نحوه شارژ جاروشارژی

نحوه شارژ جاروشارژی

09:48 1403/06/07 مقالات
شاید به تازگی دستگاه جاروشارژی را خریداری کرده اید و میخواهید از آن استفاده کنید اما با نحوه شارژ جاروشارژی آشنا نیستید ما در این مقاله به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم.

فهرست عناوین

  1. نحوه شارژ جاروشارژی چگونه است؟
  2. مدت زمان شارژ جاروشارژی چقدر است؟
  3. علت شارژ نشدن جاروشارژی چیست؟
  4. نحوه افرایش طول عمر باتری جاروشارژی
  5. چگونه از کاهش ظرفیت باتری جاروشارژی جلوگیری کنیم؟

جاروشارژی ها اغلب برای نظافت های کوچک و سریع کاربرد دارند و به دلیل سبکی و جمع و جور بودن آن ها بسیار محبوب بوده و مورد استقبال زیاد مصرف کنندگان قرار گرفته اند. برای مثال وقتی صندلی ماشین یا مبل منزل بعد از خوردن یک خوراکی کوچک کثیف شده باشد با جاروشارژی به راحتی می توان خرده های ریخته شده روی صندلی و مبل را تمیز کرد بدون اینکه نیاز باشد سنگینی جاروبرقی را برای جارو زدن یک فضای کوچک متحمل شویم. به دلیل سهولت استفاده از جاروشارژی و پرکاربرد بودن آن نحوه شارژ جاروشارژی همواره یکی از دغدغه ای ذهنی کاربران آن می باشد. در این مقاله می خواهیم نحوه شارژ جارو، مدت زمان شارژ گرفتن آن، علت های شارژ نشدن و نحوه افزایش طول عمر باتری جاروشارژی را بررسی کنیم. اگر این مسئله دغدغه ذهنی شما نیز می باشد در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نحوه شارژ جاروشارژی چگونه است؟

نحوه شارژ جاروشارژی چگونه است؟

اگر زیاد از جاروشارژی خود استفاده می کنید باید بدانید که نحوه استفاده درست از آن بسیار بر طول عمر و کارآیی دستگاه تاثیرگذار خواهد بود بنابراین بهتر است نحوه صحیح شارژ کردن دستگاه را آموزش دیده و به آن عمل نمائید. شاید از خود بپرسید نحوه شارژ جاروشارژی چگونه است؟ در ادامه می خواهیم ببینیم نحوه شارژ صحیح جاروشارژی به چه شکل است.

  • همیشه سعی کنید برای شارژ کردن جاروشارژی از شارژر اصلی خود دستگاه استفاده کنید زیرا استفاده از شارژرهای تقلبی و یا شارژر دستگاه های دیگر می تواند به باتری های دستگاه آسیب برساند.
  • قبل از شروع کار، باتری های دستگاه را شارژ کرده تا وسط  کار مجبور به انجام آن نشوید.
  • باتری های مورد استفاده در جاروشارژی ها معمولا 12 ولتی هستند حداکثر زمان مورد نیاز برای شارژ آن ها حدود 20 دقیقه می باشد. ماندن بیش از حد در شارژ می تواند به باتری ها آسیب بزند. اگر در این زمان شارژ باتری ها کامل نمی شود و نیاز است که دستگاه را زمان طولانی تری به شارژ بزنید به طور حتم باتری های دستگاه دچار ایراد شده اند و بهتر است برای رفع عیب و تعویض آن ها اقدام نمائید.

بیشتر بخوانید: علت کم شدن مکش جاروشارژی

مدت زمان شارژ جاروشارژی چقدر است؟

باتری های به کار رفته در برندهای مختلف اصولا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و مدت زمان شارژ گرفتن آن ها یکسان می باشد. بنابراین اگر جاروشارژی شما هر یک از برند های بوش، کنوود، مجیک، بلک اند کر، مایر، نانیوا و ... باشد تفاوت محسوسی در زمان شارژ گرفتن باتری های آن ها وجود ندارد. اما بعد از آشنایی با نحوه شارژ جاروشارژی باید بدانید مدت زمان شارژ جاروشارژی چقدر است؟ همان طور که قبلا نیز گفته شد زمان شارژ مورد نیاز برای باتری های سالم دستگاه جاروشارژی حدود 20 دقیقه می باشد. زمان شارژ اولیه در باتری های لیتیوم یون امروزی با باتری های قدیمی یکسان نبوده و بنابراین نیازی به 8 ساعت وصل بودن به شارژر نمی باشد. باتری جاروشارژی را بعد از اتصال به شارژر بگذارید تا شارژ آن 100درصد پر شود سپس آن را از شارژر جدا کنید.

