علت روشن نشدن لامپ ماکروفر چیست؟

علت روشن نشدن لامپ ماکروفر چیست؟

13:33 1402/10/18 مقالات , آموزش تعمیرات ماکروفر
در این مقاله از سایت خانه امداد ما سعی داریم به شما عزیزان 4 علت اصلی روشن نشدن لامپ ماکروفر را به صورت کامل بررسی کنیم تا در صورت نیاز بتوانید از این اطلاعات استفاده کافی را ببرید، ممکن است شما با این مشکل مواجه شده باشید و ندانید ایراد از کدام قسمت است لامپ، منبع برق ورودی، خرابی سوکت ها و یا برد الکترونیکی، با ما همراه باشید تا پاسخ را بیابیم.

4 علت های روشن نشدن لامپ ماکروفر

روشن نشدن لامپ داخل ماکروفر یکی از مشکلات رایجی است که معمولا در مایکروفر های قدیمی رخ می دهد که امروز ما قصد داریم به علت های روشن نشدن لامپ ماکروفر بپردازیم. استفاده طولانی مدت از مایکروفر ممکن است مانند هر قطعه الکتریکی دیگر باعث از بین رفتن نور داخل آن شود. اگر سال هاست از ماکروفر خود استفاده می کنید، روشن نشدن چراغ ماکروفر مشکلی است که با آن مواجه خواهید شد. دلایل مختلفی برای روشن نشدن نور ماکروفر وجود دارد. شامل:

  • سوختن چراغ داخل ماکروفر
  • اشکال در برد الکترونیکی
  • اشکال در منبع برق ورودی
  • خرابی سوکت های لامپ

4 علت اصلی روشن نشدن لامپ ماکروفر

1- سوختن لامپ داخل ماکروفر دلیل روشن نشدن لامپ ماکروفر

و اما علتی دیگر برای روشن نشدن لامپ ماکروفر ( خرابی لامپ ماکروفر ) رفع مشکل سوختن لامپ داخل ماکروفر، ابتدا باید علت آن را پیدا کنید. یکی از دلایل اصلی سوختن لامپ روشنایی داخل ماکروفر، نوسانات برق است. در صورتی که بنا به هر دلیلی چراغ داخل ماکروفر روشن نشود، اولین سوالی که ذهن شما را به خود درگیر می‌کند این است که علت سوختن لامپ روشنایی داخل ماکروفر چیست؟ اطلاع از علت این مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث می‌شود بتوانید بهترین راه‌ حل رفع مشکل را پیدا کنید.

نوسان برق علت خرابی لامپ ماکروفر ، گاهی اوقات به دلیل نوسان برق مصرفی مایکروفر این مشکل برای لامپ دستگاه به‌وجود می‌آید که منجر به سوختن لامپ داخل ماکروفر میشود و دستگاه دچار خرابی لامپ ماکروفر میشود که در چنین شرایطی ( کار نکردن لامپ ماکروفر ) راهی به جز تعویض لامپ ماکروفر برای شما وجود نخواهد داشت. برای تعویض لامپ ماکروفر، ابتدا باید دستگاه را از برق بکشید و سپس فیوز ماکروفر را قطع کنید. پس از گذشت چند دقیقه پیچ محفظه فلزی آن را باز کنید. به سراغ پنل دستگاه بروید و بخش مربوط به لامپ‌های هالوژن دستگاه را پیدا کنید و لامپ را از آن در بیاورید. در نهایت لامپ جدید را در همان جایگاه قبلی نصب نمایید. لامپ‌های داخل ماکروفر مانند تمام لامپ‌های معمولی به مرور زمان و با استفاده زیاد می‌سوزند. اگر هیچ گونه تفاوتی را مشاهده نکردید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

4 علت اصلی روشن نشدن لامپ ماکروفر

2- اشکال در برد الکترونیکی علت خرابی لامپ ماکروفر

مشکل روشن نشدن لامپ ماکروفر یا همان علت خرابی لامپ ماکروفر ممکن است به دلیل اشکال در برد الکترونیکی باشد. قبل از تعویض برد الکترونیکی، بهتر است لامپ، سوکت و سیم‌کشی را بررسی کنید. در صورتی که این قطعات به نظر سالم می‌آیند، با استفاده از یک مولتی‌متر، ولتاژ صحیح را به سوکت لامپ بفرستید تا بتوانید بررسی کنید که آیا برد الکترونیکی ولتاژ کافی را به سوکت لامپ می‌فرستد یا خیر. در صورتی که برد الکترونیکی ولتاژ کافی را به سوکت لامپ نمی‌فرستد، باید برد الکترونیکی را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید : چرا گریل ماکروفر کار نمی کند؟

3- اشکال در منبع برق ورودی علت اصلی از کار افتادن لامپ ماکروفر

اشکال در منبع برق ورودی می‌ تواند علت روشن نشدن لامپ ماکروفر ( کار نکردن لامپ ماکروفر ) باشد. همچنین، خرابی لامپ، سوکت و سیم‌کشی نیز می‌تواند علت این مشکل باشد. برای رفع این مشکل، ابتدا باید لامپ را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. در صورتی که لامپ سالم است، به سوکت و سیم‌کشی ماکروفر برای بررسی مشکل مراجعه کنید. در صورتی که مشکل هنوز برطرف نشده است، بهتر است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید.

4 علت اصلی روشن نشدن لامپ ماکروفر

4- خرابی سوکت های لامپ، موجب روشن نشدن لامپ ماکروفر

خرابی سوکت های لامپ می‌تواند علت روشن نشدن لامپ باشد. اگر لامپ سوخته باشد، جریان برق به درستی به لامپ منتقل نمی‌شود و لامپ روشن نمی‌شود. اما باید توجه داشت که روشن نشدن لامپ ممکن است به دلیل دیگر عللی مانند سوکت یا سرپیچ اشتباه و خرابی سیم کشی لامپ باشد.

جمع بندی

تعمیر لامپ مایکرفر احتیاج به دانش تخصصی دارد و کار نکردن لامپ ماکروفر را نمیتوان کوچک شمرد ممکن است علت خرابی لامپ ماکروفر مشکلی جدی تر باشد، ولی بعضی وقت ها ممکن است علت روشن نشدن لامپ ماکروویو دلیل خیلی ساده ای داشته باشد که بسیاری از کاربران خود بتوانندآن را رفع کنند. از این رو قبل از اینکه از یک تکنسین متخصص بخواهید برای تعمیر لامپ ماکروفر شما اقدام کند می توانید با انجام راهکارهایی بسیار ساده وجزئی وضعیت لامپ و ایراد آن را بررسی کنید. ممکن است اقدامات اولیه ای که در بالا گفته شده برای تمامی کاربران قابل انجام نباشد. پیشنهادما این است که هر کدام از راهکارها که در سطح دانش و تجربه فنی شما بود انجام دهید.