چرا صفحه نمایش ماکروفر کار نمی کند؟

چرا صفحه نمایش ماکروفر کار نمی کند؟

09:21 1402/10/18 مقالات , آموزش تعمیرات ماکروفر
شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که در حین کار کردن ماکروفر ناگهان صفحه نمایش خاموش شود و دیگر کار نکند، یا حتی برای شروع به کار اصلا این قطعه روشن نشود که دستگاه کار کند، امروز در این مقاله از سایت خانه امداد سعی بر آن شده تا شما را با 4 دلیل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر و راه های بر طرف کردن آنها را آشنا کنیم.

4 دلیل کار نکردن صفحه نمایش مایکروفر

برای پرداختن به 4 دلیل کار نکردن صفحه نمایش مایکروفر و ادامه این مقاله بد نیست بدانید، یکی از دستگاهایی که در منازل خیلی از آن استفاده میکنند ماکروفر میباشد استفاده زیاد از این دستگاه باعث شده که به مرور زمان خراب شود شایع ترین نقطه صفحه نمایش این دستگاه میباشد که خرابی نمایشگر از اصلی ترین آسیب های این دستگاه است، ما در صورت خرابی آن به دنبال دلایل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر خواهیم رفت.

خرابی این دستگاه و بروز یک سری مشکلات چون روشن نشدن مایکروفر، داغ شدن بدنه، خراب شدن موتور گردان، گرم نشدن غذا و… وجود دارد و کار نکردن صفحه نمایش مایکروفر یکی از مشکلاتی است که میتواند به دلیل نوسانات برق، خرابی برد، سوختن فیوز برق، قطع شدن اتصالات و سیم ماکروفر اتفاق بیفتد این دلایل خرابی در پایین شرح داده شده است وچنانچه شما خود دست به آچار هستید میتواند بعضی از ایرادهای زیر را خود رفع نمائید و در غیر اینصورت  برای تعمیر آن کافی است با دفتر گروه خدماتی تعمیرات لوازم منزل خانه امداد تماس گرفته تا این کار توسط تعمیرکاران مجرب ما انجام شود.

4 دلیل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر | راه های بر طرف کردن آنها

1- خاموش شدن صفحه نمایش به علت نوسانات جریان برق

در ادامه دلایل کار نکردن صفحه نمایش با ما همراه باشید، نوسان جریان برق میتواند یکی از دلائل آسیب رساندن به صفحه نمایش ماکروفر شما باشد که منجر به خرابی نمایشگر میشود، این خرابی میتواند باعث خاموش شدن صفحه نمایش ماکروفر شود. امروزه خیلی از دستگاه هایی که در آشپزخانه وجود دارند از برق استفاده میکنند و این میتواند روی جریان برق تاثیر گذار بوده و باعث افت جریان برق گردد و همین امر میتواند باعث خاموش شدن ماکروفر شود. بنابراین نوسان جریان برق یا کم و زیاد شدن جریان برق از جمله دلایلی است که ممکن است به دلیل خاموش کردن دستگاه، باعث مشکل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر شود.

4 دلیل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر | راه های بر طرف کردن آنها

2- خراب شدن برد دلیل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر

عاملی دیگری که میتواند جزو دلایل کار نکردن صفحه نمایش باشد و باعث از کار افتادن و خرابی صفحه نمایش مایکروفر می شود خراب شدن و ایراد از برد اصلی ماکروفر میباشد. هر ماکروفر از قسمتهای مختلفی ساخته شده که یکی ازاین قسمت ها برد آن است که به مغز دستگاه نیز شهرت دارد برد ماکروفر بعد از دریافت اطلاعات مهم از قطعات دیگر، برای دستور و فرمان به سایر قطعات اقدام می کند. چنانچه برد اصلی ماکروفر خراب شود، بسیاری از قطعات ماکروفر کارایی خود را از دست می دهند و امکان دارد حتی موجب بروز مشکل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر و خرابی نمایشگر شود. در همین راستا توصیه می شود تا برد اصلی ماکروفر توسط افرادی که در این حوزه مهارت دارند، تعمیر شود.

بیشتر بخوانید : مایکروفر چگونه کار میکند ؟

4 دلیل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر | راه های بر طرف کردن آنها

3- سوختن فیوز برق علت از کار افتادن نمایشگر ماکروفر

وجود فیوز در هر دستگاه برای جلوگیری از وارد شدن خسارت بیشتر خواهد بود اما در ادامه متوجه میشویم کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر نیز از همین قطعه نشات میگیرد. سوختن فیوز برق ماکروفر میتواند علت از کار افتادن نمایشگر ماکروفر باشد که این مشکل قطعا منجر به کار نکردن صفحه نمایش یا همان نمایشگر مایکروفر شود، این فیوز ممکن است در مقابل نوسان برق یا اتصال کوتاه برق بسوزد خراب شدن فیوز حرارتی یا محافظ برق باعث به خطر افتادن سلامت ماکروفر و سوختن این دستگاه می شود. در همین راستا ممکن است خراب شدن فیوز حرارتی باعث از کار افتادن صفحه نمایش مایکروفر شود و سوختن فیوز دلایل کار نکردن صفحه نمایش باشد. اگر فیوز حراتی دستگاه دچار ایراد شد هر چه سریع تر آن را تعمیر کنید تا آسیبی به ماکروفر وارد نشود.

