چهار نكته مهم برای نگهداری از جاروبرقی

چهار نكته مهم برای نگهداری از جاروبرقی

12:17 1402/11/24 مقالات , راهنمای استفاده لوازم خانگی
یکی ار دستگاههای پر کاربرد در منزل جاروبرقی است بطوری که از این دستگاه بصورت روزمره استفاده میشود. اکنون، این وسیله بخشی از زندگی ما است، چه برای تمیز کردن مبلمان، کف، فرش و یا دیگر سطوح.

نکات مهم برای نگهداری از جاروبرقی

راحتی کار با جاروبرقی باعث شده وابستگی ما به این وسیله بیشتر شود. لذا ما در این مقاله بر آن شدیم تا نکاتی را که باید در حفظ و نگهداری این وسیله رعایت کنیم را برای شما عزیزان توضیح دهیدم چنانچه شما در زمینه نگهداری از جاروبرقی به چند نکته اساسی پایبند باشید و بعداً مجبورنخواهید بود به تعمیرات وقت‌گیر متوسل شوید. در واقع با نگهداری از یک جاروبرقی می‌توان عمر استفاده از آن را افزایش دهید.

یا این وجود ممکن است این سوال در ذهن نقش ببندد که روش‌های افزایش طول عمر جاروبرقی چیست؟ و جهت جلوگیری از فرسودگی جاروبرقی و قطعات آن، چه اقداماتی برای نگهداری و تمیز کردن جاروبرقی باید انجام دهید؟ در این راهنمای نگهداری جاروبرقی سعی شده است تا به این سوالات پاسخ داده شود.

فهرست عناوین

  1. اهمیت نحوه نگهداری از جاروبرقی چیست؟
  2. نکات نگهداری و جلوگیری از خراب شدن جاروبرقی
  3. برای جلوگیری از خرابی جاروبرقی چه اقداماتی را باید انجام داد؟
  4. چه چیز هایی را نباید با جاروبرقی تمیز کرد؟

چهار نكته مهم برای نگهداری از جاروبرقی

اهمیت نحوه نگهداری از جاروبرقی چیست؟

با مراقبت و استفاده صحیح از جاروبرقی خود هم کارایی و بازده هی آن را افزایش خواهید داد هم از پرداخت هزینه های اضافی تعمیرات جلوگیری میکنید همچنین با رعایت چند نکته ساده میتوانید طول عمر جاروبرقی خود را تا دوبرابر افزایش دهید و از پرداخت هزینه های تعمیرات جاروبرقی جلوگیری کنید. بنابر این همیشه مراقبت از هر وسیله ای اهمیت ویژه ای خواهد داشت و ممکن است با رعایت چند نکته ساده باعث افزایش طول عمر آن شده و به سادگی با رعایت نکاتی که در ادامه این مقاله خدمت شما خواهیم گفت کارایی جاروبرقی خود را بهبود ببخشید.

نکات نگهداری و جلوگیری از خراب شدن جاروبرقی

راهنمای فهرست مطالب نحوه حفظ و نگهداری از جاروبرقی به شرح زیر است:

