نحوه برقی کردن جاروشارژی

نحوه برقی کردن جاروشارژی

14:10 1403/06/05 مقالات
جاروشارژی ها امروزه به وسایل بسیار پرکاربردی در منازل و محیط های اداری تبدیل شده اند به گونه ای که نبود آن ها ما را در انجام کارهای روزمره دچار سردرگمی کرده و در انجام امور نظافت اختلال ایجاد می کند. اما برقی کردن جاروشارژی امکان پذیر است؟ اگر پاسخ مثبت است نحوه برقی کردن جاروشارژی به چه شکل است؟

فهرست عناوین

  1. آیا می توان جاروشارژی را برقی کرد؟
  2. روش انجام برقی کردن جاروشارژی؟
  3. تفاوت عملکرد در تبدیل جاروشارژی به مدل برقی
  4. آیا برقی کردن جاروشارژی خطرناک است؟

اما در مقاله نحوه برقی کردن جاروشارژی متوجه میشوید که باید پذیرفت که ضعف بزرگ جاروشارژی ها باتری های آن ها می باشد که مصرفی بوده و طول عمر مفید دارد و پس از مدتی استفاده، باتری ها معیوب شده و دیگر همانند روز اول شارژ نگه نمی دارند به مرور زمان نیز به طور کلی دیگر شارژ نمی شوند و نیاز به تعویض پیدا می کنند. ممکن است در صورت بروز این مشکل و هزینه زیاد برای تعویض باتری های جاروشارژی این فکر به ذهن شما خطور کند که آیا می شود جاروشارژی را برقی کرد؟ در این مقاله می خواهیم به پاسخ این سوال بپردازیم و در صورتیکه امکان این کار وجود داشته باشد روش انجام آن را بررسی کنیم:

آیا می توان جاروشارژی را برقی کرد؟

شاید بپرسید آیا می توان جاروشارژی را برقی کرد؟ در پاسخ این سوال در مقاله نحوه برقی کردن جاروشارژی باید گفت برقی کردن جاروشارژی با هدف تغییر در ساختار کلی آن امکان پذیر نمی باشد زیرا میزان ولتاژ برق شهری با ولتاژ تعریف شده در باتری های جاروشارژی متفاوت می باشد. برخی از جاروشارژی ها به گونه ای طراحی شده اند که برای هر دو نوع ولتاژ برق شهری و ولتاژ برق باتری قابل استفاده می باشند در صورتیکه جاروشارژی شما جزو این دسته باشد می توانید به برقی کردن آن فکر کنید در غیر این صورت اصلا سراغ چنین کاری نروید. در شرایط زیر می توانید این دو منبع تغذیه را با یکدیگر جایگزین کنید:

  • اگر خارج از محیط های دارای برق شهری می باشید می توانید از باتری شارژی جاروشارژی خود استفاده نمائید.
  • در صورتیکه جاروشارژی شما هر دو نوع ولتاژ برق را ساپورت می کند اگر باتری دستگاه دچار هرگونه نقص و یا خللی شود می توانید از برق شهری برای کارکردن با جاروشارژی استفاده کنید.

روش انجام برقی کردن جاروشارژی؟

روش انجام برقی کردن جاروشارژی؟

حال که میدانیم میتوانیم این کار را انجام دهیم روش انجام برقی کردن جاروشارژی؟ در صورتیکه می خواهید از برق شهری برای جاروشارژی خود استفاده کنید بهتر است مراحل زیر را برای نحوه برقی کردن جاروشارژی مطالعه فرمائید.

  • به منظور انجام این کار در ابتدا مطمئن شوید که جاروشارژی شما منبع برق شهری را نیز پشتیبانی می کند.
  • در ادامه می توانید باتری را از محفظه جاروشارژی خارج نمائید.
  • حال سیمی که مربوط به خود جاروشارژی می باشد و به آن متصل است را به پریز برق وصل کرده و از جارو استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور جاروشارژی

تفاوت عملکرد در تبدیل جاروشارژی به مدل برقی

اما تفاوت عملکرد در تبدیل جاروشارژی به مدل برقی در چیست؟ باید این مورد را در قاله نحوه برقی کردن جاروشارژی بدانید که در صورتیکه از جاروشارژی با برق شهری استفاده نمائید نسبت به زمانی که با باتری از آن استفاده می کنید در عملکرد آن ها تفاوتی ایجاد نمی شود و قدرت مکش در هر دو حالت یکسان می باشد. تفاوت می تواند در موارد زیر احساس شود:

  • زمانی که شما از جاروشارژی توسط باتری استفاده می کنید در واقع دامنه حرکتی بیشتری نیز دارید زیرا دستگاه بدون هیچ سیمی کار می کند و مجبور نیستید دستگاه را به پریز برق وصل کرده و دائما دنبال پریز جدید بگردید.
  • تفاوت دیگر در این حالت زمان استفاده از دستگاه می باشد در حالت شارژی شما برای استفاده از جارو محدودیت زمانی دارید و بعد از گذشت مدت زمانی مشخص شارژ جارو به اتمام رسیده و خاموش می شود اما در حالت اتصال جارو به برق این محدودیت زمانی دیگر وجود ندارد و تا هر زمان که بخواهید می توانید به جارو زدن ادامه دهید.

آیا برقی کردن جاروشارژی خطرناک است؟

آیا برقی کردن جاروشارژی خطرناک است؟

در آخر مظلب نحوه برقی کردن جاروشارژی پاسخ سوال آیا برقی کردن جاروشارژی خطرناک است؟ را اینگونه میدهیم که  اگر استفاده از جاروشارژی توسط برق به صورت پیش فرض بر روی آن وجود داشته باشد و در واقع تنظیمات کارخانه ای آن به صورتی باشد که با برق شهری نیزبتوان از جارو استفاده کرد به طور حتم هیچ ایرادی نداشته و خطری شما را تهدید نمی کند اما اگر قصد داشته باشید در ساختار کلی جارو تغییراتی را ایجاد کرده که بتوانید با برق شهری از آن استفاده کنید قطعا این کار ایمن نبوده و می تواند سلامت دستگاه جاروشارژی شما را تهدید کند همچنین به دلیل سر و کار داشتن با برق ولتاژ بالا حتی می تواند برای سلامت خودتان نیز خطرناک باشد. توصیه می شود به هیچ عنوان دست به چنین اقداماتی نزنید.

بیشتر بخوانید: نحوه عیب یابی جارو شارژی

نتیجه گیری

در این مقاله بررسی شد که آیا می توان جاروشارژی را برقی کرد؟ پاسخ این سوال به طور کلی خیر می باشد بهتر است بدانید در حالت عادی امکان انجام چنین کاری برای جاروشارژی وجود ندارد مگر اینکه چنین تنظیماتی از قبل روی خود دستگاه قرار گرفته باشد و بتوانید از آن در هر دوحالت استفاده نمائید اما جاروشارژی هایی که در بازار وجود دارند غالبا این امکان را نداشته و چنین سیستمی برای آن ها طراحی نشده است. بنابراین در صورت معیوب شدن باتری های دستگاه و شارژ نگرفتن آن ها منطقی ترین و اصولی ترین کار، تعویض باتری ها می باشد که بهتر است برای انجام این کار نیز به مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی مراجعه نموده و از متخصصان مجرب در این زمینه کمک بگیرید.