نحوه عیب یابی جارو شارژی

نحوه عیب یابی جارو شارژی

09:47 1403/05/18 مقالات
چنانچه جاروشارژی شما به مشکل خورده است و کار نمیکند یا هر چیز دیگری ما به شما خواندن مقاله نحوه عیب یابی جارو شارژی را پیشنهاد میدهیم تا بتوانید آنرا رفع کنید.

فهرست عناوین

  1. چرا جارو شارژی خراب شده است؟
  2. مراحل عیب یابی جارو شارژی

جارو شارژی را می توان جزء وسایل بسیار کاربردی و پرمصرف دانست زیرا با داشتن یک جارو شارژی شما، هم می توانید آن را در منزل خود استفاده کنید هم به راحتی برای اتومبیل و حتی محل کارتان نیز قابل استفاده است. در واقع به دلیل سبکی و راحتی در جابه جایی می توان برای استفاده در هر جایی که فکرش را کنید آن را با خود ببرید همچنین دیگر مزیت بزرگی که جارو شارژی دارد این است که با باتری کار می کند و نیاز به برق ندارد این ویژگی باعث می شود که جارو شارژی کوچک و سبک خود را هر کجا که دوست داشتید با خود برده و از کار کردن با آن لذت ببرید. اما در هر صورت این وسیله پرکاربرد و دوست داستنی نیز گاهی دچار مشکل شده و نیازمند تعمیرات می شود. در این مقاله قصد داریم علت های خرابی جارو شارژی و نحوه عیب یابی جارو شارژی را به شما خوانندگان محترم بیاموزیم امیدواریم که مفید واقع شود.

چرا جارو شارژی خراب شده است؟

چرا جارو شارژی خراب شده است؟

اگر از خود میپرسید که چرا جارو شارژی خراب شده است؟ اما پاسخی ندارید نگران نباشید امروز در مقاله نحوه عیب یابی جارو شارژی به این مورد پرداخته ایم.. هنگام استفاده از جارو شارژی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید و برایتان سوال پیش آید که چه اتفاقی افتاده و چرا جارو شارژی همانند همیشه کار نمی کند و خراب شده است؟ موارد متعددی وجود دارد که نشانه خرابی جارو شارژی می باشد در ادامه به این موارد پرداخته می شود. جارو شارژی شما دچار مشکل شده است زمانیکه:

  1. بدنه جارو شارژی بیش از اندازه گرم می شود.
  2. جارو شارژی بوی سوختگی می دهد.
  3. مکش جارو شارژی کم شده است.
  4. جارو شارژی سر و صدای بیش از اندازه دارد.
  5. جارو شارژی ناگهان خاموش می شود.
  6. جارو شارژی روشن نمی شود.
  7. باتری جارو شارژی کار نمی کند.

مراحل عیب یابی جارو شارژی

مراحل عیب یابی جارو شارژی

اگر جارو شارژی شما با یکی از مشکلات گفته شده در بالا مواجه شده است بهتر است برای برطرف کردن مشکل اقدامات لازم را انجام دهید و چنانچه با نحوه عیب یابی جارو شارژی آشنا نیستید در ادامه مراحل عیب یابی جارو شارژی را بررسی خواهیم کرد:

1- روش عیب یابی مشکل گرم شدن بیش از اندازه بدنه جارو شارژی

در صورتیکه احساس کردید بدنه جارو شارژی بیش از حد گرم شده است روش عیب یابی مشکل گرم شدن بیش از اندازه بدنه جارو شارژی را در ادامه آورده ایم. طبق گفته ها پیش بروید تا نحوه عیب یابی جارو شارژی به خوبی انجام شود.

  • اگر فن موتور جارو شارژی دچار اشکال شده باشد موجب گرم شدن بیش از اندازه بدنه خواهد شد. برای رفع این مشکل باید از یک متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید.
  • استفاده طولانی مدت از جارو شارژی می تواند باعث داغ شدن بدنه آن شود راه حل برطرف کردن این مشکل نیز استراحت دادن به جارو می باشد. همیشه هنگام استفاده از جارو بهتر است بعد از چند دقیقه کار کردن کمی به آن استراحت دهید تا موتورش خنک شود.

2- رفع عیب بوی سوختگی جارو شارژی

جهت آشنایی با نحوه عیب یابی جارو شارژی باید بدانید یکی از مواردی که می تواند باعث شود بوی سوختگی از جارو شارژی بلند شود استفاده بیش از حد از جارو بوده در این شرایط به دلیل وارد آمدن فشار مضاعف به موتور جارو شارژی ممکن است بوی سوختگی از آن بلند شود نحوه رفع عیب بوی سوختگی جارو شارژی این مورد این است که آنرا خاموش کنید اما علت دیگر این بو می تواند به خاطر سوختن موتور نیز باشد در این شرایط ابتدا جارو را خاموش کنید و سپس کمی صبر کرده حال مجددا آن را روشن نمائید اگر مشکل برطرف نشد معلوم می شود که موتور جارو سوخته است و باید توسط یک تعمیرکار ماهر تعویض شود.

