علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

10:36 1402/08/20 آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی
علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی موضوع آنچنان پیچیده ای نیست،اما در صورت جلوگیری نکردن و اهمیت ندادن به همین موضوعات به ظاهر ساده میتواند در آینده موجب بروز مشکلات بسیار سخت و دشواری باشد.امروز در خانه امداد سعی بر آن است به شما همراهان گرامی رایج ترین دلایل این مشکل آموخته شود،با ما همراه باشید.

علت های جمع شدن آب در ماشین لباسشویی و بررسی راه حل آنها

موضوع بحث ما در این مقاله درباره علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خواهد بود و علل و عوامل مختلفی منجر به جمع‌ شدن آب در ماشین لباسشویی می‌شوند و از نزدیک چند مورد را نقد و بررسی خواهیم نمود.یکی از دستگاه های خیلی ضروری که اکثرا از آن استفاده میکنند و زندگی بدون آن سخت و تقریباً غیر ممکن است مخصوصا با این آلودگی هوایی که ما داریم ماشین لباسشویی میباشد.با احتساب این چنانچه ماشین لباسشویی ما دچار مشکل شود باید با قطعات مختلف ماشین لباسشویی آشنایی داشته باشیم و با شیوه های مختلف برطرف کردن مشکلات آن آشنا شویم.ماشین لباسشویی از مجموعه ای از قطعات درست شده که هر یک از آنها وظیفه ای مخصوص به خود دارد از به هم پیوستن این قطعات ماشین لباسشویی شکل میگیرد،که هرکدام شرح وظایف خاص خودشان را دارند.چنانچه هر کدام از این قطعات نقصی پیدا کند عملکرد کلی ماشین لباسشویی مختل خواهد شد.یکی از مشکلاتی که بین ماشین ‌های لباسشویی مختلف رواج دارد و زیاد اتفاق می‌افتد جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و روشن است که مشکلاتی را به وجود می‌ آورد و به همین دلیل هم که شده است باید به بررسی علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی نیز پرداخت.

برای سفارش خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی در غرب تهران می‌ توانید از دو روش زیر اقدام به ثبت درخواست تعمیر کنید تا تکنسین های با تجربه و حرفه ای شرکت خدماتی تعمیرات خانه امداد در محل شما در سریع ترین زمان ممکن حاضر شوند و مشکل شما را با بهترین کیفیت ممکن رفع و حل کنند،همچنین شما میتوانید برای مشاوره نیز از متخصصین شرکت خانه امداد استفاده کنید.

برای ارتباط باما از طریق تماس تلفنی میتوانید با شماره تلفن های  44763586-021 یا 9527017-0912  تماس حاصل فرمایید همچنین میتوانید از طریق همین سایت و صفحه با کلیک بر روی گزینه ی درخواست تعمیر و پر کردن فرم تعمیر اقدام به ثبت مشکل کنید تا شرکت خانه امداد با شما جهت اطلاع و آگاهی دقیق تر مشکل ارتباط برقرار کنند.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

گاهی اوقات نکات مهم و بدرد بخوری برای استفاده بهینه از ماشین لباسشویی وجود دارد که عمر قطعات اصلی و مصرفی ماشین لباسشویی را افزایش می‌دهند،اما یک سری ایرادات و مشکلات میباشند که بالاخره روزی گریبانمان را خواهد گرفت.یکی از ایراد های رایج ماشین لباسشویی که تمام برند های مختلف به آن برخورد میکنند جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و روشن است.علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟ راه‌ حل برطرف کردن مشکل جمع ‌شدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟ آیا به وجود تعمیرکار نیاز دارید؟

در ادامه با همه علت های ریز و درشتی که موجب جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و روشن می‌شوند آشنا خواهیم شد.جمع‌شدن آب در ماشین لباسشویی مشکلات فراوانی را به دنبال دارد.برای مثال در صورت جمع‌ شدن آب در ماشین لباسشویی درب آن باز نخواهد شد و... حال چنانچه شما هم با این مشکل روبرو هستید و قصد برطرف کردن آن را دارید،پیشنهاد می‌ کنیم تا انتهای این بحث با با ما همراه باشید.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی بعد از اتمام کار

چنانچه ما شاهد جمع شدن آب بعد از اتمام چرخه شستشو در ماشین لباسشویی باشیم باید به دنبال رفع مشکل در شیر برقی یا مسیر آب خروجی ماشین لباسشویی به سمت فاضلاب منزل باشیم.

