علت شارژ نشدن جاروشارژی

علت شارژ نشدن جاروشارژی

13:22 1403/06/03 مقالات
امروزه استفاده از انواع جارو، چه جاروبرقی و چه جاروشارژی به دلیل سهولت در امر نظافت در بین مردم بسیار رواج یافته است. جاروبرقی و جاروشارژی با اینکه هر دو برای تمیز کردن گرد و خاک و جمع کردن ذرات ریز و درشت از روی سطوح مورد استفاده قرار می گیرند اما نمی توان هیچ کدام را جایگزین دیگری کرد و هر کدام کاربرد خاص خود در موقعیت های مختلف را دارند. بر این اساس هر کدام معایبی دارند، اصلی ترین مشکل جارو های شارژی شارژ نشدن آنها است اما علت شارژ نشدن جاروشارژی چیست؟

فهرسا عناوین

  1. عمر باتری های مورد استفاده در جاروشارژی چقدر است؟
  2. علت شارژ نشدن باتری شارژی چیست؟
  3. نحوه رفع مشکل شارژ نشدن جاروشارژی
  4. هنگام مواجه با این مشکل چه کنیم؟

همان طور که می دانید اساس کار جاروبرقی کار کردن با برق بوده یعنی جارو باید مستقیما به پریز برق متصل باشد تا کار کند اما در بدنه جاروشارژی ها باتری هایی طراحی شده است که می توانید با شارژ کردن آن ها مدت زمانی بدون نیاز به برق محیط اطراف خود را جارو کنید. اینکه جارو بتواند با باتری و بدون نیاز مستقیم به برق کار کند همانقدر که می تواند لذت بخش بوده و مزیت هایی را برای ما به دنبال داشته باشد خرابی ها و مشکلاتی را نیز در پی خواهد داشت از جمله این مشکلات شارژ نشدن جاروشارژی می باشد که بروز این مشکل دردسرهایی برای مصرف کننده ایجاد می کند. در این مقاله می خواهیم علت شارژ نشدن جاروشارژی را بررسی کرده و راهکارهایی را برای حل آن ارائه دهیم.

عمر باتری های مورد استفاده در جاروشارژی چقدر است؟

عمر باتری های مورد استفاده در جاروشارژی چقدر است؟

مهم ترین مسئله ای که ممکن است بخواهید درباره آن بدانید این است که عمر باتری های مورد استفاده در جاروشارژی چقدر است؟ زیرا شاید همین مورد علت شارژ نشدن جاروشارژی باشد. همان طور که می دانید همه انواع باتری ها وسایلی مصرفی بوده و عمر مفید دارند باتری های شارژی نیز همین گونه اند. طول عمر باتری های جاروشارژی به عوامل مختلفی نظیر مارک، ظرفیت، نوع باتری، نحوه و زمان استفاده از آن بستگی دارد. اما به صورت کلی بیشتر باتری های جاروشارژی طول عمر مفیدی بین 1 تا 3 سال دارند و برخی از آن ها تا 5 سال یا بیشتر نیز می توانند بازدهی و عمر مفید داشته باشند. مسئله مهمی که باید در مورد طول عمر باتری ها بدانید این است که شرایط استفاده از باتری بسیار بر افزایش عمر مفید آن اثرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چرا جاروشاژی یهو خاموش میشه؟

علت شارژ نشدن باتری شارژی چیست؟

در این قسکت از مقاله علت شارژ نشدن جاروشارژی باید بدانید، گاهی اوقات ممکن است بعد از قرار دادن دستگاه روی پایه شارژ متوجه شوید باتری ها شارژ نمی شوند در این هنگام برایتان سوال پیش می آید که علت شارژ نشدن باتری شارژی چیست؟ دلایل بروز این مشکل در ادامه بررسی می شود:

  1. ابتدا باید از اتصال درست دستگاه به منبع برق اطمینان حاصل کرده و بررسی کنید که پریز برق مشکلی نداشته باشد. در صورتیکه پریز، برق نداشته باشد مسلما باتری ها شارژ نخواهند شد.
  2. در مرحله بعد باید شارژر دستگاه را چک کنید زیرا این امکان وجود دارد که شارژر دستگاه آسیب دیده و یا اتصالی داشته باشد در این شرایط  شارژر نمی تواند باتری دستگاه را شارژ کند.
  3. اگر موارد گفته شده در بالا را به دقت بررسی کرده و اطمینان دارید که مشکل از آن ها نمی باشد به احتمال زیاد مشکل از باتری های دستگاه بوده و عمر مفید آن ها به پایان رسیده است که باعث می شود شارژ نگیرند در این شرایط چاره ای جز تعویض باتری ها باقی نمی ماند.

نحوه رفع مشکل شارژ نشدن جاروشارژی

نحوه رفع مشکل شارژ نشدن جاروشارژی

مورد بعدی که در مقاله علت شارژ نشدن جاروشارژی شاید بپرسید نحوه رفع مشکل شارژ نشدن جاروشارژی به چه شکل است؟ در صورتیکه هنگام شارژ دستگاه جاروشارژی خود با مشکل مواجه شده اید بهتر است موارد زیر را برای رفع مشکل به ترتیب انجام دهید:

  1. ابتدا از سلامت پریز برق مطمئن شوید برای تست پریز برق دستگا ه را به پریز دیگری متصل نمائید اگر باز هم دستگاه شارژ نگرفت می توان مطمئن شد که پریز برق مشکلی نداشته است.
  2. شارژر را به درستی به دستگاه وصل کنید عدم اتصال درست شارژر با دستگاه می تواند باعث شارژ نگرفتن آن شود.
  3. خراب بودن شارژر می تواند باعث بروز مشکل شود نسبت به سالم بودن آن اطمینان حاصل نمائید.
  4. در صورتیکه فکر می کنید عمر مفید باتری تمام شده است یا ممکن است باتری به دلایلی معیوب شده باشد لازم است باتری جدید، متناسب با مدل دستگاه جاروشارژی خود خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه عیب یابی جارو شارژی

هنگام مواجه با این مشکل چه کنیم؟

حال تصور کنید با این اتفاق روبرو شده اید باید هنگام مواجه با این مشکل چه کنیم؟ همین طور که با خواندن مقاله پیش رو متوجه شده اید باتری جاروشارژی قطعه مصرفی بوده و در صورت تمام شدن عمر مفید آن به دنبال علت شارژ نشدن جاروشارژی نباید گشت زیرا چاره ای جز تعویض باتری های کهنه با باتری های جدید، مناسب با مدل دستگاه جاروشارژی خود نخواهید داشت. البته قبل از اینکه اقدام به تعویض باتری ها نمائید ابتدا مطمئن شوید که مشکل از موارد دیگر نظیر پریز برق و شارژر دستگاه نمی باشد. برای تعویض باتری ها سعی کنید حتما به مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی مراجعه کرده تا از سلامت باتری های جدید خیالتان آسوده باشد.

نتیجه گیری

حال بعد از مطالعه مقاله فوق دیگر همگی می دانیم که باتری های جاروشارژی طول عمر مفید داشته و بعد از به اتمام رسیدن آن، نیاز است که تعویض شوند اما بهتر است قبل از بروز این مشکل همیشه شرایط صحیح استفاده از آن ها را رعایت کرده تا عمر مفید طولانی تری داشته باشند. برای مثال شارژ بیش از حد باتری می تواند باعث معیوب شدن و کاهش طول عمر باتری شود بنابراین هیچ گاه دستگاه را طولانی مدت روی پایه شارژ قرار ندهید.