3- رفع عیب کم شدن مکش جارو شارژی

مورد بعدی که در مقاله نحوه عیب یابی جارو شارژی به آن پرداخته ایم رفع عیب کم شدن مکش جارو شارژی است. جهت تعمیر کم شدن مکش جارو شارژی موارد زیر را بررسی نمائید:

  1. پر بودن مخزن جارو شارژی یکی از مهم ترین علت های کاهش مکش جارو می باشد.
  2. جمع شدن نخ و کرک داخل مخزن و راه ورودی جارو نیز می تواند باعث کم شدن مکش جارو شود.
  3. کثیف شدن فیلتر جارو از دیگر دلایل کم شدن مکش جارو شارژی می باشد.
  4. برای رفع این مشکل سعی کنید بعد از هر بار استفاده فیلتر جارو را تمیز کرده و مخزن آن را نیز خالی نمائید تا با مشکل کاهش مکش جارو مواجه نشوید.

رفع مشکل سرو صدای بیش از اندازه جارو شارژی

4- رفع مشکل سرو صدای بیش از اندازه جارو شارژی

برای رفع مشکل سرو صدای بیش از اندازه جارو شارژی با کمک گرفتن از مقاله نحوه عیب یابی جارو شارژی در ابتدا مسیر ورودی جارو شارژی را بررسی کنید در صورت وجود گرفتگی در آن قسمت سر و صدای جارو زیاد می شود چرا که هوا به درستی نمی تواند جریان پیدا کند. شکستن بلبرینگ نیز می تواند باعث ایجاد لرزش و سر و صدا شود تشخیص و تعمیر این مورد را نیز بهتر است به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

5- رفع ایراد خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی

در ادامه مقااله نحوه عیب یابی جارو شارژی به 5 روش رفع ایراد خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی پرداخته شده است.

  1. برای استفاده از جارو شارژی در ابتدا مطمئن شوید که جارو به قدر کافی شارژ داشته باشد.
  2. در صورتیکه مخزن جارو بیش از حد پر شده باشد نیز ممکن است در حین کار ناگهان خاموش شود.
  3. کثیفی فیلتر جارو نیز می تواند دلیل دیگری برای خاموش شدن ناگهانی جارو باشد
  4. راه ورودی جارو را بررسی کرده که دچار گرفتگی نشده باشد.
  5. توصیه می شود همیشه به موقع نسبت به تمیز کردن فیلتر جارو و خالی کردن مخزن آن اقدام نمائید.

6- رفع ایراد روشن نشدن جارو شارژی

اگر جارو شارژی روشن نمی شود لازم است موارد زیر به دقت بررسی شوند:

  1. در ابتدا دکمه جارو شارژی را بررسی کنید خرابی آن می تواند باعث روشن نشدن جارو شود.
  2. لازم است موتور جارو نیز بررسی شود.
  3. بهتر است اتصالات موتور جارو شارژی نیز چک شود.
  4. در نهایت پس از بررسی های فوق برد الکترونیکی دستگاه نیز باید تست شود.

البته می توان گفت بررسی تمام موارد فوق تخصصی بوده پس بهتر است برای انجام آن به یک مرکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی مراجعه فرمایید.

7- رفع عیب شارژ نشدن باتری جارو شارژی

اگر جارو را به شارژ زده و بعد از گذشت مدت زمانی متوجه شدید شارژ نگرفته است هر یک از دلایل زیر می توانند باعث این اتفاق شوند و شما میتوانید با اطلاعات داده شده در مقاله نحوه عیب یابی جارو شارژی به رفع عیب شارژ نشدن باتری جارو شارژی بپردازید.

  1. خراب بودن پایه شارژ باتری و آداپتور می توانند اصلی ترین عامل بروز این مشکل باشند پس در ابتدا این موارد را به دقت بررسی کنید.
  2. اشکل در اتصالات جارو شارژی نیز می تواند باعث شارژ نگرفتن باتری شود.
  3. به پایان رسیدن عمر باتری ها نیز می تواند دلیل دیگری باشد که بسیار شایع است زیرا همان طور که می دانید باتری ها قطعاتی مصرفی هستند و میزان عمر مشخصی نیز دارند.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور مفصل دلایل خرابی جارو شارژی و روش های عیب یابی آن بررسی شد. همان طور که از خواندن مقاله متوجه شده اید در صورت رعایت نظافت جارو شارژی می توانید جلوی بروز برخی از مشکلات را بگیرید اما برخی دیگر از خرابی ها خواه ناخواه در اثر استفاده طولانی مدت از جارو شارژی به وجود می آیند و چاره ای جز تعمیر آن برای برطرف کردن مشکل نخواهید داشت.