چرا مخلوط کن روشن نمی شود ؟

چرا مخلوط کن روشن نمی شود ؟

20:14 1403/02/12 مقالات
حتما برای شماهم پیش آمده که بخواهید شروع به مخلوط کردن مواد غذایی کنید اما زمانی که میخواهید دستگاه را روشن کنید، دستگاه کار نکند. اولین سوالی که در ذهن هر کسی به وجود می آید این است که چرا مخلوط کن روشن نمی شود و دلیل آن چیست؟ برای فهمیدن پاسخ این سوال تا پایان این مقاله باما همراه باشید.

امروزه استفاده از مخلوط کن در آشپزخانه های منازل، کافی شاپ ها، رستوران ها و ... بسیار رواج دارد به گونه ای که تصور نبودن آن ها مسائل مربوط به آشپزی و تهیه نوشیدنی ها را برای ما به طور کلی مختل می سازد. گاهی اوقات ممکن است وقتی بخواهید از مخلوط کن استفاده کنید درست زمانیکه دکمه آن را فشار می دهید با مشکل روشن نشدن دستگاه مواجه شوید. علت های زیادی وجود دارند که باعث می شوند مخلوط کن روشن نشود که در ادامه مقاله چرا مخلوط کن روشن نمی شود 11 مورد از علت های روشن نشدن مخلوط کن را بررسی خواهیم کرد.

فهرست عناوین

  1. 11 علت روشن نشدن مخلوط کن
  2. وقتی مخلوط کن روشن نمی شود باید چکار کنیم؟
  3. برای تعمیر مخلوط کن در این شرایط چه کنیم؟

چرا مخلوط کن روشن نمی شود

11 علت روشن نشدن مخلوط کن

در ادامه مقاله چرا مخلوط کن روشن نمی شود به 11 علت روشن نشدن مخلوط کن پزداخته ایم باما همراه باشید.

  1. قطعی برق ساختمان: اگر هنگام استفاده از مخلوط کن متوجه شدید که با زدن دکمه پاور آن، دستگاه روشن‌نمی شود به عنوان بررسی ابتدایی ترین علت برق ورودی ساختمان را چک کنید چرا که ممکن است به علت پریدن فیوز برق، دستگاه روشن نشود.
  2. مشکل داشتن پریز برق: گام دوم هنگام روشن نشدن مخلوط کن بررسی پریز برق می باشد. پریز برق را به وسیله دستگاه دیگری که در آشپزخانه دارید امتحان کنید در صورتی که آن دستگاه نیز روشن نشد می توانید اطمینان داشته باشید که مشکل از پریز برق می باشد نه دستگاه مخلوط کن.
  3. آسیب دیدن کلید پاور مخلوط کن: در همه مخلوط کن ها دکمه ای طراحی شده است تا با فشردن آن دستگاه روشن شود. در واقع عملکرد دستگاه به همین کلید بستگی دارد زیرا ولتاژ ورودی از طریق کلید پاور به موتور اعمال شده تا مخلوط کن شروع به کار کند. در صورت خرابی این کلید در واقع جریان برق به دستگاه نرسیده و مانع از روشن شدن مخلوط کن می شود. برای رفع این مشکل بهتراست از تعمیرکاران متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید.
  4. خراب شدن سیم دوشاخه مخلوط کن: خراب شدن سیم دوشاخه می تواند رابطه مستقیمی با روشن نشدن دستگاه داشته باشد. برای اینکه مطمئن شوید که مشکل از دوشاخه می باشد دستگاه را در ابتدا به چند پریز متفاوت وصل کنید در صورتیکه مخلوط کن روشن نشد دوشاخه را باز کرده و آن را بررسی نمایید اگر برای انجام این کار مهارت لازم را ندارید حتما از کارشناسان در امر تعمیرات لوازم منزل کمک بخواهید.
  5. خرابی و اتصال سیم رابط: مورد دیگری که می تواند باعث روشن نشدن مخلوط کن شود خرابی و وجود اتصال در سیم رابط دستگاه می باشد. برای اطمینان از خرابی سیم رابط می توانید سیم رابط دیگری را به دستگاه وصل کنید در صورت روشن شدن مخلوط کن به طور حتم مشکل از سیم می باشد که برای رفع آن کافی است سیم را به دقت بررسی کرده تا بتوانید محل اتصال یا خرابی آن را پیدا کنید.
  6. خرابی صفحه کنترل مخلوط کن: یکی از حساس ترین قطعات مخلوط کن صفحه کنترل دستگاه می باشد که قابلیت تنظیم سرعت را دارد. در صورت وجود مشکل در این قسمت باید حتما از تعمیرکاران حرفه ای و متخصص برای رفع عیب دستگاه کمک گرفته شود.
  7. مشکل پیدا کردن محافظ الکتریکی: همان طور که می دانید برای محافظت کردن از نسوختن موتور دستگاه قطعه ای به نام اورلود یا محافظ الکتریکی درون آن قرار داده می شود. در صورتیکه این قطعه دچار مشکل و خرابی شود قطعا دستگاه روشن نمی شود. تشخیص و رفع این مشکل حتما باید توسط یک متخصص صورت پذیرد.
  8. وارد آمدن فشار زیاد به دستگاه مخلوط کن: اگر حین استفاده از مخلوط کن، دستگاه دائما روشن باشد و هیچگونه استراحتی به دستگاه ندهید بی شک فشار زیادی را به آن وارد خواهید کرد. وارد آمدن فشار به دستگاه باعث داغ شدن موتور و در نهایت خاموشی آن می شود. در صورت خاموشی ممکن است دستگاه مجددا روشن نشده و آسیب جدی ببیند. با بروز این مشکل تا خنک شدن کامل دستگاه به آن استراحت دهید و در صورتیکه مجددا روشن نشد برای تعمیر آن به یک تعمیرکار کاربلد مراجعه کنید.
  9. خرابی پنل الکترونیکی مخلوط کن: یکی دیگر از علت های روشن نشدن دستگاه خرابی پنل کنترل الکترونیکی مخلوط کن می باشد این پنل در واقع وظیفه ارسال دستورات الکترونیکی به قطعات مختلف را بر عهده دارد که در صورت خراب شدن آن، دستگاه روشن نمی شود. پیدا کردن این مشکل و عیب یابی آن قطعا کار تعمیرکار مجرب در این زمینه می باشد.
  10. کوتاه شدن زغال موتور دستگاه: کوتاه شدن زغال موتور دستگاه از جمله دلایل روشن نشدن مخلوط کن می باشد. در صورتیکه بر اثر استفاده زیاد از مخلوط کن زغال از اندازه اصلی اش کوتاه تر شود موتور به جریان نمی افتد در نتیجه مخلوط کن روشن نخواهد شد. این مشکل با تعویض زغال به راحتی قابل حل می باشد.
  11. سوختن موتور مخلوط کن: به عنوان آخرین دلیل برای روشن نشدن مخلوط کن می توان به سوختن موتور آن اشاره کرد. سوختن موتور دلایل مختلفی از جمله آب خوردن به موتور، نوسانات برق، استفاده بیش از حد و پشت سر هم از مخلوط کن، قدیمی بودن دستگاه و ... می تواند داشته باشد. در صورت مواجه شدن با این مشکل نیاز به تعویض موتور دستگاه پیش می آید که به طور حتم باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود.

