از بین بردن بوی بد مایکروفر

از بین بردن بوی بد مایکروفر

10:47 1402/11/10 مقالات , راهنمای استفاده لوازم خانگی
امروزه استفاده از مایکروفرها در خانه‌های ایرانی بسیار رواج پیدا کرده است هر وسیله‌ای که در خانه زیاد مورد استفاده قرار گیرد به طور حتم دچار مشکلاتی هم می‌شود که بهتر است برای حل کردن آن مشکل اقدامات لازم را انجام دهید. اگر شما هم به صورت روزانه از مایکروفر برای گرم کردن غذا و پخت و پز استفاده می‌کنید ممکن است با این قضیه روبرو شده باشید که وقتی درب مایکروفر را باز می‌کنید بوی ناخوشایندی حس کنید یا هنگامی که در حال گرم کردن غذا هستید بوی نامطبوعی فضای آشپزخانه تان را پر کند.

علت بوی بد مایکروفر چیست؟

 اگر برای شما هم سوال شده است که بوی بد مایکروفر از کجا سرچشمه می گیرد؟ برای حل این مسئله چه کاری می توان انجام داد؟ و ذهنتان را نیز درگیر کرده است در این مقاله ما را همراهی کنید تا عوامل را یک به یک برای شما توضیح دهیم.

بهتر است قبل ازآنکه به ارائه راهکار برای از بین بردن بوی بد مایکروفر بپردازیم علت را جویا شویم که چرا این اتفاق می افتد؟ بوی بد ماکروفر ممکن است به این خاطر باشد که یکی از اجزاء داخلی ماکروفر دچار نقص فنی شده باشد و با حرارت دیدن بوی پلاستیک مانندی از آن بلند شود در این شرایط لازم است با یک تکنسین برای رفع مشکل مشورت کنید. دلیل دیگر بو ممکن است ناشی از باقیمانده مواد غذایی از پخت غذای قبلی باشد. اگر بعد از هر بار پخت و پز فضای داخلی ماکروفر را تمیز نکنید مواد غذایی و روغن به جا مانده بر روی دیواره ها دچار فساد شده و باعث ایجاد بوی نامطبوع می شوند. هم چنین اگر برای پخت و پز غذا و گرم کردن آن از برنامه زمانی مناسب استفاده نکنید دمای بالا و زمان زیاد پخت باعث سوختن غذا شما می شود در این حالت بوی سوختگی در محفظه ماکروفر باقی می ماند. حال وقت آن است که سراغ راه حل برای از بین بردن بوی بد مایکروفر باشید.

بررسی 11 روش از بین بردن بوی بد مایکروفر

روش های از بین بردن بوی بد مایکروفر

برای از بین بردن بوی بد مایکروفر راه های ساده ای وجود دارد که به راحتی می توانید با مواد قابل دسترس در آشپزخانه این کار را انجام دهید. در ادامه به 11 مورد از این روش ها اشاره خواهیم کرد.

1- شستن سینی مایکروفر

اولین روشی که ما برای ازبین بردن بوی بد مایکروفر به شما پیشنهاد میکنیم شستن سینی مایکروفر است، بعد از هربار پخت و پز سینی را از دستگاه خارج کرده و آن را در ظرفی که حاوی مواد شوینده و آب گرم است بسته به میزان کثیفی آن چند ساعت غوطه ور کنید. بعد از گذشت زمان لازم سینی را از ظرف خارج کرده و با اسفنج نرم و مواد شوینده به خوبی آن را شستشو دهید سپس سینی را خشک کرده و در جای خود قرار دهید.

بررسی 11 روش از بین بردن بوی بد مایکروفر

2- استفاده از آبلیمو برای رفع بوی بد مایکروفر

مرحله بعد استفاده از آبلیمو برای رفع بوی بد مایکروفر است، در ابتدا اگر ذرات غذا در مایکروفر باقی مانده است آن ها را خارج کنید سپس درون یک ظرف مخصوص مایکروفر حدود سه قاشق آبلیمو ریخته و درون دستگاه قرار دهید. درب مایکروفر را ببندید و چند دقیقه فن دستگاه را روشن کنید تا بخارات آبلیمو روی دیواره ها بنشیند سپس به کمک یک پارچه تمیز درون مایکروفر را خشک کنید.

3- استفاده از وانیل برای رفع بوی بد مایکروفر

ابتدا در کاسه ای مقداری آب ریخته و چند قطره از عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. کاسه را درون مایکروفر قرار داده دستگاه را چند دقیقه روشن کنید سپس با یک اسفنج بخار نشسته روی دیواره ها را تمیز کنید، سپس شاهد این هستید که استفاده از وانیل برای رفع بوی بد مایکروفر ترفندی بسیار کاربردی است.

4- از بین بردن بوی بد مایکروفر با قهوه

و اما از بین بردن بوی بد مایکروفر با قهوه، مقداری قهوه آسیاب شده را در فنجان آب ریخته و آن را درون مایکروفر قرار دهید تا جاییکه قهوه جوش نخورد حرارت را بالا ببرید و زمان دهید تا عطر آن به خوبی محفظه مایکروفر را پر کند در نهایت فنجان قهوه را از دستگاه خارج کنید.

