جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی ؟

جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی ؟

14:19 1402/11/25 مقالات , راهنمای خرید لوازم خانگی
سابقا، که فقط جاروبرقی وجود داشت، برای خرید باید بین برندهای محدودی که وجود داشت، یکی را انتخاب می‌کردیم. اما الان که جاروهای شارژی هم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و خیلی از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند، انتخاب بسیار سخت شده است و به راهنمایی نیاز داریم.

فهرست عناوین

  1. جاروبرقی یا جارو شارژی کدام بهتر است؟
  2. تعریف جاروی شارژی
  3. انواع جاروی شارژی
  4. مزایا و معایب جاروی شارژی
  5. جاروبرقی و جارو شارژی چه تفاوت هایی با هم دارند؟
  6. مقایسه جاروی برقی و شارژی
  7. جارو شارژی بهتره یا جارو برقی؟

جاروبرقی ها از جاروبرقی های کوچک و قابل حمل  مانند جارو شارژی گرفته تا سیستم های جاروبرقی معمولی و صنعتی ومرکزی غول پیکر را شامل می شوند. از جاروبرقی برای تمیز کردن محیط، وجمع آوری انواع مختلف زباله استفاده می شود.

با این حال، جاروبرقی های خاصی برای ارائه خدمات تخصصی در زمینه های مختلف صنعت طراحی وساخته شده است. جاروبرقی‌های کوچک و قابل حمل برای جمع‌آوری ذرات خشک طراحی شده‌اند، اما برخی از آنها ظرفیت حذف زباله‌های مرطوب را نیز دارند. جاروبرقی های ضد انفجار با ویژگی های ایمنی ویژه ای طراحی شده اند تا خطر آتش سوزی یا سایر آسیب های مضر را کاهش دهند. جاروهای HEPA دقیقاً برای اهدافی مثل  فیلتر هوا طراحی شده اند تا ذرات سمی یا خطرناک را از منبع هوا حذف کنند. جاروبرقی های مرکزی برای اهداف تمیز کردن در مقیاس بزرگتر در ساختمانها و ادارات کار گزارده میشوند .
بیایید نگاهی بیندازیم و برخی از ویژگی‌های مهم و تفاوت‌های مشخص بین جارو شارژی و جاروبرقی را بررسی کنیم.

باید این موضوع را در مقاله جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی بدانید که جاروی شارژی عمر باتری محدودی دارند و نیاز به شارژ مجدد دارند. به طور متوسط، می توانید انتظار داشته باشید که باتری جاروهای شارژی بین 15 تا 40 دقیقه دوام بیاورد، که امیدواریم برای تمیز کردن کف یا مبلمان شما کافی باشد. پس از اتمام باتری، انتظار داشته باشید که آن را بین 2 تا 16 ساعت شارژ کنید.

وقتی صحبت از انعطاف پذیری به میان می آید، جاروهای برقی با جاروی شارژی قابل مقایسه نیستند. آنها بسیار سنگین تر و حجیم تر هستند، گزینه های حمل و نقل شما را محدود می کند و آنها را برای مانور دادن تا حدودی سخت می کند. ناگفته نماند که سیم ارتباطی آن شما را مجبور می کند تا یک دوشاخه در هر اتاق پیدا کنید و از آن استفاده کنید تا جاروبرقی کار کند. ممکن است متوجه شوید که دائماً در تلاش هستید تا سیم اتصال آن را از زیر پاهای خود دور نگه دارید. همچانکه جمع کردن سیم آن گاهی اوقات با مشکل مواجه شده و شما را خسته میکند .

جاروهای شارژی در مقایسه با گزینه جارو برقی بسیار سبک هستند و به طور متوسط تنها کمتر از سه کیلوگرم وزن دارند. به علاوه، طراحی بدون سیم آنها به شما امکان می دهد آن را به هر کجا حمل کنید. می توانید از جارو شارژی برای تمیز کردن مکان های مختلف مانند ماشین، مبلمان، پله ها و شکاف های عمیق استفاده کنید. بسیاری از مدل های جارو شارژی می توانند به یک جاروبرقی دستی تبدیل شوند که نقاط دور از دسترس را تمیز می کند.

جاروهای برقی به منبع برق خانه شما وصل می شوند. بسیاری تصور می کنند این مدل های استاندارد بهترین گزینه برای کفپوش های موکت شده هستند. با این حال، در حالی که آنها به طور کلی دارای قدرت مکش قابل اعتماد هستند، جاروبرقی های لیتیومی و شارژی می توانند به همان اندازه کارآمد باشند. جاروهای برقی معمولاً قدرت مکش بیشتری نسبت به گزینه های شارژی با باتری های غیر لیتیومی دارند.

