علت خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی چیست؟

علت خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی چیست؟

11:04 1403/05/29 مقالات
شاید برایتان پیش آمده باشد که هنگام استفاده از جاروشارژی ناگهان دستگاه خاموش شود، اولین سوالی که از خود میپرسید این است که چرا جاروشاژی یهو خاموش میشه؟ اما آیا پاسخی برای آن دارید؟ ما امروز در این مقاله به 5 علت خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی پرداخته ایم درکنار آن راهکار های مواجه شدن با آنها را هم نیز آموزش داده ایم.

فهرست عناوین

  1. چرا جاروشارژی در حین کار خاموش می شود؟
  2. پنج علت خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی
  3. هنگام خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی چه کنیم؟

جاروشارژی دستگاهی سبک و کوچک و قابل حمل بوده و استفاده از آن بسیار آسان می باشد به همین دلیل در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است که به صورت روزانه از جاروشارژی استفاده می کنند. اما همان طور که می دانید استفاده زیاد و مداوم از وسایل برقی آمار خرابی های آن ها را نیز بالاتر خواهد برد یکی از مشکلاتی که ممکن است حین استفاده از این وسیله کارآمد با آن روبه رو شوید خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی می باشد. حتما برایتان سوال پیش می آید که چرا جاروشارژی یهو خاموش می شود؟ دلایل متعددی می تواند برای خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی وجود داشته باشد که باید با بررسی دقیق دستگاه علت به وجود آمدن این اتفاق را پیگیری نمود. در این مقاله می خواهیم جواب درست و مطمئنی برای این سوال که چرا جاروشارژی در حین کار خاموش می شود؟ پیدا کرده و علت های آن را بررسی کنیم بهتر است ادامه مطالب را به دقت دنبال کنید تا پاسخ پرسش خود را دریافت نمائید.

چرا جاروشارژی در حین کار خاموش می شود؟

چرا جاروشارژی در حین کار خاموش می شود؟

شاید بپرسید چرا جاروشارژی در حین کار خاموش می شود؟ اگر برای شما نیز اتفاق افتاده است که در حین کار با جارو به صورت  ناگهانی دستگاه خاموش شود به طور حتم شما نیز دنبال پاسخ این سوال هستید که چرا جاروشارژی یهو خاموش می شود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ادامه مقاله را مطالعه فرمائید.

بیشتر بخوانید: نحوه عیب یابی جارو شارژی

5 علت خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی

در ادامه به 5 علت خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی پذداخته ایم با ما همراه باشید.

  1. تمام شدن شارژ باتری: اگر باتری جارو شارژی به درستی شارژ نشده باشد یا عمر باتری به پایان رسیده باشد، دستگاه نمی‌تواند به اندازه کافی شارژ داشته باشد و پس از مدتی کوتاه خاموش می‌شود.
  2. مشکلات الکتریکی: قطع شدن جریان برق یا مشکلات در سیستم الکتریکی جارو شارژی می‌تواند منجر به خاموش شدن ناگهانی دستگاه شود 2.
  3. انسداد یا کثیفی در لوله‌ها و فیلتر: اگر لوله‌های خروجی یا فیلتر جارو شارژی کثیف یا مسدود شده باشند، این می‌تواند باعث کاهش قدرت مکش و در نتیجه خاموش شدن ناگهانی دستگاه شود.
  4. مشکلات مکانیکی: کوچک شدن یا شکستگی زغال‌های جارو شارژی می‌تواند باعث اختلال در عملکرد موتور و خاموش شدن ناگهانی دستگاه شود.
  5. قطع بودن کابل: اگر کابل اصلی جارو شارژی قطع شده باشد، این می‌تواند منجر به خاموش شدن ناگهانی دستگاه شود.

برای رفع این مشکلات، ابتدا باید باتری را بررسی و در صورت نیاز تعویض کرد. سپس باید مطمئن شوید که دستگاه به درستی شارژ شده است و هیچ مشکلی در سیستم الکتریکی وجود ندارد. همچنین، لوله‌ها و فیلتر را تمیز کنید و در نهایت، اگر مشکوک به مشکلات مکانیکی هستید، باید دستگاه را به یک متخصص تعمیرات جارو شارژی مراجعه دهید.

هنگام خاموش شدن ناگهانی جاروشارژی چه کنیم؟

هنگام خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی چه کنیم؟

خاموش شدنی ناگهانی جاروشارژی در حین کار علاوه بر اینکه موجب نگرانی می شود ما را با این مسئله روبه رو می سازد که چه اتفاقی باعث خاموش شدن ناگهانی جارو شده است؟ حال چه کاری می توان برای رفع این مشکل انجام داد؟ به علت هایی که سبب بروز چنین اتفاقی خواهند شد در قسمت قبلی همین مقاله اشاره شده است حال برویم سراغ روش های برطرف کردن آن ها و ببینیم هنگام خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی چه کنیم؟

پر شدن محفظه دستگاه

اگر جاروشارژی هنگام استفاده به صورت ناگهانی خاموش شده است به عنوان اولین قدم بهتر است محفظه یا همان مخزن دستگاه را چک کنید. همان طور که می دانید جاروشارژی دستگاه کوچکی است و طبیعتا مخزن جمع آوری زباله آن نیز کوچک می باشد. در صورتیکه این مخزن پر شود می تواند با فشار آوردن به موتور دستگاه باعث کم شدن مکش جارو شده و در نهایت جاروشارژی خاموش شود. به دلیل کوچک بودن فضای این مخزن لازم است پس از هر بار استفاده از جاروشارژی مخزن آن را خالی کرده تا فشاری به دستگاه وارد نشود.

