7 مشکل رایج دستگاه بخور سرد و گرم

7 مشکل رایج دستگاه بخور سرد و گرم

12:17 1403/03/21 مقالات
اگر به دنبال مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم به همراه مراحل تعمیر آنها هستید ما در این مقاله به 7 علت خرابی دستگاه بخور سرد و گرم پرداخته ایم، درصورت خراب بودن دستگاه بخور سرد یا گرم خود با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

فهرست عناوین

  1. 7 علت خرابی دستگاه بخور سرد و گرم
  2. عیب یابی مشکلات دستگاه بخور و رفع آنها
  3. برای تعمیر مشکلات دستگاه بخور چه کنیم؟

7 علت خرابی دستگاه بخور سرد و گرم

مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم می‌تواند شامل موارد زیر باشد که برای سهولت شما عزیزان در ادامه به 7 علت خرابی دستگاه بخور سرد و گرم پرداخته ایم:

  1. خطر سوختگی: استفاده ناصحیح از دستگاه می‌تواند منجر به خطر سوختگی شود. برای جلوگیری از این خطر، باید از تماس مستقیم با بخار آب داغ و نزدیک شدن بیش از حد به دستگاه خودداری کرد.
  2. مصرف برق زیاد: دستگاه‌های بخور سرد و گرم به برق وابسته هستند و در صورت استفاده مداوم، ممکن است مصرف انرژی زیادی داشته باشند، که می‌تواند هزینه‌های برق را افزایش دهد.
  3. نیاز به نگهداری: این دستگاه‌ها به تنظیمات مشخص و مراقبت دقیقی نیاز دارند. باید مخزن آب را به طور منظم پر کرده و فیلترها و قطعات داخلی را تمیز نگه داشت. این نیاز به نگهداری می‌تواند مسئولیت و زمان بیشتری را از شما برای مراقبت از دستگاه طلب کند.
  4. قیمت بالا: قیمت دستگاه‌های بخور سرد و گرم، به ویژه برندهای معروف و با کیفیت، معمولاً بالا است. این می‌تواند مانع استفاده از این وسیله برای برخی افراد شود.
  5. صدای قابل ملاحظه: برخی دستگاه‌ها در هنگام عملکرد صدای قابل ملاحظه‌ای تولید می‌کنند که می‌تواند افراد را در هنگام استنشاق بخار آب اذیت کند.
  6. تنوع ناکافی: محدودیت در تنوع محصولات موجود در بازار می‌تواند انتظارات کاربران را با قابلیت‌های موجود در دستگاه بخور سرد و گرم سازگار نکند.
  7. احتمال آلودگی: در صورت استفاده ناصحیح یا عدم رعایت نکات بهداشتی، دستگاه می‌تواند باعث آلودگی باکتری‌ها و بافت‌های بیشتر شود. استفاده به درستی و پاکسازی منظم از این دستگاه بسیار مهم است.

برای مقابله با مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم توصیه می‌شود که دستگاه را به طور منظم تمیز کنید، از استفاده ناصحیح خودداری کنید، و در صورت نیاز به تعمیرات، با یک متخصص تماس بگیرید.

مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم

عیب یابی مشکلات دستگاه بخور و رفع آنها

مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم می‌توانند متنوع باشند. در ادامه، به عیب یابی مشکلات دستگاه بخور و رفع آنها می‌پردازم:

1- صداهای عجیب و بلند

عیب یابی صداهای عجیب و بلند در دستگاه بخور.

  1. دلیل احتمالی: سیم به پریز متصل نیست.
  2. راه حل: سیم را به پریز متصل کنید.

2- بخار ندادن

نحوه بررسی عیب یابی بخار ندادن دستگاه های بخور.

  1. دلیل احتمالی: مخزن آب خالی است.
  2. راه حل: مخزن را از آب پر کنید.

3- بوی نامطبوع از بخار

شاید از دستگاه استفاده کنید و دستگاه شروع به انتشار بوی نامطبوع از بخار کند. نگران نباشید این اتفاق از مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم است.

  1. دلیل احتمالی: دستگاه جدید است.
  2. راه حل: مخزن آب را باز کنید و آن را به مدت 12 ساعت در سایه و جای خنک نگهدارید. اگر آب کثیف و یا راکد مانده است، مخزن را تمیز کنید و آب را تعویض کنید.

مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم

4- چراغ کارکرد روشن است اما دستگاه کار نمی‌کند!

مورد دیگر از این مشکلات زمانی است که چراغ کارکرد روشن است اما دستگاه کار نمی‌کند.

  1. دلیل احتمالی: وجود آب بیش از حد در مجرای آب.
  2. راه حل: مقداری از آب را از مجرا خارج کنید.

