آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی

17:21 1402/08/11 آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی
ریست کردن ماشین لباسشویی میتواند بعضی از خطاهای این وسیله را از بین ببرد و نیازی به تعمیر نداشته باشد پس میتوان گفت یکی از مهم ترین قابلیت های این محصول همین قسمت از آن است با ما همراه باشید تا این امر مهم را به زبان ساده با شما درمیان بگذاریم.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی

یکی از اقدامات تعمیری که ما میتوانیم انجام دهیم همان ریست کردن لباسشویی میباشد که برخی از مشکلات عملکردی دستگاه را رفع مینماید.گاهی اوقات شما می توانید با ریست کردن ماشین لباسشویی، ایراد عملکردی ایجاد شده در آن را برطرف کنید،البته معنی آن این نیست که همه مشکلات دستگاه با ریست کردن برطرف خواهد شد، زیرا برخی از ایرادات ماشین لباسشویی به علت،خرابی قطعات داخلی این دستگاه هستند و برای برطرف کردن آنها نیاز به بررسی دستگاه و تعمیرکار خواهد داشت و ما امروز آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی را با شما همراهان گرامی شروع میکنیم.

در ادامه،راه حل ها و مراحل ریست کردن لباسشویی را به شما آموزش خواهیم داد. اگر ایراد دستگاه با این روش برطرف نشد و یا موفق به ریست کردن آن نشدید، می توانید با گروه خدماتی تعمیرات لوازم منزل خانه امداد تماس بگیرید. همکاران ما به صورت تمام وقت پاسخگوی سوالات شما بوده و در صورت نیاز، خدمات تعمیر لباسشویی را در محل به شما ارائه خواهند داد .

روش های ریست کردن انواع ماشین لباسشویی

به طور کلی ماشین های لباسشویی را می توان به دو روش ریست نمود یک روش با دکمه و روش دیگربدون دکمه. به عبارت بهتر، چون دربرخی از مدل های لباسشویی دکمه ریست برای آن پیش بینی شده است ما میتوانیم تنها با زدن این دکمه دستگاه را ریست نماییم واین خیلی ساده و آسان میباشد . اما دربرخی مدل ها این دکمه پیش بینی نشده و برای راه اندازی مجدد یا همان ریست کردن روش متفاوت خواهد بود . به طور کلی برای ریست کردن ماشین لباسشویی باید به یکی از روش های زیر عمل کنید:

برای سفارش خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی در غرب تهران می‌ توانید از دو روش زیر اقدام به ثبت درخواست تعمیر کنید تا تکنسین های با تجربه و حرفه ای شرکت خدماتی تعمیرات خانه امداد در محل شما در سریع ترین زمان ممکن حاضر شوند و مشکل شما را با بهترین کیفیت ممکن رفع و حل کنند،همچنین شما میتوانید برای مشاوره نیز از متخصصین شرکت خانه امداد استفاده کنید.

برای ارتباط باما از طریق تماس تلفنی میتوانید با شماره تلفن های  44763586-021 یا 9527017-0912  تماس حاصل فرمایید همچنین میتوانید از طریق همین سایت و صفحه با کلیک بر روی گزینه ی درخواست تعمیر و پر کردن فرم تعمیر اقدام به ثبت مشکل کنید تا شرکت خانه امداد با شما جهت اطلاع و آگاهی دقیق تر مشکل ارتباط برقرار کنند.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی با دکمه

بیشتر مدل ماشین لباسشویی های جدید را با میتوان به راحتی با استفاده از یک دکمه، ریست کرد. کافی است دکمه ریست را بزنید تا ماشین لباسشویی راه اندازی مجدد شده و ایراد آن برطرف شود. البته ناگفته نماند نام و محل قرارگیری دکمه ریست در برندها و مدل های مختلف لباسشویی متفاوت است. دکمه ریست کردن لباسشویی در برخی مدل ها با کلمه start-pause ودر برخی مدل ها نیز با عبارت start  مشخص شده و تنها کاری که باید انجام دهید این دکمه ها را به مدت 5 ثانیه نگهدارید ، دستگاه ریست خواهد شد.

حالا ماشین را روشن کرده و ضمن انتخاب یکی از برنامه های شستشو، با دستگاه کار کنید،چنانچه بعد از ریست لباسشویی ایراداتی که در دستگاه وجود داشت حل نشدند و یا ارورهای ماشین لباسشویی باز هم نمایش داده شدند، احتمالا مشکل از قطعات داخلی است و نیاز به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در محل دارید.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی

ریست لباسشویی بدون دکمه

دکمه ریست کردن لباسشویی در بعضی از مدل های این دستگاه وجود ندارد و در صورت نیاز باید آن را به صورت دستی ریست کنید. قبل از هر کاری بهتر این است که دفترچه راهنمای دستگاه را بخوانید و طبق دستورالعمل های داده شده اقدام به ریست کردن آن نمایید. با توجه به مدل و نوع ماشین لباسشویی حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه زمان خواهد برد تا لباسشویی به صورت دستی ریست گردد.

چنانچه ماشین لباسشویی شما دارای دستگیره کنترل میباشد، مطمئن شوید که روی”final spin” قرار نداشته باشد.

چنانچه در لباسشویی شما دکمه‌های کنترلی وجود دارد، حالتی را به غیراز “spin” یا خشک کن انتخاب کنید.

سپس مطمئن شوید که شیر آب ماشین لباسشویی باز است و دستگاه می‌تواند آبگیری کند، آنگاه آن را به برق وصل کنید و دکمه استارت را بزنید. لباسشویی شما باید بعد از انجام این فرایند روشن شود.

