علت تغییر رنگ شعله هنگام استفاده از دستگاه بخور چیست؟

علت تغییر رنگ شعله هنگام استفاده از دستگاه بخور چیست؟

11:51 1403/02/31 مقالات
اگر هنگام استفاده از دستگاه بخور هستید و شاهد تغییر رنگ شعله اجاق گاز، بخاری، آب گرمکن و ... بودید شاید از خود بپرسید علت تغییر رنگ شعله هنگام استفاده از دستگاه بخور چیست؟ و نگران شوید، اما جای نگرانی نیست ما در این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم باما همراه باشید.

فهرست عناوین

  1. دلایل عوض شدن رنگ شعله گاز هنگام استفاده از دستگاه بخور 
  2. قانون نشر نور توسط مولکول‌ها

علت تغییر رنگ شعله هنگام استفاده از دستگاه بخور چیست؟

دلایل عوض شدن رنگ شعله گاز هنگام استفاده از دستگاه بخور 

علت تغییر رنگ شعله هنگام استفاده از دستگاه بخور به نام “نشر نور توسط مولکول‌ها” مرتبط است. این پدیده علمی که جزو دلایل عوض شدن رنگ شعله گاز هنگام استفاده از دستگاه بخور است به تبدیل رنگ شعله گاز یا بخاری به نارنجی یا قرمز می‌انجامد. حالا بیایید به طور خلاصه به توضیح این قانون بپردازیم:

علت تغییر رنگ شعله هنگام استفاده از دستگاه بخور چیست؟

قانون نشر نور توسط مولکول‌ها

آشنایی با قانون نشر نور توسط مولکول‌ها در این قسمت از تغییر رنگ شعله هنگام استفاده از دستگاه بخور را برای شما عزیزان آورده ایم. وقتی مولکول‌ها یا یون‌ها در معرض گرما قرار می‌گیرند، تابش‌های مشخصی از خود منتشر می‌کنند. این تابش‌ها بیشتر در نواحی مرئی (برای ما قابل دیدن) و ماوراء بنفش قرار دارند. زمانی که به یک مولکول یا یون گرما می‌دهیم، انرژی آن‌ها زیاد می‌شود و دیگر نمی‌توانند در تراز خود باقی بمانند. به همین دلیل به ترازی بالاتر از تراز خود می‌روند. اما پس از مدتی، به دلیل تمایل به برگشتن به وضعیت طبیعی، انرژی خود را از دست می‌دهند تا به تراز اصلی خود بازگردند. از دست دادن انرژی معمولاً با انتشار نور یا گرما همراه است.

بنابراین، تغییر رنگ شعله همیشه به معنی کمبود اکسیژن یا بد سوختن آن نیست. ممکن است این تغییر رنگ به دلیل وجود عناصر معدنی در بخار هوای اطراف شعله باشد. پس هنگام استفاده از دستگاه بخور، نگرانی در مورد کمبود اکسیژن نداشته باشید. این تغییر رنگ به دلیل برخورد ذرات آب با شعله اتفاق می‌افتد.

کاربران عزیز جهت دریافت هرگونه مشاوره ، خرید و بهره مندی از خدمات تعمیر دستگاه بخور سرد و گرم کافی است با شماره 09129527017 یا 02144763586 تماس حاصل فرمایید تا از سه طریق خدمات در محل، مراجعه حضوری به کارگاه یا استفاده از خدمات پیک خانه امداد بهره مند شوید.