چرا مخلوط کن روشن نمی شود

وقتی مخلوط کن روشن نمی شود باید چکار کنیم؟

در این قسمت از چرا مخلوط کن روشن نمی شود متوجه میشوید که ممکن است بخواهید برای خرد کردن مواد غذایی مورد نیاز خود از مخلوط کن استفاده نمایید و زمانیکه اقدام به روشن کردن آن کنید متوجه شوید دستگاه مخلوط کن شما روشن نمی شود اما وقتی مخلوط کن روشن نمی شود باید چکار کنیم؟ . این امر ممکن است دلایل متعددی داشته باشد که در مطلب بالا به صورت کلی به 11 دلیل روشن نشدن دستگاه مخلوط کن پرداخته شد. اگر با این مشکل مواجه شدید پیشنهاد ما این است که در ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و 11 مورد  گفته شده در بالا را به دقت مطالعه فرمایید و با بررسی هر یک از موارد برای رفع مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با خرابی های رایج مخلوط کن و راه حل برطرف کردن آن ها

برای تعمیر مخلوط کن در این شرایط چه کنیم؟

و اما چرا مخلوط کن روشن نمی شود و برای تعمیر مخلوط کن در این شرایط چه کنیم؟ همان طور که در قسمت های قبلی نیز گفته شد روشن نشدن مخلوط کن دلایلی دارد که عمده آن ها با بررسی های اولیه قابل رفع شدن می باشد. در صورتیکه با خواندن مقاله و انجام اقدامات لازم در این زمینه موفق به برطرف کردن مشکل نشدید حتما برای تعمیر مخلوط کن خود به مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی مراجعه نمایید تا در اسرع وقت مشکل به وجود آمده برای شما به کمک متخصصین برطرف شود.

سخن نهایی

در مقاله چرا مخلوط کن روشن نمی شود با گردآوری عمده دلایل روشن نشدن دستگاه مخلوط کن سعی بر آن داشتیم تا گامی موثر در جهت برطرف کردن مشکل دستگاه مخلوط کن شما برداشته باشیم امیدواریم که مفید واقع شده باشد.