موتور گردان ماکروفر چیست ؟

موتور گردان ماکروفر چیست ؟

16:22 1402/10/18 مقالات , آموزش تعمیرات ماکروفر
چنانچه شما متوجه شدید که سینی ماکروفر گردش ندارد، در این صورت حتما موتور گردان مایکروفر خراب میباشد . مشکلات موتور گردان ماکروفر می تواند به دلیل بروز ایراد در قسمت های مختلف این قطعه باشد. از این رو پی بردن به مشکل و نحوه تعمیر و تعویض موتور گردان ماکروفر می تواند در رفع مشکلات این دستگاه موثرباشد. هدف ما در این مقاله از خانه امداد این است که بدانیم موتور گردان ماکروفر چیست و نحوه عملکرد آن در این دستگاه به چه شکل است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ماکروفر دستگاهی است که غذا درآن بوسیله پرتوهایی که ساطع میشود گرم و یا پخته میشود .درداخل مایکروویو یک سینی قرار دارد که غذا رابه طور مستقیم روی آن قرار میدهند تا گرم شود. این بشقاب یا همان سینی ماکروفر در داخل ماکروویو می چرخد تا تمام قسمت های مواد غذایی داخل دستگاه گرم و یا پخته گردد . اما چه چیزی علت چرخش این سینی می شود و موتور گردان ماکروفر چیست ؟ موتور گردان یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده مایکروفربوده که برای چرخاندن سینی استفاده می شود. موتور گردان ماکروفر با چرخاندن سینی، تمام قسمت های مواد غذایی داخل مایکروفر را گرم وپخته میکند.

موتور گردان ماکروفر چیست ؟

چه مشکلاتی از خرابی موتور گردان ماکروفر بوجود می آید ؟

باید در این قسمت از مقاله موتور گردان ماکروفر چیست بدانید حتما خرابی موتور چرخان مایکروفر بر کیفیت عملکرد دستگاه تاثیر مستقیم خواهد داشت. و اگر این موتور کار نکند یا گاهی کار کند و گاهی کار نکند قطعا بر روی دستگاه تاثیر منفی خواهد گذاشت. حتما میدانید که موتورماکروفر باعث حرکت دوار سینی ماکروفر می شود.

بیشتر بخوانید : آموزش نحوه عیب یابی مایکروفر

چنانچه موتور گردان به هر علتی خراب شود، سینی مایکروویو به درستی نخواهد چرخید و غذای داخل آن هم بصورت یکنواخت گرم ویا پخته نمیشود واز این نتیجه میگیریم خرابی موتور گردان مانع از پخت یکنواخت غذا در مایکروفر می شودودر نتیجه احتمال سوختن یا گرم شدن بیش از اندازه بخشی از غذا وجود خواهد داشت .

چنانچه سینی مایکروفر شما در حین چرخش گیر میکند و یا اصلا نمی چرخد ، بهتر است برای تعمیر موتور گردان مایکروفر به خانه امداد مراجعه نمائید.

موتور گردان ماکروفر چیست ؟

در صورت خراب شدن موتور گردان مایکروفر چه باید کرد ؟

عوامل موثردر خراب شدن موتور گردان ماکروفر چیست ؟ چگونه میتوانیم موتور گردان مایکروفررا تعمیر کنیم ؟ چنانچه  شما هم با این سوالات همراه هستید، بهتر است تا پایان این بخش همراه خانه امداد باشید. یکی ازقطعاتی که در چرخش سینی دخالت دارد موتور گردان است. جهت تعمیرات موتور گردان مایکروویو  نخست باید این قطعه را از دستگاه مایکروفر جدا نمود. موتور گردان توسط دو قطعه به نام شفت و کوپلینگ به سینی مایکروفر اتصال دارد.

بیشتر بخوانید : علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر

علت خراب شدن موتور گردان ماکروفر چیست ؟

علت خراب شدن موتور گردان ماکروفر چیست ؟ موتور گردان اصلی ترین عامل برای چرخش سینی ماکروفر خواهد بود، از آنجائیکه موتور نیروی چرخش سینی ماکروفر را تامین میکند بیشتر در معرض خرابی قرار میگیرد . از این روبه هر علتی موتور گردان دچار نقص فنی شود ، سینی درون مایکروفر به چرخش در نمی آید. لذا در چنین شرایطی موتور دستگاه یا سوخته که باید تعویض گردد ویا دچار نقص فنی شده که باید تعمیر شود .