آیا جاروشارژی باید همیشه در شارژ باشد؟

شاید شما نیز هنگام استفاده از جاروشارژی برایتان سوال پیش آمده باشد که آیا جاروشارژی باید همیشه در شارژ باشد؟ قطعا پاسخ این سوال منفی است زیرا باتری های 12 ولتی جاروشارژی در صورت سالم بودن بعد از گذشت زمانی در حدود 20 دقیقه به طور کامل شارژ می گیرند. حتی بیش از اندازه ماندن در شارژ، نه تنها تاثیر مفیدی برای شارژ شدن باتری ها نداشته بلکه می تواند به باتری ها نیز آسیب جدی برساند.

علت شارژ نشدن جاروشارژی چیست؟

علت شارژ نشدن جاروشارژی چیست؟

همان طور که می دانید جاروشارژی در صورتی قادر به کار کردن می باشد که باتری های آن شارژ داشته باشند و در صورت شارژ نداشتن باتری ها دستگاه عملا غیر قابل استفاده می باشد. گاهی ممکن است با اینکه باتری را  از قبل به شارژ زده اید هنگام کار با دستگاه متوجه شارژ نگرفتن آن ها شوید اما علت شارژ نشدن جاروشارژی چیست؟ شارژ نشدن باتری ها دلایل متعددی دارد که در ادامه مقاله نحوه شارژ جاروشارژی آن ها را بررسی می کنیم:

  • اگر دستگاه جاروشارژی را مدتی به برق زده اید و پس از اینکه به سراغ آن می روید متوجه شارژ نگرفتن آن می شوید ابتدا اطمینان حاصل کنید مدت زمانی که دستگاه به پریز برق متصل بوده برق ورودی ساختمان قطع نشده باشد.
  • به عنوان گام بعدی در صورت شارژ نشدن باتری ها پریز برقی که دستگاه به آن متصل بوده است را چک نمائید. خرابی پریز می تواند دلیل شارژ نشدن باتری ها باشد.
  • در صورتیکه باتری ها به صورت صحیح در پایه شارژر قرار نگرفته باشند باعث می شود که شارژ نگیرند.
  • عدم اتصال مناسب پایه شارژر به پریز برق نیز می تواند باعث بروز این مشکل شود.
  • خراب شدن پایه شارژر نیز عامل دیگری برای شارژ نگرفتن باتری ها است.
  • در نهایت بعد از بررسی تمامی عوامل فوق و برطرف نشدن مشکل باید سراغ باتری ها ی دستگاه بروید. ممکن است در صورت تمام شدن عمر مفید باتری ها، دیگر شارژ آن ها صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: علت شارژ نشدن جاروشارژی

نحوه افرایش طول عمر باتری جاروشارژی

تا اینجا با نحوه شارژ جاروشارژی و علت های شارژ نشدن آن آشنا شدیم حال بد نیست نحوه افرایش طول عمر باتری جاروشارژی را نیز بررسی کرده و نگاهی به  عوامل موثر در آن بیاندازیم.