4 دلیل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر | راه های بر طرف کردن آنها

4- قطع شدن اتصالات و سیم دستگاه علت کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر

قطع شدن اتصالات دلیل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر ، عامل دیگر که علت کار نکردن صفحه نمایش مایکروفر یا خرابی نمایشگر است و جزو دلایل کار نکردن نمایشگر میشود قطع شدن اتصالات و سیم دستگاه میباشد، وسیله ای نیست که از دست نوسانات برق در امان باشد مگر برای آن تدبیری اندیشیده شود یکی از دلایل خرابی انواع وسایل خانگی در منزل نوسان برق میباشد که در مورد ماکروفر نیز صادق است و غیر از این استفاده طولانی مدت از دستگاه خواهد بود که سبب گرم شدن اتصالات آن شده و بروز اتصال رخ خواهد داد و همین علت باعث خاموش شدن دستگاه میگردد.

4 دلیل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر | راه های بر طرف کردن آنها

چگونه مشکل صفحه نمایش ماکروفر را در منزل برطرف کنیم؟

اولین سوالی که میتواند در صورت بروز خرابی صفحه نمایش ماکروفر و پیدا کردن دلایل کار نکردن نمایشگر، به ذهن ما برسد این است که چگونه مشکل صفحه نمایش ماکروفر را در منزل برطرف کنیم؟، به طور کلی بروز هرگونه مشکل و خرابی در صفحه نمایش ماکروفر می تواند برای کاربران بسیار آزار دهنده و مشکل ساز باشد. چرا که در این حالت ممکن است امکان دسترسی به دکمه های ماکروویو وجود نداشته باشد و بنابراین نتوانید تنظیمات لازم را برای دستگاه خود انجام دهید. از این رو در این بخش به بررسی نحوه رفع مشکل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر در منزل به روشی ساده خواهیم پرداخت.

چنانچه کار نکردن ( خرابی نمایشگر ) و ایراد صفحه نمایش ماکروفر بعلت نارسایی جریان برق می باشد و برق جزو دلایل کار نکردن نمایشگر باشد، باید آن را بررسی و ایراد را برطرف کرد .واگر از کار افتادن صفحه نمایش ماکروفر به دلیل خرابی برد باشد باید به دقت آن را بررسی وچنانچه شکستگی در برد وجود داشته باشد با استفاده از لحیم آن را درست کنیم . همچنین در صورت خرابی یا سوختگی هریک از اجزای روی برد ماکروفر مانند خازن باید اقدام به تعویض آنها نمایید. وچنانچه علت خرابی صفحه نمایش از فیوز دستگاه باشد باید آن را تعویض نماییم . برای عیب یابی و رفع مشکل صفحه کنترل ماکروفرباید هریک از دکمه ها را فشار دهید تا در صورت خرابی آن را تعمیر کنید.

در صورت خراب شدن صفحه نمایش ماکروفر چه باید کرد؟

و اما در صورت خراب شدن صفحه نمایش ماکروفر چه باید کرد؟ در این مقاله ما به بررسی تمام عوامل موجود که جزو دلایل کار نکردن صفحه نمایش میباشند و باعث از کار افتادن صفحه نمایش ماکروفر می شوند، پرداخته ایم و جزئیاتی برای کار نکردن صفحه نمایش مایکروفر به جا نمانده است. و دلیل اینکه چرا صفحه نمایش ماکروفر کار نمی کند؟ به علت های زیادی بستگی دارد که بهتر است به دلیل حساسیت بالای ماکروفرهای موجود در بازار، توسط افرادی که در این زمینه از دانش و مهارت بالایی برخوردار میباشند، بررسی وتعمیرشوند. بررسی خرابی صفحه نمایش توسط افراد با تجربه تر و مطمئن تر انجام می شود. در همین راستا باید متذکر شویم از مجموعه ای معتبر بخواهید تا تعمیرات صفحه نمایش ماکروفر شما را انجام دهد.

چنانچه تمایل به تعمیر صفحه نمایش ماکروفر را دارید می توانید با خانه امداد تماس بگیرید. خانه امداد یکی از بزرگ ترین مجموعه هایی است که تعمیرات انواع لوازم خانگی را با کیفیت بالایی انجام می دهد. بنابراین شما می توانید با خیال راحت تعمیر ماکروفر خود را به گروه خدماتی تعمیرات لوازم منزل خانه امداد بسپارید.