جاروبرقی یکسره شده باشد اولین احتمالی که میتوانیم بدهیم خراب شدن این دستگاه است و باید به دنبال دلیل آن باشیم، در این مقاله 7 علت یکسره شدن جاروبرقی را برای شما عزیزان آورده ایم و امیدواریم توانسته باشیم کمکی در این زمینه به شما کرده باشیم.

7 علت یکسره شدن جاروبرقی

یکسره شدن جاروبرقی می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. در لیست زیر 7 علت یکسره شدن جاروبرقی را آورده ایم.

  1. خرابی کلید روشن و خاموش
  2. داغ شدن جاروبرقی
  3. پر بودن کیسه جاروبرقی
  4. کثیفی فیلتر جاروبرقی
  5. خرابی رله جاروبرقی
  6. نیم‌سوز شدن موتور
  7. کشیده شدن بیش از حد سیم

دلیل یکسره شدن جاروبرقی چیست؟

فهرست عناوین

  1. طریقه رفع یکسره شدن جاروبرقی
  2. چگونه از یکسره شدن جاروبرقی جلوگیری کنیم؟
  3. برای جلوگیری از یکسره شدن، فیلتر را هر چند وقت یک‌بار تعویض کنیم؟

طریقه رفع یکسره شدن جاروبرقی

برای حل مشکل و علت یکسره شدن جاروبرقی موارد زیر را انجام دهید:

  1. خرابی کلید روشن و خاموش: اصلی‌ترین علت یکسره شدن جاروبرقی است. اگر کلید روشن و خاموش دچار خرابی شود، جاروبرقی ممکن است به محض وصل کردن به پریز برق، خود به خود روشن شود. برای رفع این مشکل، کلید را بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض کنید.ضمنا مطمئن باشید که جاروبرقی را از برق کشیدین .
  2. داغ شدن جاروبرقی: اگر جاروبرقی بیش از حد داغ شود، نیز ممکن است یکسره شود. در این مواقع، جاروبرقی را خاموش کنید واجازه دهید جارو برقی خنک شود .
  3. پر بودن کیسه جاروبرقی: پر بودن کیسه جاروبرقی می‌تواند علت داغ شدن جاروبرقی و در نهایت یکسره شدن آن شود. برای جلوگیری از این مشکل، قبل از هر بار استفاده، کیسه را از خالی بودن کنترل نمایید و در صورت پر بودن، آن را تخلیه یا تعویض کنید.
  4. کثیفی فیلتر جاروبرقی: فیلتر جاروبرقی به مرور زمان و استفاده نادرست، کثیف می‌شود. کثیفی فیلتر جارو برقی باعث داغ شدن آن و یکسره شدن آن می‌شود. فیلتر را بررسی کنید و در صورت نیاز تمیز کنید یا تعویض کنید.
  5. خرابی رله جاروبرقی: رله قطعه‌ای حساس است که وظیفه قطع و وصل کردن جریان برق به دستگاه را برعهده دارد. خرابی این قطعه می‌تواند علت یکسره شدن جاروبرقی باشد. جاروبرقی را از برق جداکنید ودر صورت نیاز، رله را تعویض کنید.
  6. نیم‌سوز شدن موتور: استفاده طولانی‌مدت و داغ شدن جاروبرقی می‌تواند باعث نیم‌سوز شدن موتور شود. بهتر است از استفاده مداوم و طولانی‌مدت جاروبرقی در ساعات اوج مصرف خودداری کنید.

با رعایت نکاتی مانند استراحت دستگاه، عدم استفاده از بالاترین قدرت مکش، و نظم در تعویض کیسه، می‌توانید از یکسره شدن جاروبرقی جلوگیری کنید

دلیل یکسره شدن جاروبرقی چیست؟

چگونه از یکسره شدن جاروبرقی جلوگیری کنیم؟

بد نیست بدانیم باید چگونه از یکسره شدن جاروبرقی جلوگیری کنیم، سعی کنید از جارو برقی در مدت زمان کمتری استفاده کنید چرا که این عمل باعث وارد کردن خسارت به موتور و اجزای داخلی موتور می‌شود و از یکسره شدن جارو برقی نیز جلوگیری می‌کند. شاید مهم ترین علت یکسره شدن جاروبرقی رعایت نکردن همین مورد است .

