بررسی ابعاد مایکروفر چه اهمیتی دارد ؟ اهمیت این امر زمانی به چشم می آید که شما به دنبال یک مایکروفر توکار هستید در آشپز خانه و قرار است کابینت هارا برش دهید، اگر ابعاد درست را ندانید قطعا خرابی سنگینی به بار می آید، باید قبل از اقدام به هر کاری در این خصوص ابعاد درست را بیابید و سپس به برش و جایگذاری مایکروفر بپردازید.

بررسی ابعاد مایکروفر ، زمانی که شما برای خرید مایکروفر به بازار میروید حتما باید علاوه بر مدل و برند و رنگ و کارایی آن، به ابعاد مایکروفر نیز توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین مکان را در آشپزخانه برای این وسیله برقی پر مصرف ترتیب دهید. ابعاد مایکروفر توکار، از این جهت اهمیت دارد که طراحی و ساخت کابینت ها باید با توجه به این اندازه ها صورت بگیرد و چنانچه شما سایز دقیق وسیله ای که می خواهید بخرید را ندانید، در هنگام نصب به مشکل برمی خورید. این مقاله به موضوع ابعاد مایکروفر رومیزی و ابعاد فر و مایکروفر توکار خواهد پرداخت و همچنین ابعاد مایکروفر توکار اخوان، مایکروفر سامسونگ و ال جی بررسی خواهد شد؛ با ما همراه باشید.

ابعاد مایکروفر چقدر است؟

ابعاد مایکروفر چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال و بررسی ابعاد مایکروفر باید بدانید کلیه مایکروفرهای موجود در بازار از لحاظ ابعاد و اندازه دارای یک محدوده مشخص میباشند. توجه داشته باشید این امکان وجود دارد که در برند های مختلف، اندازه ها نیزکمی تغییر کند و بزرگ تر یا کوچک تر شوند. شما با توجه به تعداد اعضای خانواده خود و میزان استفاده ای که از مایکروفر میکنید و حجم غذایی که با آن طبخ و یا گرم می کنید، مدل مایکروفر را انتخاب میکنید. به طور کلی ابعاد مایکروفر به صورت جدول زیر است. ناگفته نماند که این اعداد اندازه دستگاه هستند و اگر می خواهید مایکروفر را به صوت توکار استفاده کنید، ابعادی که برای کابینت در نظر می گیرید، باید بزرگ تر از این مقدار ها باشد.

عرض مایکروفر ۴۵ سانتی متر تا ۶۰ سانتی متر
ارتفاع مایکروفر ۲۵ سانتی متر تا ۳۵ سانتی متر
عمق مایکروفر ۳۵ سانتی متر تا ۵۰ سانتی متر

ابعاد مایکروفر توکار

ابعاد مایکروفر توکار ، همچنان که میدانید ابعاد فر و مایکروفر توکار در کابینت باید کمی بزرگ تر از ابعادی باشد که بر روی محصول درج شده. زیرا فر یا مایکروفر باید درون کابینت قرارگیرند و اگر کابینت مخصوص آن درست به اندازه خود این وسیله برش خورده و آماده شده باشد، قرار دادن آن در کابینت غیر ممکن خواهد بود.

نکته مهم درباره ابعاد فر و مایکروفر توکار در کابینت آن است که هنگامی که جای خاصی را برای مایکروفر مشخص می کنید ( چه به صورت توکار و چه روکار ) باید از پشت و جلوی مایکروفر در حدود ۱۰ سانتی متر فضای اضافی قرار دهید. همچنین در مورد ابعاد مایکروفر توکار باید بدانید که جایی را در آشپزخانه برای مایکروفر انتخاب کنید که فضای جلوی درب مایکروفر باز باشد و درب آن بتواند به راحتی باز و بسته شود. ابعاد مایکروفر توکار به صورت تقریبی ۳۵ × ۴۵ × ۲۵ سانتی ‌متر تا ۵۰ × ۶۰ × ۳۵ سانتی‌ متر است.

ابعاد استاندارد مایکروفر توکار اخوان

شرکت اخوان یک شرکت ایرانی تولید کننده انواع فر های برقی توکار است و این فر ها را با کیفیت مناسب در بازار عرضه می کند،بررسی ابعاد مایکروفر ها نشان داده ابعاد استاندارد مایکروفر توکار اخوان برای کابینت ها بسیار کار آمد میباشد و نیاز به خرابی کابینت ها برای نادرست بودن اندازه مایکروفر های این شرکت نیس. باید گفت که ابعاد تمامی فر های توکار اخوان ۶۰ × ۶۰ × ۵۵ سانتی متر میباشد، که اندازه برش این فرها ده سانتی متر بیشتر از هر طرف خواهد بود.

بررسی ابعاد مایکروفر

ابعاد مایکروفر سامسونگ

شرکت سامسونگ یکی از پر طرفدارترین و پرفروش ترین تولید کننده مایکروفرهای موجود در بازارمیباشد. ابعاد مایکروفر سامسونگ در جدول زیر برای هر کدام از مدل های این محصول آمده است که با بررسی ابعاد مایکروفر و مطالعه آن می توانید بهترین انتخاب را برای آشپزخانه خود داشته باشید.

مدل ارتفاع عرض عمق
ابعاد مایکروفر سامسونگ مدل GE234S 21 33 32
ابعاد مایکروفر سامسونگ مدل CE288 23 37 37
ابعاد مایکروفر سامسونگ مدل GE286B 31 53 47
ابعاد مایکروفر سامسونگ مدل SAMI5 23 37 37
ابعاد مایکروفر سامسونگ مدل SAMI12 23 37 37
ابعاد مایکروفر سامسونگ مدل ME201 35 40 45
ابعاد مایکروفر سامسونگ مدل GE401 31 56 45
ابعاد مایکروفر سامسونگ مدل SAMI16 31 52 50

 

بررسی ابعاد مایکروفر

 ابعاد ماکروفر ال جی

مدل ارتفاع عرض عمق
ابعاد مایکروفر ال جی مدل 8265  45 30 54
ابعاد مایکروفر ال جی مدل MS2042DB   26  33  45 
ابعاد مایکروفر ال جی مدل MC2846SL  49 30 51
ابعاد مایکروفر ال جی مدل MC2846SL   43   30   54 

 موارد مهم در خرید مایکروفر

در موقع خرید مایکروفر علاوه بر بررسی ابعاد مایکروفر ، باید ظرفیت آن نیزمد نظر باشد. در مورد ابعاد فر و مایکروفر توکار در کابینت حتما اندازه های دقیق را از روی برگه یا کاتالوگ دستگاه مشاهده کنید. تا هنگام نصب با مشکلی مواجه نشوید. مایکروفرهای موجود در بازارهرکدام آپشن ها و مشخصات خاص خود را دارند. قبل از خرید دستگاه حتما محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و به ویژگی های آن توجه کنید. در موقع خرید بر حسب نیاز خود ابعاد دستگاه را انتخاب نمایید. چنانچه جهت استفاده یک یا دو نفر به دنبال خرید مایکروفر هستید، ترجیحا از ابعاد کوچک تراستفاده نمایید.

مایکروفر های موجود در بازار متنوع میباشند. بعضی از آنها ساده، بعضی دیگر دارای گریل و بعضی از نوع سولاردام هستند. با توجه به این ویژگی ها و نیاز خود اقدام به خرید مایکروفر نمایید. قبل از خرید این دستگاه جای آن را در آشپزخانه مشخص کنید و یا اگر می خواهید از مایکروفر یا فر توکار استفاده کنید، محل دقیق آن به علاوه اندازه ها را تعیین نمایید.