نحوه تعمیر برس جاروبرقی

نحوه تعمیر برس جاروبرقی

14:56 1402/12/14 مقالات , آموزش تعمیرات جاروبرقی
امروزه جاروبرقی یکی از وسایل برقی محبوب در هر خانه ای است اما به دلیل استفاده زیاد از آن و ارتباط مستقیم جاروبرقی با گرد و غبار امکان خرابی اش نیز زیاد می باشد. در صورت خراب شدن برس جاروبرقی دیگر نگران نباشید با مقاله نحوه تعمیر برس جاروبرقی میتوانید تا حد قابل قبولی این مشکل را رفع کنید.

فهرست عناوین

  1. برس جاروبرقی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
  2. علل خراب شدن برس جاروبرقی
  3. چگونه برس جاروبرقی را تعمیر کنیم؟

جاروبرقی از قطعه های مختلف الکترونیکی و مکانیکی تشکیل شده است که همه این قطعات به مرور زمان دچار خرابی می شوند و نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض پیدا می کنند البته هرچه بهتراز جاروبرقی خود مراقبت کنید و سرویس های آن را به طور مرتب انجام دهید طبیعتا طول عمر آن نیز بیش تر می شود اما به هر حال نمی شود جلوی خرابی وسایل را گرفت. برس جاروبرقی نیز یکی از همین قطعات است که در مقاله نحوه تعمیر برس جاروبرقی از شرکت خانه امداد قصد داریم به بررسی علل خرابی برس جاروبرقی بپردازیم. البته بهتر است قبل از آن در مورد برس جاروبرقی و کاربردهای آن اطلاعاتی به دست آوریم پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نحوه تعمیر برس جاروبرقی

برس جاروبرقی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در مقاله نحوه تعمیر برس جاروبرقی ابتدا باید بدانید برس جاروبرقی چیست و چه کاربردهایی دارد ، برس جاروبرقی در واقع قطعه ای است که به قسمت انتهایی لوله استیل متصل شده و مکش جاروبرقی را از لوله استیل و لوله خرطومی جار به سطح زمین منتقل می کند. در کل برس جاروبرقی که با سطح مورد نظر تماس پیدا می کند به دلیل حالت فرچه ای که دارد موها و پرزهای موجود روی سطح را به خوبی جمع کرده و به کیسه جاروبرقی هدایت می کند. همچنین روی قسمت پاروییوبرقی  یک شاسی قرار دارد که با فشار دادن آن قسمت پرزگیر برس با سطح زمین تماس پیدا کرده و پرزها و گرد و غبار ریز را به خوبی از لا به لای ریشه فرش بیرون می کشد.

بیشتر بخوانید : علت ضعیف شدن موتور جاروبرقی و علائم آن

کاربرد برس جاروبرقی چیست؟

برای درک بهتر اینکه کاربرد برس جاروبرقی چیست باید بدانید همان طور که در پاراگراف قبلی گفته شد برس جاروبرقی برای جمع آوری گرد و غبار و آشغال های ریز و درشت و جمع کردن پرز و مو از سطوح مختلف کمک بزرگی به شما می کند و باعث سهولت در امر جاروکشیدن می شود. برس جاروبرقی با قابلیت چرخش در زوایای مختلف باعث می شود بتوانید جاهایی که دسترسی به آن بسیار سخت و مشکل است به راحتی جارو بکشید. همچنین برس جاروبرقی با داشتن سطح پهن سبب می شود بتوانید مساحت زیادی را در مدت زمان کم به سادگی جارو کنید اما اگر این قطعه به مشکل بخورد نحوه تعمیر برس جاروبرقی به چه شکل است.

نحوه تعمیر برس جاروبرقی

علل خراب شدن برس جاروبرقی

در این مرحله از نحوه تعمیر برس جاروبرقی به بررسی علل خراب شدن برس جاروبرقی میپردازیم. گاهی اوقات هنگام جاروکشیدن ممکن است احساس کنید مکش جاروبرقی شما کم شده است در این وضعیت بهتر است قضیه را پیگیری کنید زیرا دلایل متعددی وجود دارد که باعث کم شدن مکش جاروبرقی می شود. یکی از دلایل آن می تواند خرابی برس جاروبرقی باشد که در این صورت باعث می شود از قدرت مکش دستگاه به شدت کاسته شود.