باتری در خلاء شارژی چیزی است که قدرت مکش را تولید می کند. بنابراین به طور طبیعی، زمانی که باتری شروع به تخلیه و خالی شدن می کند، قدرت مکش کمتری را تجربه خواهید کرد. با این حال، حتی در حالی که یک جارو شارژی با باتری لیتیومی می تواند قدرت مکش ثابتی را ارائه دهد، فقط جاروهای شارژی با کیفیت بالا به خوبی جاروبرقی کار می کنند.

جاروبرقی یا جارو شارژی کدام بهتر است؟

موقعی که قصد خرید جارو داریم، سوال پیش می‌آید که جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی ؟ اما تفاوت جارو شارژی و جاروبرقی چیست و کدام یک به نیازهای ما درخانه پاسخ می‌دهد؟ عملکرد کدام شانس بیشتری دارد؟ اگر این‌ها سوالاتی هستند که شما هم در ذهن دارید، ادامه این مقاله را از دست ندهید چون می‌خواهیم این دو مدل جارو را مقایسه کنیم. برای اینکه بفهمید جاروبرقی یا جارو شارژی کدام بهتر است؟ ، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید:

جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی ؟

تعریف جاروی شارژی

برای اینکه بفهمبم جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی ؟ کدام بهتر است باید هردو را به خوبی بشناسیم. در ادامه تعریف جاروی شارژی را میخوانید، جاروی شارژی یک نوع جارو است که از باتری‌های تقویت شده برای کار کردن استفاده می‌کند و به دلیل عدم وجود سیم برقی، می‌توان آن را در هر جایی از خانه استفاده کرد. این جاروها معمولاً سبک‌تر هستند و امکان حرکت آن‌ها در فضای باز و در محیط‌های مختلف را فراهم می‌کنند. همچنین می‌توان برای تعویض باتری‌ها از باتری‌های شارژ شده استفاده کرد.

انواع جاروی شارژی

برای انتخاب از بین جاروبرقی یا جارو شارژی باید با مدل های آنها به خوبی آشنا شده باشید، این محصول مدل های مختلفی در بازار دارد که در پایین انواع جاروی شارژی را برای شما بیان میکنیم.

  1. جاروی شارژی دسته دار: در این مدل کیسه تخلیه روی میله دسته تعبیه شده و تمام دکمه های کنترل آن نیز روی دسته قراردارد و بیشتر کسانی از آن استفاده میکنند که دارای درد زانو و کمر میباشند . جالب اینکه دسته آن نیز کشویی بوده و بلندتر هم خواهد شد و برای گرد گیری از پرده هم مورد استفاده قرار میگیرد.
  2. محفظه خلاء : جاروهایی که محفظه خلاء دارند، این جاروها مانند جاروبرقی‌های معمولی میباشند که بدون سیم برق کار می‌کنند. محفظه بزرگ و مشخصی به جارومتصل است که آشغال‌ها درون آن جمع می‌شوند. این جاروها در مقایسه با جاروهای دسته دار معمولا شارژ را به مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند.
  3. جاروی ربات : جاروهای رباتی، جاروهایی هستند که معمولا شکل آنها گرد است  و روی زمین حرکت می‌کنند و آشعال‌های ریزی که روی زمین ریخته را به داخل محفظه خود مکش می‌کنند. جاروهای رباتی قابل برنامه ریزی‌اند و نیاز نیست در موقع جارو کردن بالای سرآن باشید؛ تنها لازم است به آن برنامه بدهید که در زمان های خاص ، فضای مورد نظر را تمیزوجارو کند. این جاروها، با موبایل‌های هوشمند هم قابل کنترل و برنامه ریزی هستند. چنانچه وقت ندارید که خانه را جارو کنید و می‌خواهید ذرات کوچک یا موهایی که روی زمین ریخته جمع شود، یک جاروی رباتی به‌کارتان می‌آید.

جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی ؟

مزایا و معایب جاروی شارژی

در تصمیم گیری برای جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی ؟ باید ببینیم مزایا و معایب جاروهای شارژی چیست و آیا می ارزد آن را جایگزین جاروی برقی کنیم یا به عنوان یک جاروی کمکی به کار بگیریم؟

مزایای جارو شارژی

در لیست زیر تعدادی از مزایای جارو شارژی را مشاهده میکنید.

  1. جاروهای شارژی سبک‌ترو کم حجم تر از جاروبرقی هستند.
  2. جاروهای شارژی محدودیت‌هایی چون پریز برق و طول سیم ندارند.
  3. با آن‌ها نه تنها میتوان به راحتی  داخل ماشین را تمیز کرد بلکه میتوان همراه خود به مسافرت نیز برد.
  4. با توجه به اندازه کوچکی که دارند و فضای کمتری را نیزاشغال می‌کنند.