• چنانچه آبی که در داخل دیگ ماشین لباسشویی جمع شده تمیز و شفاف باشد علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی از شیر برقی یا الکتریکی بوده و باید تعویض شود.
• چنانچه آبی که در داخل دیگ ماشین لباسشویی جمع شده کثیف و غیر شفاف باشد علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی در تخلیه آب خروجی به سمت فاضلاب خواهد بود.علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

وظیفه ای که شیر برقی در ماشین لباسشوئی به عهده دارد کنترل میزان آب در دیگ با توجه به برنامه شستشو خواهد بود وچنانچه حجم آب در دیگ بالا برود شیر جریان آب را قطع خواهد کرد و کنترل ورود و خروج به عهده او میباشد.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی در انتهای برنامه یا در اواسط برنامه شستشو

اختلال در کارکرد صحیح پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی میتواند به تنهایی علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی باشد.پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بنا به علت های زیر می‌ تواند به مشکل خورده و باعث جمع ‌شدن آب در ماشین لباسشویی شود :

• خراب شدن پمپ تخلیه به دلیل زیاد کار کردن و گرفتگی ناشی از تجمع پرز، مو و آلودگی‌ های لباس‌ های مختلف در داخل آن
• نقص فنی در تایمر یا همان برد کنترل لباسشویی چون که پمپ تخلیه فرامین خود را از برد می‌گیرد
• خراب شدن پروانه یا موتور پمپ

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

ایرادات پمپ تخلیه باید به‌ صورت فنی و توسط متخصص بررسی شود،چنانچه مشکل قابل ‌حل باشد پمپ تخلیه تعمیر و درست خواهد شد و درغیر این صورت پمپ تخلیه میبایست تعویض شود.برای بررسی علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی با مشاوران ما در تماس بوده و از تجربیات و خدمات تعمیر تخصصی این گروه بهره ‌مند شوید.

معیوب شدن شیر برقی ماشین لباسشویی

همچنان که قبلا خدمتتان توضیح دادیم وظیفه قطع و وصل کردن مسیر ورودی آب به ماشین لباسشویی و بررسی میزان آب واردشده به داخل دیگ برعهده شیر برقی آن است.اگر با فشار دادن دکمه Start میبینید که آبگیری ماشین لباسشویی متوقف نمی ‌شود باید به دنبال برطرف کردن مشکلات ذکر شده برای شیر برقی باشید زیرا علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی نیز همین قطعه است.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

مسدود شدن محل خروجی آب به سمت فاضلاب منزل

لازم است شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را بررسی کنید فیلترها را بازبینی نمایید و لوله فاضلاب منزل را مورد بررسی قرار دهید.یکی از دلایل ساده و پیش پا افتاده که میتواند علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی باشد،گرفتگی مسیر آب خروجی ماشین لباسشویی به سمت فاضلاب منزل است.

شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی در پشت آن قرار دارد،طول این شلنگ باید 1.5 متر الی 2.7 متر باشد شلنگ باید بدون تاخوردگی و بدون ترک و سوراخ و تا نصف ارتفاع دستگاه از سطح زمین فاصله داشته باشد تا عمل تخلیه را به‌ صورت درست انجام دهد.گاهی اوقات ممکن است این شلنگ از سرجای خود تکان خورده و بیرون بیاید.با جا زدن شلنگ مشکل برطرف خواهد شد.

کثیف بودن فیلتر ماشین لباسشویی می ‌تواند مسیر خروجی آب به سمت فاضلاب را گرفته و علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی شود.کثیف شدن بیش از حد فیلتر منجر به مسدود بودن مسیر آب می‌ شود.فیلتر را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

برای سفارش خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی در غرب تهران می‌ توانید از دو روش زیر اقدام به ثبت درخواست تعمیر کنید تا تکنسین های با تجربه و حرفه ای شرکت خدماتی تعمیرات خانه امداد در محل شما در سریع ترین زمان ممکن حاضر شوند و مشکل شما را با بهترین کیفیت ممکن رفع و حل کنند،همچنین شما میتوانید برای مشاوره نیز از متخصصین شرکت خانه امداد استفاده کنید.

برای ارتباط باما از طریق تماس تلفنی میتوانید با شماره تلفن های  44763586-021 یا 9527017-0912  تماس حاصل فرمایید همچنین میتوانید از طریق همین سایت و صفحه با کلیک بر روی گزینه ی درخواست تعمیر و پر کردن فرم تعمیر اقدام به ثبت مشکل کنید تا شرکت خانه امداد با شما جهت اطلاع و آگاهی دقیق تر مشکل ارتباط برقرار کنند.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

خرطومی زیر دیگ ماشین لباسشویی

مسدود شدن خرطومی زیر دیگ ماشین لباسشویی هم نیز میتواند علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی باشد.مسیر خرطومی را با دست بررسی کنید وچنانچه گرفتگی دارد،آن را رفع کنید.خرطومی زیر دیگ چون رسوب بیشتری میگیرد و امکان مسدود شدن دارد.