  • شارژ به موقع دستگاه: شارژ کردن به موقع باتری ها یکی از عوامل تاثیرگذار در طول عمر آن ها می باشد. باتری های لیتیوم یونی بر خلاف باتری های قدیمی نیازی به خالی شدن شارژ تا انتها ندارند بنابراین می توانید قبل از اتمام کامل شارژ، آن ها را به شارژ زده و با انجام این کار به دلیل اینکه به دستگاه فشاری وارد نمی شود طول عمر باتری های آن نیز افزایش می یابد.
  • شارژ کردن باتری ها به اندازه کافی: عامل مهم دیگر به اندازه شارژ کردن باتری ها است یعنی بعد از مدت زمان مشخص شده برای شارژ باتری ها حتما شارژر را از برق جدا کنید.
  • تمیز کردن فیلتر جارو: تمیز کردن به موقع فیلتر جارو نیز به خاطر اینکه باعث می شود به موتور دستگاه فشار کمتری وارد شود در افزایش طول عمر باتری موثر است. هر چه فیلترها دیرتر تمیز شوند به علت مسدود شدن فیلتر، ذرات گرد و غبار بیشتر می توانند به درون موتور جارو نفوذ پیدا کرده و موتور دستگاه را تحت فشار قرار دهند در نتیجه مکش دستگاه کم شده و به باتری ها نیز فشار وارد می کند.
  • خاموش کردن به موقع دستگاه: اگرحین جارو کشیدن می خواهید مدت زمانی از آن استفاده نکنید حتما جارو را خاموش کرده و در صورت نیاز مجددا آن را روشن نمائید. دائم روشن نگه داشتن جارو باعث مصرف باتری های آن می شود و همان طور که می دانید باتری ها ی شارژی مصرفی هستند و این کار طول عمر مفید آن ها را کاهش می دهد.
  • نگهداری از جاروشارژی در شرایط مناسب: بعد از اتمام کار جاروشارژی حتما آن را در محیط  مناسبی به دور از رطوبت و در دمای معمولی اتاق نگهداری نمائید. این کار نیز می تواند موجب بالا رفتن عمر مفید باتری های دستگاه شود.

چگونه از کاهش ظرفیت باتری جاروشارژی جلوگیری کنیم؟

چگونه از کاهش ظرفیت باتری جاروشارژی جلوگیری کنیم؟

ظرفیت باتری ها تحت تاثیر عوامل مختلف و حتی به صورت طبیعی به مرور زمان کاهش می یابد. با اینکه امروزه تکنولوژی در ساخت وسایل بسیار پیشرفت کرده است اما هنوز به حدی نرسیده که بتواند این مشکل را برطرف نماید اما چگونه از کاهش ظرفیت باتری جاروشارژی جلوگیری کنیم؟ با رعایت نکاتی می توان روند کاهشی ظرفیت باتری را طولانی تر کرد که در ادامه مقاله نحوه شارژ جاروشارژی برخی از آنها را آورده ایم.

  • تخلیه کامل شارژ جاروشارژی موجب کاهش ظرفیت باتری می شود بنابراین همیشه قبل از اتمام کامل شارژ برای شارژ مجدد آن اقدام کنید.
  • اگر در حین کار با جارو متوجه شدید شارژ آن رو به اتمام است کار را متوقف کرده و دستگاه را به شارژ بزنید.
  • نگهداری جارو در دمای نرمال اتاق باعث می شود باتری دستگاه سالم تر بماند.
  • هیچگاه نگذارید در حین استفاده از جارو دمای دستگاه و باتری ها بیش از حد بالا برود.
  • تمیز کردن به موقع بدنه جارو و قطعات داخلی آن نیز می تواند از کاهش زود هنگام ظرفیت باتری جلوگیری کند.
  • هرگز جاروشارژی را در مکانی که در معرض نور مستقیم خورشید باشد قرار ندهید.

بیشتر بخوانید: نحوه برقی کردن جاروشارژی

نتیجه گیری

از مطالعه مقاله فوق متوجه شدیم برای اینکه بتوانیم کارآیی وسایل برقی مورد استفاده خود را بالا ببریم بهترین راه حل نگهداری از وسایل طبق یک الگوی مناسب مصرف می باشد. الگوی مناسب استفاده از هر وسیله در دفترچه راهنمای آن قرار داده شده است به طور قطع این موضوع در مورد جاروشارژی نیز صادق است. هر چه برای حفظ و نگهداری سلامت کلی دستگاه بیشتر تلاش کنیم حتما اجزای دیگر آن نظیر باتری های دستگاه نیز در شرایط بهتری قرار داشته و به طول عمر مفید آن ها افزوده می شود.