5- مقدار آب خارج شده کم است

اگر شاهد این هستید که مقدار آب خارج شده کم است باید به دنبال علت آن باشید.

  1. دلیل احتمالی: ترانسفورماتور کثیف است.
  2. راه حل: ترانسفورماتور را با یک مسواک نرم تمیز کنید.

6- صدای غیر طبیعی

اگر از دستگاه صدای غیر طبیعی بشنوید مطمعنا به دنبال علت آن خواهید بود که با مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم روبرو خواهید شد. ما در این بخش به این مورد پرداخته ایم باما همراه باشید.

  1. دلیل احتمالی: تشدید صدا در مخزن آب، هنگام کم شدن بیش از حد آب.
  2. راه حل: مخزن آب را پر کنید.

مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم

7- درپوش محکم بسته شده است

مورد دیگر را نمیتوان مشکل دانست زیرا علت این است که درپوش محکم بسته شده است.

  1. دلیل احتمالی: محکم شدن بیش از حد درپوش.
  2. راه حل: به دنده‌های درب تانکر مایع صابون اضافه کنید تا باز شدن آسان‌تر شود.

8- بخار از زیر مخزن آب خارج می‌شود

اتفاق دیگر این است که بخار از زیر مخزن آب خارج می‌شود و این مشکل اعصاب هر کسی را به هم میریزد در ادامه به راحل این موضوع پرداخته ایم.

  1. دلیل احتمالی: مخزن آب در جای خود خوب قرار نگرفته است.
  2. راه حل: مخزن آب را بیرون آورید و دقت کنید که محل اتصال مخزن آب و بدنه اصلی تمیز باشد. سپس مخزن آب را با دقت در جای خود قرار دهید و محکم بسته شود.

9- بخار خارج نمی‌شود

اگر بخار خارج نمی‌شود نگران نباشید زیرا این مورد هم نیز از مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم است و در ادامه به راه حل آن پرداخته ایم.

  1. دلیل احتمالی: چراغ LED سبز روشن است.
  2. راه حل: دکمه کنترل را خلاف جهت عقربه بچرخانید.

مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم

برای تعمیر مشکلات دستگاه بخور چه کنیم؟

اگر هنوز هم برای شما مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم چالشی عظیم است و از خود میپرسید برای تعمیر مشکلات دستگاه بخور چه کنیم؟ باید بدانید جهت تعمیر مشکلات دستگاه بخور سرد و گرم، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. بررسی سیم‌پاور و فیوز: یکی از دلایل رایج روشن نشدن دستگاه، خرابی در سیم‌پاور یا فیوز داخلی آن است. در این صورت، باید سیم‌پاور را ترمیم کنید یا فیوز را تعویض کنید.
  2. تعمیرات کلی: اگر دستگاه روشن می‌شود اما به درستی کار نمی‌کند، ممکن است نیاز به تعمیرات کلی داشته باشد. این می‌تواند شامل بررسی و تعمیر قطعات داخلی دستگاه، مانند فیلترها و مکانیزم‌های تولید بخار باشد.
  3. بررسی بوی نامطبوع: اگر دستگاه بوی نامطبوعی تولید می‌کند، ممکن است رسوبات یا آلودگی در دستگاه وجود داشته باشد. در این حالت، باید دستگاه را به طور کامل تمیز کنید.
  4. تعمیر بخار ندادن دستگاه: اگر دستگاه بخار تولید نمی‌کند، ممکن است نیاز به بررسی و تعمیر سیستم تولید بخار داشته باشد. این می‌تواند شامل تعویض فیلترها یا قطعات خراب باشد.
  5. تعمیر کمبود بخور: اگر دستگاه با کمبود بخور کار می‌کند، ممکن است نیاز به تنظیمات مجدد یا تعمیرات در سیستم تولید بخار باشد.
  6. تعمیر صدای زیاد: اگر دستگاه با صدای زیاد کار می‌کند، ممکن است نیاز به بررسی و تعمیر قطعات مکانیکی یا الکتریکی داشته باشد.

برای انجام تعمیر مشکلات رایج دستگاه بخور سرد و گرم توصیه می‌شود که به یک متخصص یا مرکز تعمیرات خانه امداد مراجعه کنید که تجربه و دانش کافی در تعمیر دستگاه‌های بخور سرد و گرم دارد .

کاربران عزیز جهت دریافت هرگونه مشاوره ، خرید و بهره مندی از خدمات تعمیر دستگاه بخور سرد و گرم کافی است با شماره 09129527017 یا 02144763586 تماس حاصل فرمایید تا از سه طریق خدمات در محل، مراجعه حضوری به کارگاه یا استفاده از خدمات پیک خانه امداد بهره مند شوید.