اختلال در کارکرد پروانه پمپ ماشین لباسشویی

اشیاء و اجسام سخت مثل زیپ،دکمه لباس،دوخت پرده،کش پول و هر وسیله دیگری که در جیب لباس‌ ها باقی مانده و وارد ماشین لباسشویی می‌شود،می‌تواند به پروانه پمپ ماشین لباسشویی صدمه بزند.خراب شدن پروانه علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خواهد شد.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

خرابی هیدروسنسور ماشین لباسشویی

کنترل آب ورودی توسط قطعه ای کوچک بنام هیدروستات در ماشین لباسشویی انجام میشود.در حقیقت این قطعه دستور ورود آب و قطع آن را صادر می‌کند.این قطعه در قسمت پشت کنترل پنل یا در قسمت چاهک زیر دستگاه جای دارد.چنانچه این قطعه خراب شود باید نسبت به تعویض آن اقدام شود،چرا که خرابی و اختلال در عملکرد این قطعه باعث مشکلات متعددی برای دستگاه خواهد شد از جمله علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی میتواند باشد.

بیشتر بخوانید : علت قاطی شدن رنگ لباس در لباسشویی

علائم خرابی هیدروستات

همچنان که قبلا نیز به آن اشاره شد هیدروستات یک قطعه نسبتا مهم در ماشین لباسشویی میباشد که خرابی آن تاثیر زیادی در عملکرد دستگاه خواهد داشت از جمله علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی و می‌ تواند مشکلات دیگری را به وجود آورد.در ادامه بعضی از علائمی که نشان دهنده ایراد هیدروستات هستند ذکر شده است.در صورت مشاهده هر یک از این علائم با متخصصین و تعمیرکاران با تجربه تماس گرفته و نسبت به تعمیر آن اقدام کنید زیرا در صورت انجام ندادن تعمیر به موقع این قطعه ممکن است مشکلات دیگری برای سایر قطعات نیز به وجود بیاورد.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

دلایل خرابی هیدروستات

• نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی
• روشن نشدن موتور ماشین لباسشوی
• آبگیری انجام می‌ شود اما بلافاصله و قبل از انجام مراحل شستشو تخلیه می‌شود
• عدم ورود آب به دیگ ماشین لباسشویی
• پرشدن بیش از حد دیگ ماشین لباسشویی
• نشتی آب و سرریز شدن آب از ماشین لباسشویی
• کارنکرن دور خشک کن

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

هیدروستات علی رغم اندازه کوچکی که دارد،در عملکرد ماشین لباسشویی نقش بزرگ وبسزایی دارد و خراب شدن آن عملکرد دستگاه را به طور کامل مختل کرده و علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی میباشد.در ادامه به برخی دلایلی که باعث خرابی این قطعه می‌ شوند به طور مختصر اشاره شده با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

پارگی دیافراگم

• استفاده بیش از حد از مواد شوینده و همچنین استفاده از مواد شوینده نامرغوب
• نوسانات مربوط به ولتاژ برق
• نفوذ آب
• فرسوده شدن قطعه هیدروستات
• خراب‌ شدن پیچ تنظیم آب هیدروستات

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

ماشین لباسشویی طوری طراحی شده است که مسیر آب ورودی به داخل ماشین لباسشویی همیشه برقرار میباشد،چنانچه تا زمانی که شما برنامه شستشو را انتخاب نکرده و فرمان آغاز کار را صادر نکرده‌ اید،هیچ آبی وارد ماشین لباسشویی نخواهد شد.علت این هم،بسته بودن شیر برقی ماشین لباسشویی میباشد.
زمانی که شما برنامه شستشو را انتخاب کرده و دکمه شروع را فشار می ‌دهید،برد ماشین لباسشویی فرمان باز شدن شیر برقی را صادر می‌کند و آب وارد دیگ ماشین لباسشویی می ‌شود.بنابراین اگر میبینید آب در ماشین لباسشویی خاموش جمع شد و دستگاه در حالت استندبای میباشد،ایراد تماماً به عملکرد شیر برقی ماشین لباسشویی ارتباط خواهد داشت علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی همان شیر برقی میباشد.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی
چنانچه مسیر آب خروجی ماشین لباسشویی به سمت فاضلاب گرفته شده باشد نیز شاهد جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش خواهیم بود.همان‌ طور که اشاره شد، اگر آب جمع شده تمیز باشد مشکل از شیر برقی و اگر آب جمع شده آلوده باشد مشکل در مسیر تخلیه و فاضلاب خواهد بود.

