چگونه کیسه جاروبرقی را تمیز کنیم؟

چگونه کیسه جاروبرقی را تمیز کنیم؟

12:30 1402/11/17 مقالات , راهنمای استفاده لوازم خانگی
امروز در مقاله چگونه کیسه جاروبرقی را تمیز کنیم؟ قصد داریم به تمیز کردن کیسه جاروبرقی به طور کامل بپردازیم تا اگر شما عزیزان در این مورد مشکل یا سوالی دارید با این توضیحات به پاسخ خود برسید، تمیز کردن کیسه جاروبرقی یکی از مهم ترین کار هایی میباشد که میتوان برای افزایش جاروبرقی از آن یاد کرد، باما همراه باشید تا با بهترین روش های موجود آشنا شوید.

تمیز کردن کیسه جاروبرقی به چه شکل است؟

چگونه کیسه جاروبرقی را تمیز کنیم؟ تمیز کردن کیسه جاروبرقی به چه شکل است؟، جاروبرقی یک وسیله برقی مهم و ضروری است که در هر خانه ای وجود دارد و از آنجائیکه از آن کار زیادی کشیده میشود لذا نیازبه نگهداری منظم دارد. کیسه جاروبرقی باید هر چند وقت یک بار خالی و شسته شود و در صورت لزوم تعویض شود. این کار باعث می شود فیلتر موتور و سایر قطعات جاروبرقی بهتر کار کنند و عمر آنها طولانی تر شود. در این مقاله همچنین انواع کیسه جاروبرقی را معرفی می کنیم و نحوه خالی کردن، شستن و تعویض آنها را توضیح می دهیم.

فهرست عناوین

  1. انواع کیسه جاروبرقی
  2. تمیز بودن کیسه جاروبرقی چه اهمیتی دارد؟
  3. چه زمانی کیسه جاروبرقی باید تمیز شود؟
  4. نحوه خالی کردن کیسه جاروبرقی
  5. نحوه تمیز کردن کیسه جاروبرقی

آموزش نحوه تمیز کردن کیسه جاروبرقی

 1- انواع کیسه جاروبرقی

چنانچه شما مصرف کننده جاروبرقی هستید باید به تمام نکات جاروبرقی آشنا یی داشته باشید تا بتوانید استفاده بهینه ای از جارو برقی نمایید، در غیر اینصورت طبیعتا خطاهایی را انجام خواهید داد که قابل جبران نبوده و مظافا اینکه هزینه هم در بر خواهد داشت . با این وجود یکی از دانستنی‌های جاروبرقی‌ها که باید حتما از آنها مطلع باشید، تمیز کردن کیسه جاروبرقی و انواع کیسه جاروبرقی می‌باشد که در این گزارش از خانه امداد  قصد داریم به معرفی انواع کیسه جاروبرقی بپردازیم تا با این موضوع برای همیشه آشنا شوید و دیگر سوالی در این مورد نداشته باشید.

اما سوالی که در همین ابتدا ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند این است که ما چند نوع کیسه جاروبرقی داریم؟ و حتی تمیز کردن کیسه جاروبرقی به چه نحوی است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که در گذشته تنها یک مدل کیسه برای جاروبرقی‌ها وجود داشت اما امروزه به دلیل طراحی‌های مختلف شاهد انواع کیسه جاروبرقی که برحسب مدل و نوع جاروبرقی هستیم که باید پیش از خرید کیسه جاروبرقی، اقدام به بررسی مدل و نوع دستگاه نمایید و سپس تصمیم به خرید بگیرید. در ادامه با این موضوع به بهترین حالت ممکن آشنا خواهید شد.

  • کیسه یکبار مصرف جاروبرقی.
  • کیسه دائمی جاروبرقی.
  • پاکت جاروبرقی نوع P.
  • کیسه جاروبرقی نوع G.
  • پاکت جاروبرقی هپا(HEPA).

2.1- کیسه یکبار مصرف جاروبرقی

کیسه یکبار مصرف جاروبرقی یک نوع کیسه است که برای جمع‌آوری زباله‌های جاروبرقی استفاده می‌شود و پس از پر شدن دور انداخته می‌شود و نیازی به تمیز کردن کیسه جاروبرقی ندارد. این کیسه‌ها معمولا از جنس پلاستیک یا کاغذ هستند و مزایایی نسبت به کیسه‌های دائمی جاروبرقی دارند. برخی از مزایای کیسه یکبار مصرف جاروبرقی عبارتند از:

  • به صرفه‌تر هستند و می‌توانند عمر جاروبرقی را افزایش دهند.
  • قدرت مکش جاروبرقی را حفظ می‌کنند و فشار کمتری به موتور جاروبرقی وارد می‌کنند.
  • بهداشتی‌تر هستند و پراکنده شدن گرد و غبار و باکتری‌ها را در فضای خانه کاهش می‌دهند.
  • مناسب‌تر برای افراد دارای بیماری آلرژی هستند و نیاز به شستشو ندارند.