  1. چنانچه کلید قطع و وصل در جارو برقی دچار آسیب و صدمه شده است علت آن میتواند به خاطر زدن ضربه محکم به آن باشد ویا اینکه این دکمه زیده از حد خاموش و روشن شده است در چنین شرایطی با استفاده از ابزاری به نام اهم متر در صورتی که کلید آن در حالت خاموش است و اهم متر عدد صفر را نشان دهد باید آن را تعویض نمود. هنگامی که سیم جاروبرقی را بیرون میکشید مراقب باشید این کار را به آرامی وبا اطمینان خاطر انجام دهید. واز کشیدن بیش از حد آن خودداری نمایید .
  2. رله‌ها در جاروبرقی و دیگر دستگاه‌ها به منظور کنترل و سوئیچ کردن جریان‌های الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند در صورت خراب شدن رله جارو برقی به موقع و در زمان مناسب باید به رفع خرابی آن پرداخت.
  3. چنانچه موتور جاروبرقی نیم سوز شده باشد سعی کنید برای پیشگیری از این مشکل از مکش کمتر دستگاه جارو برقی استفاده کنید و در صورت دچار شدن به این حالت از یک تعمیر کار متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. این پیشگیری نیاز به یافتن علت یکسره شدن جاروبرقی ایجاد نمی نماید.
  4. برای پیشگیری از داغ کردن موتور جارو برقی ابتدا باید فیلتر هوا را در زمان مناسب تعویض نمود تا از ورود ذرات گرد و غبار به بیرون از جارو برقی جلوگیری شود و سپس کیسه زباله در جارو برقی باید به صورت متناوب در زمان مناسب تعویض شود تا از ایجاد فشار برو روی موتور جارو برقی نیز جلوگیری شود.

دلیل یکسره شدن جاروبرقی چیست؟

برای جلوگیری از یکسره شدن، فیلتر را هر چند وقت یک‌بار تعویض کنیم؟

یکی از عواملی که میتواند علت یکسره شدن جاروبرقی باشد تعویض نکردن یا تمیز نکردن به موقع فیلتر آن میباشد اما برای جلوگیری از یکسره شدن، فیلتر را هر چند وقت یک‌بار تعویض کنیم؟. تعویض و تمیز کردن فیلترهای جاروبرقی بستگی به نوع فیلتر و شرایط استفاده دارد. در ادامه، توضیحاتی در مورد زمان‌بندی تعویض و تمیز کردن فیلترها را ارائه می‌دهم:

فیلتر هپا (HEPA)

در ادامه توضیحاتی درمورد تعویض و تمیز کردن فیلتر هپا آورده ایم.

  1. تعویض: برای فیلتر هپا، تعویض معمولاً هر ۶ ماه یا بر اساس نیاز انجام می‌شود. اگر در مناطق آلوده یا با مشکلات آلرژی مواجه هستید، ممکن است نیاز به تعویض مکررتر داشته باشید.
  2. تمیز کردن: هر ۲ تا ۴ هفته یک بار، فیلتر هپا را با مکنده هوا یا مکنده ملایم تمیز کنید. این کار باعث افزایش عمر مفید فیلتر می‌شود.

فیلترهای غیر HEPA

در ادامه توضیحاتی درمورد تعویض و تمیز کردن فیلترهای غیر هپا آورده ایم.

  1. تعویض: برای فیلترهای غیر HEPA، تعویض بستگی به نوع فیلتر دارد. برخی از فیلترها می‌توانند هر ۳ تا ۶ ماه یا حتی بیشتر استفاده شوند.
  2. تمیز کردن: همچنین، هر ۲ تا ۴ هفته یک بار، فیلترهای غیر HEPA را تمیز کنید. این کار به حفظ کارایی آنها کمک می‌کند.

بهتر است همیشه دستورالعمل‌های تولید کننده جاروبرقی خود را برای تعویض و تمیز کردن فیلترها دنبال کنید. همچنین، اگر فیلتر شکسته یا آلوده شده است، بلافاصله تعویض کنید تا کارایی جاروبرقی حفظ شود.

سخن آخر

در اینجا تلاش ما این بود که شما را با مشکلاتی که امکان دارد با آن مواجه شوید آشنا کنیم ولی لازم به ذکر است که موارد بیان شده احتیاج به تخصص دارد اگر شما در این زمینه مهارتی ندارید بهتر است که از یک شخص متخصص و ماهر برای پیدا کردن علت یکسره شدن جاروبرقی کمک بگیرید.

021-44763586     -     0912952701