معایب جارو شارژی

برای تصمیم گیری بهتر شما عزیزان در انتخاب جاروبرقی بخیریم یا جارو شارژی ؟ ، در ادامه معایب جارو شارژی را آورده ایم.

  1.  عمر باتری‌ آنها محدود است و پس ازاستفاده  باید دوباره شارژ شوند تا بتوانید ازآنها استفاده کنید.
  2.  دارای مخزن کوچکی هستند لذا بسرعت باید تخلیه شوند .
  3.  چون این وسیله کوچکتر و حساستر میباشد پس رسیدگی بیشتری می‌خواهند.
  4.  باید جایی همراه با پریز برایشان در نظر داشته باشید که مدام شارژشان کنید.

جاروبرقی و جارو شارژی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

شاید بپرسید جاروبرقی و جارو شارژی چه تفاوت هایی با هم دارند؟ در مقاله جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی به این مورد پرداخته ایم.

  1. منبع انرژی: جاروبرقی: از منبع برق شهری برای عملکرد خود استفاده می‌کند و به طور مستقیم به پریز برق وصل می‌شود. جارو شارژی: از باتری قابل شارژ برای تأمین نیازهای برقی خود استفاده می‌کند و نیاز به اتصال مستقیم به پریز برق ندارد.
  2. قدرت مکش و مدت زمان کارکرد: جاروبرقی: به طور کلی، دارای قدرت مکش بیشتری هستند و معمولاً برای مدت زمان بیشتری قابل استفاده هستند، زیرا نیازی به توقف برای شارژ ندارند. جارو شارژی: با توجه به محدودیت محلی و زمانی که به باتری مرتبط است، ممکن است قدرت مکش آنها کمتر و مدت زمان کارکرد آنها کوتاه‌تر باشد. به خصوص در مدل‌هایی که از باتری‌های با ظرفیت کمتر استفاده می‌کنند.
  3. کاربرد و فضای کاری: جاروبرقی: مناسب برای تمیز کردن فضاهای بزرگتر و کاربردهای گسترده‌تر است. جارو شارژی: معمولاً برای تمیزکردن فضاهای کوچکتر و کاربردهای کم‌حجم مناسب هستند، به دلیل محدودیت زمانی که به شارژ باتری مرتبط است.
  4. متعلقات و ویژگی‌های جانبی: هر دو نوع جارو می‌توانند با متعلقات و ویژگی‌های جانبی متنوعی عرضه شوند، از جمله برس‌های مختلف، لوله‌های تنظیم‌پذیر، و دسته‌های راحت برای نگه داشتن دستگاه هنگام استفاده.
  5. قیمت و هزینه نگهداری: جاروبرقی: معمولاً قیمت اولیه پایین‌تری نسبت به جارو شارژی دارد، اما هزینه‌های نگهداری و تعمیرات ممکن است بالاتر باشد. جارو شارژی: قیمت اولیه ممکن است بالاتر باشد، اما هزینه‌های نگهداری و تعمیرات ممکن است کمتر باشد، زیرا نیازی به تعویض باتری یا قطعات الکترونیکی نیست.

در نهایت، انتخاب بین جاروبرقی و جارو شارژی بستگی به نیازهای شخصی، بودجه، و کاربرد مورد نظر دارد.

 

جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی ؟

مقایسه جاروی برقی و شارژی

در این قسمت از مقاله جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی به مقایسه جاروی برقی و شارژی پرداخته ایم.