البته پر بودن کیسه جاروبرقی، مسدود شدن لوله استیل جارو، پارگی لوله خرطومی و آسیب وارد شدن به موتور جاروبرقی نیز می تواند از دیگر دلایل کم شدن مکش جارو باشد. برای اینکه علت کم شدن مکش جارو را پیدا کنید بهتر است ابتدا ساده ترین دلایل را بررسی کنید. به عنوان مثال برای گام اول از بررسی کیسه جاروبرقی شروع کنید در صورتیکه کیسه بیش از حد پر شده باشد باعث کاهش مکش و قدرت جاروبرقی می شود پس بهتر است به سرعت آن را تخلیه یا تعویض نمایید.

بیشتر بخوانبد : چرا جاروبرقی روشن نمیشود؟

اگر مشکل از کیسه جاروبرقی نبود در گام بعدی لوله تلسکوپی و لوله خرطومی را بررسی کنید که آیا دچار گرفتگی یا انسداد شده اند یا خیر؟ اگر لوله دچار گرفتگی شده است بهتر است آن را از جارو جدا کرده و شستشو دهید. مراحل شستشوی لوله خرطومی و لوله تلسکوپی جاروبرقی در مقالات قبلی سایت ذکر شده است. حال اگر مشکل از این قسمت هم نبود باید سراغ برس جاروبرقی بروید. به دقت برس را بررسی کنید زیرا ممکن است دچار شکستگی شده یا یک تکه آشغال بزرگ ورودی آن را بسته باشد یا اینکه پیچیدن پرز و مو به دور فرچه آن باعث ایجاد بروز مشکل شده باشد در این شرایط بهتر است به فکر راه چاره برای حل مشکل باشید. در ادامه مقاله به نحوه تعمیر برس جاروبرقی پرداخته می شود پس با ما همراه باشید.

نحوه تعمیر برس جاروبرقی

چگونه برس جاروبرقی را تعمیر کنیم؟

بعد از بررسی علل خرابی برس جاروبرقی حال باید به سراغ نحوه تعمیر برس جاروبرقی بروید و یادبگیریم چگونه برس جاروبرقی را تعمیر کنیم . اگر قسمت برس جاروبرقی دچار گرفتگی و انسداد شده است باید آن را برطرف کنید یا حتی ممکن است برس به خوبی نچرخد که به دلیل پیچ خوردگی پرز و مو این اتفاق می افتد در این صورت برس جاروبرقی را جدا کرده و مو و پرزهایی را که در قسمت پرزگیر جمع شده اند را به دقت جدا کنید تا برس به خوبی تمیز شود این قطعه کاملا قابل شستشو می باشد می توانید با شستن آن گرفتگی را برطرف کنید و به کمک یک فرچه کوچک و قیچی، نخ و پرز و موهایی که در لابه لای آن انباشته شده به راحتی پاکسازی کنید.

در صورتیکه با انجام موارد بالا باز هم برس به خوبی کار نکند و نچرخد ممکن است تسمه برس دچار پارگی یا فرسایش شده باشد. در صورت خرابی تسمه بهتر است برس جاروبرقی خود را تعویض نمایید زیرا این قطعه قابل تعمیر نمی باشد. حتی اگر بتوانید شکستگی آن را با روش هایی برطرف کنید پس از گذشت مدت زمان کوتاهی مجددا از کار می افتد و باید دوباره برای تعویض آن هزینه کنید بنابراین بهترین کار این است از همان ابتدا فقط هزینه تعویض برس جاروبرقی را بپردازید.

نتیجه گیری

باید در این قسمت از نحوه تعمیر برس جاروبرقی  بدانید بهترین کار برای اینکه جاروبرقی خراب نشود یا لااقل کمتر دچار آسیب و مشکل شود این است که همیشه از آن مراقبت کرده و سرویس‌های دوره‌ای آن را به طور منظم انجام داده تا عمر مفید جاروبرقی خود را افزایش دهید. تخلیه و یا تعویض به موقع کیسه جاروبرقی در سلامت آن نقش به سزایی دارد هم چنین سعی کنید با برس جاروبرقی هرگونه آشغالی را از روی سطح برندارید تا دچار گرفتگی و انسداد نشود. در صورتیکه با همه این مراقبت ها مکش و قدرت جارو کم شد می توانید سراغ برس جاروبرقی رفته و آن را چک کنید در صورت مواجه شدن با این مشکل با شستشو دادن و تمیز کردن یا حتی تعویض برس جاروبرقی می توانید نقص ایجاد شده را برطرف کنید.