موتور گردان ماکروفر چیست ؟

چنانچه بخواهیم موتور را تعویض نمایید اول باید جریان برق راقطع کنیم و آنگاه بوسیله آچار مخصوص پیچ های اطراف موتور را باز کرده وموتورسوخته را از دستگاه جدا کنید و موتور جدیدی را جایگزین آن نمائید . چنانچه شرایط و تجربه کافی در زمینه تعویض موتور گردان را ندارید، بهتر است از خانه امداد کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : ورق نسوز میکا ماکروفر چیست ؟

تعمیر موتور گردان ماکروفر چگونه انجام می شود ؟

حال که متوجه شدیم علت خراب شدن موتور گردان ماکروفر چیست باید بدانیم تعمیر آن در صورت خرابی به چه شکل است. اگر میخواهید موتور گردان ماکروفر را تعمیر کنید باید مراحل زیر را انجام دهید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود و چنانچه این کار را تا به حال انجام نداده اید توصیه ما این است که با گروه خدماتی تعمیرات لوازم منزل خانه امداد تماس حاصل نمود واز تکنسینهای خبره آن استفاده نمائید.

مراحل تعمیر موتور گردان عبارت است از:

  1. اول دوشاخه برق را از پریز بکشید و برای مدت چند دقیقه صبر نمایید تا از خارج شدن جریان برق اطمینان حاصل کنید.
  2. مرحله بعدی جدا کردن پنل قسمت زیرموتور گردان است که به وسیله تعدادی پیچ و سیم محکم شده است را باز کنید تا بتوانید آن را از ماکروفر جدا کنید.
  3. بهترین ابزار برای تشخیص سوختن یا سالم بودن موتور گردان، مولتی متر است که با نشان دادن جریان یا عدم جریان، به تعیین سلامت موتور می پردازد.
  4. در صورتی که جریانی در موتور گردان وجود نداشته باشد، قطعاً موتور گردان آن سوخته است و برای رفع مشکل موتور گردان ماکروویو باید آن را تعویض کنید.
  5. در این شرایط باید موتور گردان را تعویض کنید تا عملیات تعمیر ماکروفر تکمیل شود.

معمولاً سوختگی موتور گردان قابل تعمیر نمی باشد و شما می توانید با خرید یک موتور گردان جدید و جایگزین کردن آن در مایکروفر، تعمیرات آن را به پایان برسانید.

موتور گردان ماکروفر چیست ؟

تعمیر موتور گردان مایکروفر

در برخی مواقع موتور گردان ماکروفر دچار خرابی شده و در نتیجه سینی به درستی نمی چرخد. در این شرایط باید اقدام به عیب یابی موتور گردان مایکروفر خود نمایید تا پس از بررسی مشکلات آن بتوانید اقدامات لازم برای تعمیرات این قطعه را انجام دهید.

برای اینکه بتوانید اقدام به بررسی موتور گردان ماکروویو خود نمایید، باید ازجریان برق دستگاه را قطع کرده و از مولتی متر استفاده کنید.

پس از درآوردن پنل دستگاه با استفاده از مولتی متر اقدام به بررسی هریک از ترمینال های موتور گردان خود نمایید.

در برخی مواقع جریانی در این بخش مشاهده نمی شود که به معنای سوختگی موتور گردان است.

اگر پس از بررسی موتور جریان در آن وجود دارد اما باز هم کار نمی کند، باید در حالت دیگری اقدام به تست دستگاه خود نمایید.

چنانچه این قطعه دچار خرابی شده و یا به صورت کامل نمی چرخد، می توانید آن را با یک قطعه جدید جایگزین کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی اینکه موتور گردان ماکروفر چیست و چه کاربردی در مایکروفر دارد، پرداختیم. خراب شدن موتور گردان مایکروفر باعث اختلال در عملکرد مایکروفر می شود‌. در واقع موتور گردان مایکروفر در صورت خراب شدن موجب می شود تا گرما به صورت یکنواخت روی غذا پخش نشود. بنابراین اگر به هر علتی موتور گردان مایکروفر خراب شده است، توصیه می شود جهت تعمیرات مایکروویو به مجموعه بزرگ آی پی امداد مراجعه شود. مجموعه آی پی امداد از تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه خود برای تعمیر موتور گردان انواع مایکروفر کمک می گیرد.