کثیفی فیلتر جاروشارژی علت خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی

شاید برایتان جالب باشد اما کثیفی فیلتر جاروشارژی علت خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی است. فیلتر ها در جاروشارژی وظیفه دارند با جذب گرد وغبار و ذرات ریز مانع از ورود آن ها به درون محفظه موتور دستگاه شوند. در صورتیکه فیلتر جارو به موقع تمیز نشده باشد و در اثر چسبیدن ذرات گرد و غبار و پرزها بسیار کثیف و آلوده شده باشد می تواند در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کرده و باعث خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی شود. بهتر است بعد از هر بار استفاده یا حداکثر بعد از چند بار استفاده فیلتر جارو را به دقت شستشو داده و مجددا در جای خود قرار دهید حتی گاهی شستن فیلتر نیز موثر نبوده و باید یک فیلتر جدید برای دستگاه جاروشارژی خود خریداری نمائید چنانچه می دانید فیلتر ها قطعاتی مصرفی بوده و به مرور زمان و در اثر استفاده عمر مفید آن ها تمام می شود.

بیشتر بخوانید: علت شارژ نشدن جاروشارژی

تمام شدن باتری دستگاه

ساده ترین دلیلی که خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی می تواند داشته باشد تمام شدن باتری دستگاه است. بعد از هر بار استفاده از جارو حتما آن را به شارژ زده تا برای استفاده بعدی آماده باشد اگر باتری جارو به درستی شارژ نشده باشد دستگاه در حین استفاده به دلیل نداشتن شارژ کافی قدرت مکش خود را از دست داده و ناگهان خاموش می شود. اگر عمر باتری مصرفی تمام شده باشد به شارژ زدن آن نیز فایده ای نداشته و حتما باید باتری های دستگاه تعویض شوند.

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور

استفاده طولانی‌مدت و بدون وقفه از جارو شارژی می‌تواند باعث افزایش حرارت موتور شود. برای جلوگیری از این مشکل، پس از هر ۱۰ دقیقه کار، دستگاه را خاموش کرده و به آن استراحت دهید. همچنین، مطمئن شوید که ترموستات (یا سنسور حرارتی) دستگاه به درستی کار می‌کند تا در صورت رسیدن حرارت موتور به حد خطرناک، به طور خودکار جریان برق را قطع کند.

خرابی برد الکترونیکی جاروشارژی دیگر دلیل خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی

حتما میدانید خرابی برد الکترونیکی جاروشارژی دیگر دلیل خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی است پس در صورتیکه با بررسی موارد بالا مشکل به وجود آمده همچنان پابرجاست ممکن است دلیل پیچیده تری مانند خرابی برد الکترونیکی دستگاه وجود داشته باشد. درون هر دستگاه جاروشارژی قطعه ای به نام برد الکترونیکی وجود دارد که موظف است دستور روشن یا خاموش شدن هر یک از قطعات را صادر کند. در صورت خرابی برد ممکن است دستور صادر شده از سمت برد به قطعات دیگر نرسیده و موجب کار نکردن دستگاه شود. خرابی این قطعه می تواند مهم ترین علت روشن نشدن دستگاه باشد چرا که در این صورت یک نقص فنی برای دستگاه رخ داده است و تعمیر و بررسی آن نیاز به مهارت و تخصص دارد. در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی بهتر است دستگاه جاروشارژی را نزد یک تعمیرکار مجرب برده و بخواهید تا مشکل دستگاه شما را رفع نمایند.

بررسی و تعمیر ترموستات

اگر ترموستات خراب شده باشد یا سیم‌های الکتریکی آن آسیب دیده باشد، ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه شود. ترموستات را تمیز کنید و اگر سیم‌های الکتریکی آن آسیب دیده بود، آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.

هنگام خاموش شدن ناگهانی جاروشارژی چه کنیم؟

جمع بندی

در مقاله فوق به بررس پاسخ سوال علت خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی چیست؟ پرداخته شد. بعد از بررسی های اولیه جارو، در صورت برطرف نشدن مشکل بهتر است به یک مرکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی مراجعه کنید تا مشکل دستگاه شما به صورت درست و اصولی برطرف شود اجزای داخلی دستگاه بسیار حساس بوده و اگر فردی که تخصص کافی در زمینه تعمیرات آن ندارد قطعات را دستکاری نماید ممکن است موجب شود صدمات جبران ناپذیری به دستگاه وارد نماید پس حتما برای تعمیرات لوازم برقی منزل خود حسایت به خرج دهید.

در خاتمه متقاضیان محترم می‌توانند با شماره 09129527017 یا 02144763586  تماس بگیرند و درخواست خود را جهت تعمیر انواع  جارو شارژی خارجی و ایرانی ارائه دهند. شما میتوانید سریع و مستقیم درهمان لحظه درخواست خود را ثبت کنید. آدرس ما درتهران ، خیابان گلستان غربی ، خیابان امیر کبیر ، خیابان گل آذین ، پلاک  12 جهت مراجعه حضوری خواهد بود .

مناطقی که این مرکز در غرب تهران  پوشش میدهند شامل : شهرک راه آهن،  سعادت آباد، شهرک غرب،   صادقیه،  توحید،  شاهین پونک، جنت آباد، شهرزیبا، ستارخان، باغ فیض ،شهرک هما،  شهران، و...میباشد.