  1. فیلتر جاروبرقی: این فیلتر باید بموقع تمیز یا تعویض شود.
  2. تمیز کردن کیسه جاروبرقی : با توجه به نوع آن باید بموقع  یا تعویض ویا تمیز و تخلیه گردد.
  3. سیم برق جاروبرقی: این سیم نباید بیش از حد کشیده شود تا از خراب شدن فنر آن جلوگیری شود.
  4. نگهداری از لوله خرطومی جاروبرقی: این لوله انعطاف پذیر را نباید بیش از حد تا کرد و یا در فشار قرار داد و از گرفتگی آن نیز جلوگیری کرد.
  5. دسته جاروبرقی : از دستگیره  به آرامی و با حرکات متناوب جلو و عقب استفاده کنید. حرکت به طرف‌های چپ و راست نیز برای تمیز کردن نقاط سخت دسترس مفید است.
  6. برس های جاروبرقی: برس ها باید بعد از هر جاروکشی لابلای آن را تمیز نمایید.
  7. گرم شدن بیش از حد جاروبرقی: این امر میتواند بعلت استفاده طولانی مدت از  جاروبرقی باشد و یا اینکه کیسه زباله آن پر شده است . البته کثیف شدن فیلتر هم میتواند علت آن باشد که در صورت وقوع هرکدام ، علت را بررسی و رفع مینمایید.
  8. چرخ های حرکت دهنده جاروبرقی: چرخ‌ها به طور معمول به مراقبت زیادی نیازندارند اما توصیه می شود در فواصل زمانی معین آنها را بررسی کنید تا در حرکت صحیح و سریع جاروبرقی اختلال ایجاد نکنند.
  9. سوئیچ یا دکمه های جاروبرقی: کلید جارو برقی باعث روشن یا خاموش شدن دستگاه می شود. این سوئیچ را می توان در مکان های مختلف جارو برقی قرار داد و کاملاً به برند و مدل دستگاه بستگی دارد. در برخی از جارو برقی ها، کلید ON/OFF روی بدنه و برخی روی دسته آن ها قرار می گیرد. چنانچه این کلید روی جارو برقی تعبیه شده است از پا برای روش و خاموش کردن استفاده نکنید ای عمل باعث کوتاهی عمر کلید خواهد شد.

چهار نكته مهم برای نگهداری از جاروبرقی

برای جلوگیری از خرابی جاروبرقی چه اقداماتی را باید انجام داد؟

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که برای جلوگیری از خرابی جاروبرقی چه اقداماتی را باید انجام داد؟ بد نیست بدانید برای جلوگیری از خرابی جاروبرقی و نگهداری از جاروبرقی می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. تمیز نگه داشتن فیلترها: بررسی و تمیز کردن فیلترهای جاروبرقی به طور منظم می‌تواند از ورود ذرات گرد و غبار به دستگاه جلوگیری کند و عملکرد بهتری را تضمین کند. بررسی دستورالعمل تولیدکننده در مورد تمیز کردن و تعویض فیلترها را دنبال کنید.
  2. خالی کردن مخزن گرد و غبار: مخزن گرد و غبار جاروبرقی را پس از هر بار استفاده خالی کنید. این کار باعث جلوگیری از پر شدن مخزن و کاهش عملکرد جاروبرقی می‌شود.
  3. جلوگیری از برخورد با مواد محترقه: از جاروبرقی در نزدیکی مواد محترقه یا مایعات خطرناک استفاده نکنید. این شامل مواد شیمیایی قابل اشتعال و مایعات ریزپاشیده شده می‌شود. این کار باعث جلوگیری از خطر آتش سوزی و خرابی جاروبرقی می‌شود.
  4. استفاده از برق مناسب: مطمئن شوید که ولتاژ برق تامین شده برای جاروبرقی با مشخصات آن سازگار است. استفاده از ولتاژ نامناسب می‌تواند باعث خرابی دستگاه شود.
  5. جلوگیری از رطوبت: جاروبرقی را از مواد مرطوب و منابع آب دور نگه دارید. تماس جاروبرقی با آب می‌تواند به خرابی قطعات الکترونیکی و موتور منجر شود.
  6. نگهداری صحیح از سیم برق: سیم برق جاروبرقی را از تماس با اشیاء تیز و گرم دور نگه دارید تا از آسیب و خرابی آن جلوگیری کنید.
  7. استفاده منظم و منطقی: جاروبرقی را به طور منظم و با رعایت دستورالعمل تولیدکننده استفاده کنید. عملکرد صحیح و استفاده منظم می‌تواند عمر مفید جاروبرقی را افزایش دهد.