برای سفارش خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی در غرب تهران می‌ توانید از دو روش زیر اقدام به ثبت درخواست تعمیر کنید تا تکنسین های با تجربه و حرفه ای شرکت خدماتی تعمیرات خانه امداد در محل شما در سریع ترین زمان ممکن حاضر شوند و مشکل شما را با بهترین کیفیت ممکن رفع و حل کنند،همچنین شما میتوانید برای مشاوره نیز از متخصصین شرکت خانه امداد استفاده کنید.

برای ارتباط باما از طریق تماس تلفنی میتوانید با شماره تلفن های  44763586-021 یا 9527017-0912  تماس حاصل فرمایید همچنین میتوانید از طریق همین سایت و صفحه با کلیک بر روی گزینه ی درخواست تعمیر و پر کردن فرم تعمیر اقدام به ثبت مشکل کنید تا شرکت خانه امداد با شما جهت اطلاع و آگاهی دقیق تر مشکل ارتباط برقرار کنند.

نکته

حتما دفترچه راهنما را با دقت بخوانید تا گامی را از قلم نیندازید. اگر با وجود درست انجام دادن تمام مراحل ریست کردن ماشین لباسشویی، مشکل دستگاه تان برطرف نشد، باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

بهترین زمان ریست ماشین لباسشویی

تا به اینجا با دو روش ریست کردن لباسشویی آشنا شدیم. اما سوال مهمتر اینکه می دانید چه موقع باید ماشین لباسشویی خود را ریست کنید؟

 1- زمانی که  برنامه ای را اشتباه انتخاب کرده اید. 2- ماشین روی برنامه ای قفل شده است.3- دستگاه به برق وصل است و اما برنامه انتخاب شده کار نمی کند. 4- در صورت توقف ناگهانی کار ماشین. 5- نمایش کدهای خطا و چشمک زدن چراغ لباسشویی . در این موارد نیاز به ریست کردن ماشین لباسشویی میباشد.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی

آموزش ریست کردن انواع ماشین لباسشویی

در ادامه ریست کردن چند مدل مختلف ماشین لباسشویی را برای شما به اختصار شرح میدهیم :

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی پاکشوما

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی پاکشوما : پس از فشردن دکمه ریست، دستگاه را به مدت 10 دقیقه از برق بکشید و مجدد راه اندازی کنید.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی وست پوینت

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی وست پوینت : جهت ریست کردن این ماشین لباسشوئی با استفاده ازدکمه ریست که روی لباسشویی وست پوینت پیش بینی شده می‌توانید دستگاه را ریست نمایید.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی کنوود

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی کنوود : جهت ریست کردن ماشین لباسشویی کنوود، دکمه ریست را به مدت 5 ثانیه فشار دهید و مجدد دستگاه را راه‌اندازی کنید.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

 نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ : جهت ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ دستگاه را به مدت 10 دقیقه از برق بکشید و سپس به برق وصل کنید.

بیشتر بخوانید : تراز کردن ماشین لباسشویی

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی : جهت ریست ماشین لباسشویی ال جی، دستگاه را از برق بکشید و دکمه پاور را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. سپس دکمه پاور را به مدت 5  ثانیه فشار دهید.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی ویرپول      

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی ویرپول : جهت ریست کردن لباسشویی ویرپول، دکمه پاور را فشار دهید تا دستگاه خاموش شود. لباسشویی را از برق بکشید و چند دقیقه صبر کنید.پس از آن دستگاه را به برق وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا روشن شود.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی دوو

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی دوو : جهت ریست شدن ، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و حدود 30 ثانیه صبر کنید. دستگاه را مجدد به برق وصل کنید و دکمه استارت را بزنید. (توجه داشته باشید که لباسشویی روی حالت final spin یا dry نباشد.)

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی اسنوا 

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی اسنوا : جهت ریست کردن ماشین لباسشویی اسنوا، دکمه استارت یا پاور را به مدت 10 ثانیه فشار دهید.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی بکو

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی بکو: جهت  ریست کردن لباسشویی بکو، دکمه‌های استارت، pause و کنسل را به طور همزمان (3 تا 5 ثانیه) نگه دارید تا دستگاه ریست شود.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی میدیا

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی میدیا : جهت ریست کردن ماشین لباسشویی میدیا، برق دستگاه را 5 دقیقه قطع کنید، آنوقت لباسشویی را به برق وصل کرده و دستگاه را روشن کنید.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی بوش 

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی بوش : جهت ریست کردن لباسشویی بوش آن را به مدت 10 دقیقه از برق بکشید. سپس دکمه استارت را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه مجدد روشن شود. در پایان یک برنامه لباسشویی را اجرا نمایید.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی حایر

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی حایر : برای ریست کردن  لباسشویی حایر دکمه ‌های My cycles و Back را به صورت همزمان 3 ثانیه نگه دارید. اگر لباسشویی شما قدیمی میباشد، دستگاه را به مدت 5 دقیقه از برق بکشید و سپس راه اندازی کنید.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی ایندزیت

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی ایندزیت : جهت ریست کردن  لباسشویی ایندزیت، دستگاه را از برق بکشید و دکمه پاور را فشار دهید. سپس ولوم چرخشی روی صفر باشد.

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی بلومبرگ     

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی بلومبرگ : جهت ریست کردن لباسشویی بلومبرگ،دستگاه را از برق کشیده تا خاموش شود . پس از 30 ثانیه دستگاه را روشن کنید. (دقت کنید که لباسشویی روی حالت spin یا dry نباشد)