برای سفارش خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی در غرب تهران می‌ توانید از دو روش زیر اقدام به ثبت درخواست تعمیر کنید تا تکنسین های با تجربه و حرفه ای شرکت خدماتی تعمیرات خانه امداد در محل شما در سریع ترین زمان ممکن حاضر شوند و مشکل شما را با بهترین کیفیت ممکن رفع و حل کنند،همچنین شما میتوانید برای مشاوره نیز از متخصصین شرکت خانه امداد استفاده کنید.

برای ارتباط باما از طریق تماس تلفنی میتوانید با شماره تلفن های  44763586-021 یا 9527017-0912  تماس حاصل فرمایید همچنین میتوانید از طریق همین سایت و صفحه با کلیک بر روی گزینه ی درخواست تعمیر و پر کردن فرم تعمیر اقدام به ثبت مشکل کنید تا شرکت خانه امداد با شما جهت اطلاع و آگاهی دقیق تر مشکل ارتباط برقرار کنند.

علت جمع‌ شدن آب در لاستیک ماشین لباسشویی

جمع شدن آب در لاستیک ماشین لباسشویی از جمله مواردی است که اگر به آن رسیدگی نشود باعث مشکلات دیگری خواهد شد.جمع‌ شدن آب در لاستیک می ‌تواند به دلیل مسدود شدن سوراخ های موجود در آن باشد،در لبه پایین لاستیک ماشین لباسشویی چند عدد سوراخ وجود دارد که در طول زمان به دلایلی مثل جرم‌ گرفتن،گیرکردن اجزای ریز لباس و استفاده از مواد شوینده غیراستاندارد ممکن است گرفته شوند.در صورت رسوب و انسداد این سوراخ‌ ها علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی نیز به وجود می آید و علاوه بر جمع شدن آب در لاستیک ماشین لباسشویی و عدم تخلیه آب مشکلات دیگری نیز مثل بوی بد در ماشین لباسشویی و لباس ‌ها و همچنین سیاه شدن لاستیک و به مرور زمان پوسیدگی لاستیک اتفاق خواهد افتاد. برای پیشگیری از این موارد بهتر است بعد از هربار استفاده از خالی شدن آب مطمئن شده و لاستیک ماشین لباسشویی را با پارچه خشک و تمیز کنید.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

هنگام جمع شدن آب در ماشین لباسشویی چه کنیم ؟

اگر دیدید که آب در لباسشویی شما جمع شده است،می ‌تواند با استفاده از درپوشی که در زیر ماشین لباسشویی تعبیه شده است،آب جمع شده را خارج نمایید.این درپوش که در زیر ماشین لباسشویی قرار گرفته است به فیلتر پمپ تخلیه نیز معروف است و با استفاده از یک اهرم،تمام آب جمع شده در داخل ماشین لباسشویی را تخلیه می‌ کند.پس از تخلیه،اهرم را به حالت اولیه خود برگردانید و درپوش را سرجای خود قرار دهید تا مسیر آب بسته شود تا به بررسی علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی نیز بپردازید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و روشن بحث کردیم و دلایل رایج این مشکل را که می ‌توانند موجب این اتفاق شوند مورد بررسی قرار دادیم.فهمیدیم که علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی بعضی وقت ها به مسائل ساده‌ ای مانند خارج شدن و پیچ خوردن شلنگ تخلیه،گرفتگی مسیر خروج آب،انسداد و گرفتگی در فاضلاب منزل و کثیف شدن فیلترهای ماشین لباسشویی برمی‌ گردد که به راحتی قابل حل هستند.در برخی موارد تخصصی ‌تر،مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می‌ تواند به علت مشکلات پمپ تخلیه و پروانه پمپ ماشین لباسشویی باشد که نیاز به بررسی دقیق‌ تری برای تعمیر یا تعویض قطعه خواهد داشت.چنانچه با مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی و مشکلات رایج دیگری دست‌ و پنجه نرم می‌ کنید،می‌توانید روی کمک مشاوران و تعمیرکاران متخصص ما در گروه خدماتی تعمیرات لوازم منزل خانه امداد حساب کنید.