  1. کیفیت تمیز کردن: جاروبرقی به طور میانگین تا 70 درصد قدرت مکش ذرات از فرش را دارد، در حالی که جارو شارژی تا 41 درصد ذرات را از فرش جمع می‌کند.
  2. محدودیت‌های استفاده: جاروهای شارژی از جاروهای سیم دار سروصدای بیشتری دارند. اگر فضایی که می‌خواهید تمیز کنید بزرگ است یا اگر از جاروبرقی دسترسی ندارید، ممکن است بتوانید از جارو شارژی استفاده کنید.
  3. میزان استفاده: اگر فضایی که می‌خواهید تمیز کنید کوچک است و فقط از جاروبرقی برای آن استفاده می‌کنید، ممکن است نیازی به جارو شارژی نباشد.
  4. هزینه: برخی از جاروهای شارژی، به خصوص مدل‌های رباتیک، ممکن است قیمت بیشتری نسبت به جاروهای برقی داشته باشند. باید بر اساس بودجه خود تصمیم بگیرید. بهتر است که بر اساس نیازهای خانه‌ی خود و استفاده‌ی مداوم از جارو، تصمیم بگیرید که چه نوع جارو بهترین گزینه است.
  5. عمر مفید جاروبرقی و جارو شارژی: عمر مفید جاروبرقی یا جارو شارژی را نمیتوان به طور دقیق بیان کرد زیرا بستگی به مفدار و طرز استفاده از آنها دارد اما خاطرتان است آخرین بار چه زمانی جاروبرقی‌تان را برای تعمیرداده اید؟ چنانچه جاروبرقی‌ از برند خوب و معتبری انتخاب شده باشد، احتمال خراب شدنش خیلی کم است. احتمالا تنها کاری که باید چند وقت یکبار انجام دهید، تخلیه کردن کیسه و عوض کردن فیلترهاست و اینکه از آن برای جمع کردن آب استفاده نکنید. جارو شارژی، باید شارژ کامل خود را دریافت کند که بین ۲۰ الی ۴۵ دقیقه به شما کار بدهد. اگر فضای مدنظرتان بزرگ است، مثلا کل خانه را می‌خواهید یکباره تمیز کنید، ممکن است پروسه تمیزکاری خیلی طولانی شود. موقع تمیز کردن فرش، عمر باتری زودتر تخلیه می‌شود پس بهتر است از این جارو برای فضاهای غیرمفروش استفاده کنید. همچنین، بهتر است از آن برای تمیز کردن فضاهایی که زمانبر نیستند و خیلی زود تمام می‌شوند استفاده کنید.
  6. ظرفیت جاروشارژی و جاروبرقی: اگر قصد خرید جارو شارژی یا جاروبرقی را دارید ، ظرفیت را هم باید در مد نظر قرار دهید. جاروهایی برقی به‌طور کل ظرفیت بیشتری دارند و مخزنشان بزرگ‌تر است. به همین دلیل، دفعات کمتری باید مخزن آن‌ها را تخلیه کنید. جاروهای شارژی، به‌خصوص مدل‌های دستی و رباتی، کوچکترند و به همان نسبت مخزن کوچکتری دارند و آشغال کمتری هم داخلشان جای می‌گیرد.

جارو شارژی بهتره یا جارو برقی؟

اولین سوالی که در هنپام خرید جارو مطرح میشود که جارو شارژی بهتره یا جارو برقی؟ یا جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی ؟ هنگام مقایسه جاروهای شارژی و سیمی، انعطاف پذیری یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید در نظر گرفت. داشتن یک جاروبرقی انعطاف پذیر می تواند تطبیق پذیری بیشتری را برای تمیز کردن امکان پذیر کند.

  1. جارو شارژی: جاروهای شارژی در مقایسه با گزینه های سیمی بسیار سبک هستند و به طور متوسط تنها کمتر از سه کیلو وزن دارند. علاوه بر این، طراحی بدون سیم آنها به شما امکان می دهد آن را به هر مکانی حمل کنید. می توانید از جارو شارژی برای تمیز کردن مکان های مختلف مانند ماشین، مبلمان، پله ها و شکاف های عمیق استفاده کنید. بسیاری از مدل های جارو شارژی می توانند به یک جاروبرقی دستی تبدیل شوند که نقاط دور از دسترس را تمیز می کند.
  2. جاروهای برقی: وقتی صحبت از انعطاف پذیری به میان می آید، جاروهای برقی با جاروهای شارژی قابل مقایسه نیستند. آنها بسیار سنگین تر و حجیم تر هستند، گزینه های حمل و نقل شما را محدود می کند و آنها را تا حدی برای مانور کردن سخت می کند. ناگفته نماند که سیم بلندآن شما را مجبور می کند تا یک دوشاخه را در هر اتاق پیدا کنید و از آن استفاده کنید تا جاروبرقی کار کند. ممکن است متوجه شوید که دائماً در تلاش هستید تا سیم رابط را از زیر پاهای خود دور نگه دارید. و اگر تا به حال روی دکمه سیم رابط کوبیده اید و آن را بیرون کشیده اید، می دانید که چقدر می تواند خسته کننده باشد.

جمع بندی

شما هدفتان برقراری نظافت وبهداشت منزل میباشد بنابر این نیاز مبرم به جاروبرقی یا جارو شارژی خواهید داشت  ولی قبل از انتخاب همه مسائل مربوط به این وسیله را مد نظر قراردهید شما باید پاسخ قانع کنندهای برای سئوالهای خود داشته باشید وقتی تصمیم گرفتید که جاروبرقی بخرید یا جارو شارژی، به این فکر کنید که فضایی که می‌خواهید آن را تمیز کنید چقدر است؟ چند مرتبه در طی هفته از جارو استفاده می‌کنید؟ آیا فضا فرش شده یا پارکت است؟

به‌طور کل، بهتر است که یک جاروبرقی در خانه داشته باشید و برای تمیز کردن فضاهای کوچکتر که دسترسی‌تان به برق محدود است، مانند داخل خودروتان، از یک جاروی شارژی کمک بگیرید.