درباره معایب کیسه یکبار مصرف جاروبرقی بیشتر بدانید.

برخی از معایب این نوع کیسه‌ها عبارتند از:

  • نیاز به تعویض کیسه در فاصله‌های زمانی کوتاه، بسته به میزان استفاده از جاروبرقی
  • سازگاری کمتر با محیط زیست نسبت به کیسه‌های دائمی
  • احتمال از دست رفتن قطعات کوچک یا ارزشمند در هنگام تخلیه کیسه
  • احتمال نفوذ گرد و غبار از درزهای کیسه و کاهش کیفیت هوای خانه

آموزش نحوه تمیز کردن کیسه جاروبرقی

2.2- کیسه دائمی جاروبرقی

کیسه دائمی جاروبرقی یک نوع کیسه است که برای جمع‌آوری زباله‌های جاروبرقی استفاده می‌شود و نیاز به تعویض ندارد، این نوع نیاز به تمیز کردن کیسه جاروبرقی دارند. این کیسه‌ها معمولا از جنس پارچه یا فوم هستند و مزایایی نسبت به کیسه‌های یکبار مصرف جاروبرقی دارند. برخی از مزایای کیسه دائمی جاروبرقی عبارتند از:

  • صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید کیسه یکبار مصرف
  • حفظ قدرت مکش جاروبرقی در طول زمان
  • کاهش تولید زباله و افزایش توجه به محیط زیست
  • امکان شستشو و تمیز کردن کیسه با آب و مواد شوینده

برخی از معایب این نوع کیسه‌ها عبارتند از:

نیاز به خالی کردن کیسه در فاصله‌های زمانی کوتاه، که باعث پراکنده شدن گرد و غبار و باکتری‌ها در فضای خانه می‌شود.

کاهش قدرت مکش جاروبرقی پس از چند بار خالی کردن کیسه.

افزایش فشار به موتور جاروبرقی و کاهش عمر آن بدلیل نفوذ گرد و غبار به داخل دستگاه.

نامناسب بودن برای افراد دارای بیماری آلرژی.

احتمال پاره شدن کیسه پس از گذشت مدت زمانی از طول عمر آن.

2.3- پاکت جاروبرقی نوع P

این پاکت برای جاروبرقی که با سایز و مدل P سازگاری دارند مناسب است. از ویژگی‌های این پاکت می‌توان به ضد آلرژی بودن، گنجایش بالا، دارای 5 لایه میکروفیلتری، قابلیت جذب بسیار بالای گرد و غبار، دارای دریچه بهداشتی و دفع تمیز پسماندها، استفاده از الیاف پشمی در تولید کیسه و مقاومت بالا در برابر پارگی اشاره کرد اما در این نوع نیازی به تمیز کردن کیسه جاروبرقی نیست. برای خرید این نوع پاکت می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر و اینترنتی استفاده کنید.

معایب پاکت جاروبرقی نوع P عبارتند از:

  • قیمت بالاتر نسبت به پاکت‌های یکبار مصرف
  • نیاز به تعویض مرتب در صورت پر شدن
  • نیاز به نظافت کامل و مداوم
  • احتمال نشت گرد و غبار از دریچه بهداشتی
  • احتمال کاهش قدرت مکش در صورت انسداد پاکت

آموزش نحوه تمیز کردن کیسه جاروبرقی

2.4- کیسه جاروبرقی نوع G

در ادامه تمیز کردن کیسه جاروبرقی باید بدانید، کیسه جاروبرقی نوع G یک نوع کیسه جاروبرقی است که برای جاروبرقی‌هایی که با سایز و مدل G سازگاری دارند مناسب است. این نوع کیسه جاروبرقی دارای ویژگی‌هایی مانند فیلتراسیون با قابلیت جذب ۹۹% گرد و غبار، طول عمر بیشتر، ظرفیت بیشتر، عدم سوراخ شدن و مقاومت بالا در برابر ذرات تیز مانند شیشه است. برخی از جاروبرقی‌هایی که با این نوع کیسه جاروبرقی سازگار هستند عبارتند از:

  • جاروبرقی بوش مدل BSG6B110
  • جاروبرقی زیمنس مدل VS06G2410
  • جاروبرقی بوش مدل BGL3A230

برای خرید این نوع کیسه جاروبرقی می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر و اینترنتی استفاده کنید.

2.5- پاکت جاروبرقی هپا(HEPA)

پاکت جاروبرقی (HEPA) “high efficiency particulate air” یک نوع پاکت جاروبرقی است که دارای فیلتری با راندمان بالا میباشد. این فیلتر می‌تواند ذرات بسیار کوچک و آلرژی‌زا را از هوا جدا کند و محیط را تمیز و سالم نگه دارد. پاکت جاروبرقی (HEPA) برای افرادی که از آلرژی و بیماری‌های تنفسی رنج می‌برند مناسب است.