بررسی 11 روش از بین بردن بوی بد مایکروفر

5- محلول قهوه و جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد مایکروفر

اگر در روش های قبل قهوه و جوش شیرین به تنهایی از پس حجم زیاد بوی بد ماکروفر شما بر نیامدند میتوانید با ترکیب این دو یعنی محلول قهوه و جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد مایکروفر استفاده کنید، به طور مساوی از جوش شیرین و تفاله قهوه با هم ترکیب کرده و روی آن آب بریزید ظرف محتوی این ترکیب را بگذارید یک شب کامل در ماکروفر خاموش بماند.

6- رفع بوی بد مایکروفر با الکل

یک دستمال یا مقداری پنبه بردارید و آن را آغشته به الکل کنید. جداره داخلی دستگاه را با استفاده از آن تمیز کرده بعد از آن با یک دستمال نمدار یا محلول آب و صابون روی دیواره ها بکشید تا اثری از الکل باقی نماند. در انتها درب مایکروفر را باز بگذارید تا کاملا خشک شود و شاهد رفع بوی بد مایکروفر با الکل باشید.

7- استفاده از زغال برای رفع بوی بد

بعد از پختن غذا و برداشتن ذرات باقی مانده آن تکه های زغال را درون کاسه ای گذاشته و آن را در مایکروفر قرار دهید. زمان دهید کاسه پر از زغال یک شب درون مایکروفر بماند. همان طور که می دانید زغال دارای خاصیت جذب بو و آلودگی از محیط می باشد و استفاده از زغال برای رفع بوی بد بسیار موثر است.

بررسی 11 روش از بین بردن بوی بد مایکروفر

8- استفاده از میخک برای رفع بوی نامطبوع مایکروفر

برای استفاده از میخک برای رفع بوی نامطبوع مایکروفر ابتدا مقداری میخک آسیاب شده را در ظرفی ریخته و زمانیکه به مایکروفر نیاز ندارید درون آن قرار دهید تا یک شب بماند.

9- نحوه استفاده از پرتقال برای رفع بوی بد

اما نحوه استفاده از پرتقال برای رفع بوی بد، ابتدا یک عدد پرتقال را برش دهید و مقداری آب روی آن بریزید سپس درون مایکروفر قرار داده و 4-5 دقیقه زمان دهید تا گرم شود مراقب باشید که آب به جوش نیاید زیرا در این صورت ممکن است سر ریز کند و باعث ایجاد مشکل جدیدی شود. برای جلوگیری از جوش خوردن محلول می توان چند سری به دستگاه زمان داد و بعد از اتمام کار مایکروفر اندکی صبر کرده و مجددا همین کار را تکرار کنید. بعد از اتمام کار می توانید ظرف را یک شب درون دستگاه نگه دارید تا بوی بد را کاملا جذب کند.

10- استفاده از سرکه برای رفع بوی مایکروفر

راحت ترین و در دسترس ترین روش، استفاده از سرکه برای رفع بوی مایکروفر میباشد، از سرکه نیز می توان برای رفع بوی بد مانند سایر روش ها بهره مند شد. بدین صورت که یک ظرف حاوی مقداری سرکه سفید را به مدت 2-3 دقیقه درون مایکروفر قرار داده تا به خوبی داغ شود و بوی بد را از بین ببرد.

بررسی 11 روش از بین بردن بوی بد مایکروفر

11- رفع بوی بد مایکروفر با استفاده از توت

یکی دیگر از میوه های مناسب برای از بین بردن بوی مایکروفر توت است. توت به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود می تواند جاذب خوبی برای رفع بوی بد باشد. یک ظرف حاوی توت را با روکش مخصوص مایکروفر پوشانده و درون مایکروفر گرم کنید. حال وقت آن است که ظرف توت را درون ماکروفر به حال خود رها کنید تا باکتری ها را جذب خود کرده و بوی بد را از بین ببرد، با این روش نیز مانند روش های قبل شما میتوانید رفع بوی بد مایکروفر با استفاده از توت را تست کرده و به نتیجه برسید.

در آخر بخوانید

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید می‌توانید به سادگی در منزل خود برای از بین بردن بوی بد مایکروفر اقدام کنید برای این کار با استفاده از مواد قابل دسترسی نظیر قهوه، توت، پرتقال، میخک ،سرکه ،جوش شیرین، الکل و... به راحتی می‌توانید به رفع مشکل بوی بد ماکروفر خود بپردازید. درست است که از بین بردن بوی بد مایکروفر کار آسان و قابل انجامی است اما ما به شما توصیه می کنیم که بعد از هر بار پخت و پز درون محفظه ماکروفرتان را از چربی ها و ذرات باقیمانده مواد غذایی تمیز کنید تا مجبور نشوید با بوی نامطبوع و ناخوشایند آن روبه رو شوید. همچنین تمیز کردن به موقع مایکروفر باعث بهبود کارآیی و طول عمر دستگاه نیز می شود.