با انجام این اقدامات در نگهداری از جاروبرقی، شانس خرابی جاروبرقی شما کاهش می‌یابد و عمر مفید آن افزایش می‌یابد. همچنین، همواره دستورالعمل تولیدکننده را بررسی کنید و راهنمایی‌هایی که درباره نگهداری و استفاده از جاروبرقی در آن آمده را دنبال کنید.

چهار نكته مهم برای نگهداری از جاروبرقی

چه چیز هایی را نباید با جاروبرقی تمیز کرد؟

اما چه چیز هایی را نباید با جاروبرقی تمیز کرد؟، هنگام استفاده از جاروبرقی باید به نکات مهمی در خصوص نگهداری از جاروبرقی توجه کنید، باید از تمیز کردن موارد زیر خودداری کنید:

  1. مایعات: جاروبرقی‌ها برای تمیز کردن مایعات مناسب نیستند. استفاده از جاروبرقی بر روی مایعات می‌تواند باعث خرابی دستگاه و ایجاد خطر برقی شود. در صورت برخورد با مایعات، فوراً دستگاه را قطع کنید و اقدام به تمیز کردن آن با روش مناسب نمایید.
  2. مواد سخت و تیز: از استفاده از جاروبرقی بر روی سطوح سخت و تیز مانند شیشه شکسته، سطوح فلزی تیز یا سطوح برقی پرهیز کنید. این کار می‌تواند باعث خرابی قطعات جاروبرقی شود و به دستگاه صدمه برساند.
  3. مواد سوختنی: از تمیز کردن مواد قابل اشتعال مانند بنزین، الکل، روغن و سوخت‌های دیگر با جاروبرقی خودداری کنید. این مواد می‌توانند خطر انفجار و آتش سوزی ایجاد کنند.
  4. ذرات سخت و بزرگ: اگر جاروبرقی شما برای تمیز کردن ذرات سخت و بزرگ مانند کاشی شکسته، قطعات سخت یا کثیفی استفاده می‌شود، ممکن است قطعات دستگاه آسیب ببینند. در چنین مواردی از روش‌های دیگری مانند دستمال مرطوب، مکنده یا مکنده دستی استفاده کنید.
  5. مواد شیمیایی قوی: از تمیز کردن با مواد شیمیایی قوی که ممکن است ضرر به قطعات دستگاه وارد کنند، پرهیز کنید. در صورت لزوم استفاده از محلول شوینده، محلول‌هایی که برای جاروبرقی شما مناسب هستند را استفاده کنید.

در کل در کنار نگهداری از جاروبرقی باید بدانید مواردی هستند که باعث بروز خطر برای جاروبرقی و خودتان می‌شوند یا می‌توانند قطعات دستگاه را خراب کنند، در این موارد باید از تمیز کردن با جاروبرقی خودداری کنید. همچنین، همواره دستورالعمل تولیدکننده را بررسی کنید و راهنمایی‌های آن را رعایت کنید.

سخن پایانی

نگهداری از جاروبرقی شما، جلوگیری از خرابی و هزینه‌های پرهزینه را فراهم می‌کند. قبل از استفاده، فیلتر، شلنگ و رول برس را بررسی کنید و در صورت نیاز قطعات را تعویض کنید. همچنین، تمیز کردن گرد و غبار دستگاه بهبود مکش و کارایی را افزایش می‌دهد. رعایت نکات نگهداری، سرمایه‌گذاری و صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیر و تعویض جاروبرقی است.

چنانچه در زمینه تعمیر جاروبرقی به مشاوره و خدمات نیاز دارید، می‌توانید درخواست خود را در بخش مربوطه در وبسایت خانه امداد ثبت کنید و از تعمیرکاران ممتاز گروه خدماتی و تعمیر لوازم منزل خانه امداد مشاوره رایگان دریافت نمایید.علاوه بر وبسایت در صورت تمایل میتوانید با شماره های زیر با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

  09129527017 - 02144763586