برای خرید پاکت جاروبرقی (HEPA) باید ابتدا بررسی کنید که جاروبرقی شما با این نوع پاکت سازگاری دارد یا خیر. برخی از جاروبرقی‌هایی که از پاکت جاروبرقی (HEPA) پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

  • جاروبرقی کارچر مدل VC 6
  • جاروبرقی ال جی مدل VC5320NNT
  • جاروبرقی سامسونگ مدل VC07M2110SB

معایب پاکت جاروبرقی هپا(HEPA)

با تمام خصوصیات خوبی که این پاکت دارد اما این نوع پاکت مانند سایر پاکت‌ها دارای معایبی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • قیمت بالاتر نسبت به پاکت‌های یکبار مصرف
  • نیاز به تعویض مرتب در صورت پر شدن
  • نیاز به نظافت کامل و مداوم
  • احتمال نشت گرد و غبار از دریچه بهداشتی
  • احتمال کاهش قدرت مکش در صورت انسداد پاکت

آموزش نحوه تمیز کردن کیسه جاروبرقی

2- تمیز بودن کیسه جاروبرقی چه اهمیتی دارد؟

تمیز کردن کیسه جاروبرقی یکی از مهمترین بخش های جاروبرقی است که به شکل خیلی موثری عمر دستگاه شما را زیاد میکند. تمیز کردن کامل محفظه با یک پاک کننده، سبب جلوگیری از آسیب احتمالی به جاروبرقی خواهدشد. همچنان که می دانید وجود گرد و غبار روی موتور دستگاه باعث آسیب زدن به موتور و سوختن آن خواهد شد. علاوه بر این امکان دارد کیسه به دلیل ضایعات زیاد بشکند و مشکلات دیگری ایجاد کند که برای جلوگیری از آن بهترین راه حل همان تمیز کردن به موقع کیسه جاروبرقی است. جهت این کار باید زمانی که دو سوم کیسه پر شد برداشته شود. همچنین می توانید این کیسه ها را به طور مرتب بشویید تا فرآیند جاروبرقی به خوبی انجام شود و عمر کیسه افزایش یابد.

3- چه زمانی کیسه جاروبرقی باید تمیز شود؟

برای افزایش عملکرد و طول عمر جاروبرقی، تمیز کردن کیسه جاروبرقی بسیار مهم است. به طور کلی، کیسه جاروبرقی باید زمانی که دو سوم آن پر شده باشد تخلیه یا تعویض شود. برخی از جاروبرقی‌ها دارای چراغ تعویض کیسه هستند که زمانی که کیسه پر شود قرمز می‌شوند. همچنین، اگر مکش جاروبرقی کم شده باشد، ممکن است نشانه‌ای از انسداد یا پر شدن کیسه باشد.

برای تمیز کردن کیسه جاروبرقی، ابتدا باید جاروبرقی را از برق بکشید و کیسه را از دستگاه جدا کنید. سپس بسته به نوع کیسه، می‌توانید آن را خالی کنید یا تعویض کنید. برخی از کیسه‌ها یکبار مصرف هستند و باید دور انداخته شوند، اما برخی دیگر دائمی هستند و می‌توانید آن‌ها را با آب و مواد شوینده بشویید و بعد از خشک شدن دوباره استفاده کنید.

آموزش نحوه تمیز کردن کیسه جاروبرقی

4- نحوه خالی کردن کیسه جاروبرقی

برای خالی کردن کیسه جاروبرقی، شما باید ابتدا جاروبرقی را از برق بکشید و سپس کیسه را از دستگاه جدا کنید. بسته به نوع کیسه، ممکن است بتوانید آن را تخلیه کنید و دوباره استفاده کنید یا باید آن را دور بیندازید و کیسه جدیدی را جایگزین کنید.

5- نحوه تمیز کردن کیسه جاروبرقی

برای تمیز کردن کیسه جاروبرقی، شما باید ابتدا جاروبرقی را از برق بکشید و سپس کیسه را از دستگاه جدا کنید. بسته به نوع کیسه، ممکن است بتوانید آن را تخلیه کنید و دوباره استفاده کنید یا باید آن را دور بیندازید و کیسه جدیدی را جایگزین کنید. برای تمیز کردن کیسه‌های دائمی، می‌توانید آن‌ها را با آب و صابون ملایم بشویید و بعد از خشک شدن دوباره نصب کنید.

چنانچه در زمینه تعمیر جاروبرقی به مشاوره و خدمات نیاز دارید، می‌توانید درخواست خود را در بخش مربوطه در وبسایت خانه امداد ثبت کنید و از تعمیرکاران ممتاز گروه خدماتی و تعمیر لوازم منزل خانه امداد مشاوره رایگان دریافت نمایید.